וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

שבוע וחצי אחרי שנבחרה לראשות העבודה: מיכאלי פועלת לביטול השריון של יריבה

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 23:46

הנהלת המפלגה אישרה פה אחד את תקנון הפריימריז, והחליטה לבטל את השריון השמור למזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני, שהתמודד מול מיכאלי בבחירות מוקדם יותר החודש. חרמוני תקף בתגובה: "מחטף אלים ואנטי-דמוקרטי. מיכאלי לחצה את ידי - הכול הייתה הצגה גדולה"

בווידאו: יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי לאחר זכייתה בפריימריז לראשות המפלגה/מפלגת העבודה

שבוע וחצי אחרי הפריימריז על ראשות מפלגת העבודה, יו"ר המפלגה מרב מיכאלי פועלת לבטל את השריון השמור ברשימה למזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני, שהתמודד מולה בבחירות המקדימות. בישיבה של הנהלת המפלגה שנערכה היום (חמישי) אושר פה אחד תקנון הפריימריז לרשימה, שייערכו ב-9 באוגוסט, ובין השאר הוחלט לבטל את שריון המזכ"ל, שבתקנון הקודם שוריין במקום ה-11.

חרמוני טוען שמדובר ב"מחטף אלים, אנטי-דמוקרטי וחיסול שאריות הדמוקרטיה" במפלגה וכי מיכאלי מתכננת גם לבטל את תפקיד המזכ"ל כולו. ההחלטה טעונה עדיין את אישור ועידת המפלגה, שתתכנס בשבוע הבא לאישור התקנון.

ערן חרמוני מצביע בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, 18 ביולי 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
"האמנתי כי יש נכונות לאחד את כל קצוות הבית". חרמוני/פלאש 90, אבשלום ששוני

בסוף הישיבה פרסם חרמוני הודעה, שבה תקף את המהלך "החפוז", כלשונו. לדבריו, מדובר ב"משפט שדה. מדובר במהלך שירסק סופית את הדמוקרטיה המפלגתית ואת האיזונים והבלמים הקיימים בכל תנועה דמוקרטית". הוא הוסיף כי "כפי שידוע לכולם, מיד לאחר הבחירות לראשות המפלגה הודעתי קבל עם ועולם על כוונתי להתייצב ראשון במערכה להצלחת המפלגה בבחירות ובירכתי את יו"ר המפלגה על ניצחונה. אני מאמין בדמוקרטיה. למחרת יו"ר המפלגה אף לחצה את ידי, והאמנתי כי יש נכונות לאחד את כל קצוות הבית. הסתבר מהר מאוד שהכול היה הצגה אחת גדולה".

חרמוני נבחר לתפקיד מזכ"ל מפלגת העבודה ב-2017 תחת יו"ר העבודה לשעבר יצחק הרצוג ונחשב למקורב לקודמה של מיכאלי בתפקיד, עמיר פרץ. מאז בחירתה של מיכאלי בשנה שעברה ליו"ר הוא מוביל את האופוזיציה הפנימית אליה במפלגה, ועל כן גם היה המועמד היחיד שהתמודד מולה על תפקיד היו"ר מוקדם יותר החודש. מיכאלי זכתה ברוב גורף של 82.5 אחוז מהקולות ונבחרה לכהונה שנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully