וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ח"כ רגב: אם זה תלוי בי, אפשר לעצור את משפט נתניהו בתקופת הבחירות

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 12:32

בכירת הליכוד טענה בריאיון באולפן וואלה כי תיק 1000 נועד למנוע מנתניהו להיות ראש ממשלה ודחתה את הביקורת על המופעים המביכים בפריימריז: "לא מוכנה שייקחו את הליכוד כשק אגרוף". על שקד: "היא פאסה, סיימה את הקריירה הפוליטית". ומה היא חושבת על ח"כ דיסטל אטבריאן?

בווידאו: ח"כ מירי רגב בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר/צילום סטילס: ראובן קסטרו

ח"כ מירי רגב (ליכוד) אמרה הבוקר (ראשון) בריאיון לאולפן וואלה כי היא תומכת בעצירת משפטו של יו"ר מפלגתה בנימין נתניהו - הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים - במהלך תקופת הבחירות.

"היה צריך בחלק מהדברים לחשוב מחדש על כל המשפט של נתניהו, כי אנחנו רואים שבסופו של יום עדי המדינה, הופכים לעדי הגנה. אנחנו רואים גם מה אומרת הדס [קליין, העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן ועדת המפתח בתיק 1000, שהעידה על דרישות לסיגרים, שמפניות ותכשיטים מבני הזוג נתניהו]", אמרה רגב, "אני חושבת שכל התיק הזה נועד כדי למנוע מנתניהו להיות ראש הממשלה. עסקת צאלח א-דין תביא לכך שמי שבסופו של דבר יעמוד למשפט זה אותם פרקליטים ואותם יועצים".

"אם זה היה תלוי בי אפשר היה לעצור את המשפט", אמרה רגב, "אבל דרך אגב - המשפט הזה רק נותן לנו כוח היום, כי אנשים רואים איך תופרים תיקים, אנשים רואים את מפלגת האולפנים, אנשים רואים את המטה המרכזי של לפיד בנווה אילן כדי להריץ אותו להיות ראש ממשלה. אדם שלא מבין בכלכלה, שפוגע ביחסי החוץ של מדינת ישראל. תראה איך הוא שסיבך אותנו עם רוסיה, כמה רוסיה חשובה לנו עם כל מה שקשור לצפון עם האינטרסים הביטחוניים. האדם הזה צריך ללכת הביתה יחד עם הממשלה, ובעזרת השם נחזור ממשלה לאומית בראשות נתניהו".

מירי רגב בראיון באולפן וואלה 24 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"אם זה היה תלוי בי אפשר היה לעצור את המשפט". ח"כ רגב/ראובן קסטרו

רגב תקפה את את יו"ר ימינה, שרת הפנים איילת שקד, ואמרה כי אין לה מקום בליכוד. "שקד היא פאסה, היא סיימה את הקריירה הפוליטית שלה. היא לא תעבור את אחוז החסימה, ולדעתי בזמן הקרוב כשהיא תראה שאלה תוצאות הסקרים שלה היא בעצמה תבין שהיא לא צריכה להמשיך בפוליטיקה הישראלית", טענה רגב.

"אני לא מאמינה שיש איש ימין אחד שמאמין לאיילת שקד. היא שותפה עם [זאב] אלקין וגדעון [סער] לממשלה הפלסטינית הראשונה הזאת. אין לה מבחינתי הנחות, בעיניי אין לה מקום בליכוד, לא היה מקום בליכוד וגם היום אין לה מקום בליכוד".

רגב אמרה כי היא מאמינה שלגוש תומכי נתניהו יהיה 61 גם ללא צורך בחבירה למפלגת כחול לבן - התקווה החדשה, וכי המפלגות החרדיות יישארו בגוש גם בתרחיש אחר. "אני בטוחה שנביא את ה-61 פלוס. אני מציעה גם לגפני ואני בטוחה שהוא גם יודע את זה - בני גנץ זה לא הפרטנר שלו כי הוא לא יכול בלי לפיד וליברמן ואנחנו יודעים מה הם חושבים על החרדים. לכן אני ממליצה להמעיט בדיבורים מהסוג הזה, בוא נתכנס כדי שהימין יביא את ה-61 פלוס. אם לא - תהיה לכם הזדמנות נוספת להביא אותי לריאיון. אנחנו נעשה את הכול כדי שאנשי ימין יצאו להצביע", אמרה רגב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"את לא מצפה שרה"מ ייכנס למספר האנשים שנכנסים למירון"

רגב גיבתה את ראש האופוזיציה, אחרי עדותו בשבוע שעבר בוועדת החקירה לאסון הר מירון שגבה את חייהם של 45 בני אדם. בעדותו אמר נתניהו, שכיהן כראש ממשלה בזמן האסון, כי הוא "לא יכול לקחת אחריות על מה שהוא לא יודע", כי הוא התערב בנושא רק מסיבה אפידמיולוגית, וכי "לא נכנס לפרטי פרטים" של דוחות מבקר המדינה בנושא. רגב עצמה פנתה לנתניהו בנושא בשנת 2014, בעת שכיהנה כיו"ר ועדת הפנים.

"ראש הממשלה לשעבר ולעתיד בעזרת השם נתן עדות ברורה וחדה. את לא מצפה שראש הממשלה ייכנס למספר האנשים שנכנסים למירון, יקרא כל מכתב שמגיע עליו - לכן יש את מזכיר הממשלה", אמרה רגב.

עדות חדה וברורה? הוא אמר: לא שמעתי לא ראיתי

"הוא עשה את הדבר החשוב ביותר בעיניי - ב-2016 התקבלה ההחלטה להעביר את האחריות והסמכות לשני משרדים: ביטחון פנים ודתות. הרי מה קרה? עד 2016 הייתה מלחמה עם שר התיירות שלא רצה לקחת אחריות על ועדת החמישה. הוא אמר, אנחנו אחראים אבל אין לנו סמכות, או הפוך, יש לנו סמכות בלי אחריות. מזכיר הממשלה קיבל את המכתב שלי והיה איתי בקשר. אחד הצעדים הכי חשובים שעשה נתניהו זה שיש סמכות ויש אחריות והעביר להם אותה. הוא קיבל החלטה, הוא ידע מה שאמר לו מזכיר הממשלה. אני לא דיברתי איתו אישית. יש מזכיר ממשלה שמקבל את המכתבים ומטפל בהם".

איך יכול להיות שבעשור הזה כל השרים, אין אחראים? מי אחראי בעיניך?

"אני לא אקבע מי אחראי - בשביל זה יש ועדת חקירה שעושה עבודה מצוינת וגם דיברתי בפניה. בעיניי, יש שני משרדים שאחראים על זה, וזה השר לביטחון פנים ומשרד הדתות. זו החלטת הממשלה שהתקבלה. בוא ניתן לוועדה לסיים את תפקידה, כדי לוודא שאירוע כזה לא יחזור, כי בשנה האחרונה
ההר היה מאוד עצוב, היו יותר שוטרים".

אוחנה אחראי?

"לא, אני לא אמרתי מי שאחראי, אמרתי מי המשרדים האחראים, ויש ועדת חקירה שתטפל בזה, היא תבדוק את העניין ותביא את המלצותיה כדי שאירועים כאלה לא יקרו. השר אוחנה עשה עבודה מצויינת, שר הדתות לשעבר עשה עבודה מצוינת. יש ועדת חקירה שתתן תשובות ותביא את המלצותיה".

מירי רגב בראיון באולפן וואלה 24 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"שקד היא פאסה". ח"כ רגב/ראובן קסטרו

ח"כ רגב דחתה את הביקורת המופנית כלפי הליכוד ברקע הפריימריז הקרובים, בשל כמה התבטאויות בוטות ותופעות כמו "תליון הנאמנות" של נתניהו - עליו אמרה השרה לשעבר כי מדובר ב"גימיק לא מוצלח שלא מקובל עלינו".

"אני לא מוכנה שיקחו את הליכוד כשק אגרוף של חלק ממפלגת האולפנים שמהנדסת את התודעה, אנחנו כבר מכירים את זה", אמרה רגב. "זו מפלגה דמוקרטית. לא ראיתי שמתעסקים בפריימריז של יאיר לפיד, כי אין כאלה - כי הוא עריץ ואין כאלו. היחידי שרצה להתמודד מולו היה עופר שלח והוא החזיר אותו לפרשן את הספורט. הליכוד זה מפלגה דמוקרטית, חגיגה דמוקרטית ואי אפשר כל הזמן לנסות להלביש עלינו את מה ש[אנחנו] לא".

היא סירבה להתנער מאמירות כמו זו של השר לשעבר איוב קרא, המתמודד גם הוא בפריימריז של המפלגה, שהבטיח "לדרוס את השמאל". לדבריה, "כל אחד יש לו את הסגנון שלו. לא שמעתי אתכם מזדעזעים מהאמירה אתמול של חורב שפנה לאבישי בן חיים ואמר 'אתה תנקה את נתניהו גם הוא יבעל חמור', בושה וחרפה. לא ראיתי אתכם פותחים את האולפנים מזועזעים ששמו חבל תלייה לנתניהו".

מירי רגב בראיון באולפן וואלה 24 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"כולם יודעים מי האישה הבכירה בליכוד". רגב באולפן וואלה!/ראובן קסטרו

רגב נשאלה גם על הפריימריז הקרובים בליכוד, והביעה ביטחון בכוחה. "אני מאמינה שאשמור על מעמדי כאישה ראשונה בחמישייה הרשונה של הליכוד. הליכודניקים יודעים היטב מה עשיתי ומה פעלתי, גם בספורט, בתחבורה, וגם מול אותה מפלגת אולפנים שעושים הכל כדי לעשות לנו דה לגיטמציה", אמרה רגב.

היא הבהירה כי אינה חוששת שח"כ גלית דיסטל-אטבריאן תעקוף אותה בבחירות המקדימות במפלגה. "גלית חברה שלי והכרתי אותה לפני שהגיעה לכנסת, אני שמחה שהיא בכנסת. היא לא מזנבת בי, מקומה בליכוד חשוב, אבל כולם יודעים מי האישה הבכירה בליכוד", השיבה. "היא גם מתייעצת איתי. עשיתי הכל כדי להרחיב את הייצוג הנשי בליכוד. יש נשים מצוינות בליכוד. יש הבטחת ייצוג לחמש נשים וזה יפה, זה לא היה בעבר ואני קוראת לעוד נשים לבוא ולהצטרף למפלגה, כי יש חשיבות מאוד גדולה לקול הנשי בתוך הליכוד".

ברקע אמירתה בעבר על הצורך בשינוי האיזון בין מזרחים ואשכנזים בליכוד, אמרה רגב כי "כדי שנמנע מצב שיקום ליכוד ב' כמו שעשה כחלון, חשוב שיהיה ייצוג וגיוון בתוך הליכוד. רואים את הגיוון של החברה הישראלית בליכוד. גלאון אמרה שעזבה את מרצ כי זה מועדון סגור בלי גיוון של מזרחים. חשוב שהליכוד יהיה מפלגה דמוקרטית שנותנת גיוון".

"זו מפלגה חיה ובועטת, רואים את המפגשים והכנסים זו מפלגה דמוקרטית. אם ישתנו פניה של הרשימה או לא - נראה את זה ב-11.8".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully