וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

אחרי שמתח ביקורת על המערכת: סגן ראש מח"ש לשעבר שוקל להתמודד באחת ממפלגות הימין

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 14:21

משה סעדה, שהאשים את פרקליט המדינה לשעבר והמפכ"ל לשעבר בטיוח ושיבוש חקירות, צפוי להכריע בימים הקרובים בנושא. בסביבתו סיפרו כי קיבל הצעות מכמה מפלגות ימין, בהן הציונות הדתית. "מטרתי: לפרסם כמה שיותר את האמת"

משה סעדה. עמיחי בנעט, אתר רשמי
סגן ראש מח"ש לשעבר. משה סעדה/אתר רשמי, עמיחי בנעט

סגן ראש מח"ש היוצא, משה סעדה, שוקל להתמודד לכנסת ה-25 בבחירות הקרובות. בסביבתו של סעדה מסרו כי הוא קיבל פניות ממפלגות ימין, והוא יקבל החלטה על המשך דרכו בימים הקרובים. אחת האפשרויות, בעלת הסיכויים הגדולים ביותר, היא כי סעדה יתמודד בפריימריז של הציונות הדתית, מפלגתם של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.

סעדה לא שלל את האפשרות במענה לפניית וואלה ואמר כי "עזבתי את שירות המדינה רק לפני יומיים, המטרה שלי היא לפרסם כעת וכמה שיותר את האמת. לאחר מכן, אבחן את המשך דרכי. זאת החלטה שאצטרך לקבל, וזה תלוי גם בבני משפחתי וסביבתי הקרובה".

רוני אלשיך, שבוע הספר במתחם שרונה, תל אביב, 9 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מתח ביקורת חריפה עליו. רוני אלשיך/ראובן קסטרו

שמו של סעדה עלה לכותרות אמש אחרי שמתח ביקורת חריפה על פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן והמפכ"ל לשעבר רוני אלשיך. בריאיון שנערך עמו בחדשות 12 חשף את טענתו על טיוח, ושיבוש חקירות על ידי המשטרה והפרקליטות בחקירות מסוימות כמו חקירת רוני ריטמן והאירוע באום אל חיראן.

לטענת סעדה, במקרה של רוני ריטמן, בעוד שכל הגורמים הרלוונטיים היו מעוניינים בהגשת כתב אישום נגד הניצב, אלשיך רצה להחזיר אותו לתפקידו. עוד טען סעדה כי חלק מה"הגנה" שקיבל ריטמן מאלשיך היא בעקבות אחריותו על "תיק המעונות".

עוד בוואלה!

הריאיון הזה צריך להדיר שינה. עם זאת, היו כמה דברים שעמית סגל התעלם מהם

לכתבה המלאה
טקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"האמת לא נר לרגליו". שי ניצן/שלומי גבאי

סעדה המשיך ותקף את פרקליט המדינה לשעבר: "שי ניצן הוא חכם, הוא חריף. הוא יכול לטמא ולטהר את השרץ בק"כ טעמים אבל אני חייב להגיד באותה מידה שהוא איש שהאמת לא נר לרגליו. הוא איש שמסמן מטרות ומגיע אליהן גם במחיר עיוות דין".

סעדה התייחס גם לאירוע הדריסה באום אל חיראן, שם תחילה האשימו את הנהג בפיגוע, ולאחר מכן התגלה כי השוטרים פעלו לא כשורה. לטענתו של סעדה, היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה לשעבר העניקו גיבוי לאלשיך שלא הודה בטעות וניסה למנוע את חקירת השוטרים. "הסיבה לכך הייתה פשוטה", אמר. "יש שיקול אחד מרכזי, אחד ויחיד, תיקי נתניהו. תיקי נתניהו באותה תקופה הופכים להיות הדבר הכי חשוב, כל המערכת מוכוונת תיקי נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully