וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

דרעי: "לוקח אחריות, יהדות התורה תלך רק עם הליכוד"; גפני הגיב: "התנשאות"

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 20:46

יו"ר ש"ס הבטיח כי הוא ידאג לכך שיהדות התורה תלך רק עם הליכוד, וגרר ביקורת חריפה מיו"ר המפלגה גפני, שטען כי תמיד הלך עם הימין. "לא לעניין - הלוואי והם היו לומדים מאיתנו איך תמיד הלכנו עם הימין"

בווידאו: יו"ר יהדות התורה, משה גפני מגיב לדבריו של אריה דרעי/מערכת וואלה!

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר הבוקר (שני) כי הוא לוקח אחריות על יהדות התורה תלך רק עם הליכוד לאחר הבחירות, ועורר ביקורת חריפה מצד יו"ר המפלגה, משה גפני. בקטע שהגיע לידי וואלה, גפני אמר "שלא יעשה לנו טובות. 33 שנה אני בכנסת תמיד הלכתי עם הימין. מי שלוקח עלינו אחריות בהתנשאות - זה נלעג ולא לעניין. הלוואי והם היו לומדים מאיתנו איך תמיד הלכנו עם הימין".

העימות בין דרעי לגפני נרשם לאחר שהאחרון, יחד עם חברי מפלגתו, פיזרו בתקופה האחרונה מסרים כי אם לנתניהו לא יהיו 61 מנדטים להרכיב ממשלה לאחר הבחירות הקרובות, הם יחפשו אפשרות להקים ממשלה אחרת, למשל בראשות יו"ר כחול לבן-התקווה החדשה בני גנץ, אך יחד עם הליכוד.

משה גפני ואריה דרעי. ראובן קסטרו
"התנשאות". גפני על דרעי/ראובן קסטרו

באפריל האחרון, לפני פיזור הכנסת, נודע לוואלה כי גפני שוחח עם גנץ במאמץ למנוע בחירות ולהקים ממשלה חלופית. השניים קיימו לפחות שתי שיחות, וגפני בחן במהלכן אפשרויות להקמת ממשלה יחד עם גנץ. יו"ר כחול לבן דחה את ההצעות. לפי גורם פוליטי, "גפני יזם את השיחות עם גנץ בידיעת בכירי הליכוד אך לא על דעתם".

גורמים בליכוד האשימו את גפני בכך שהוא מסכל את המהלך להפלת הממשלה. לדבריהם, גפני העביר מסר נחרץ, בגיבוי של המנהיג הרוחני הרב גרשון אדלשטיין, לפיו הוא לא מוכן ללכת לבחירות. "ההתנגדות הזאת", אמרו. "מעקרת לחלוטין את הניסיון להביא עריקים מהקואליציה. אם אין טעם בפיזור הכנסת כי גפני מתנגד, למה שהח"כים בימינה או בתקווה חדשה יבואו איתנו? כדי להישאר באוויר?".

בלשכת ח"כ גפני הכחישו את הדברים. מלשכת שר הביטחון נמסר: "גנץ לא שוחח עם גפני בשבועות האחרונים. השיח על ממשלה אלטרנטיבית לא רלוונטי ומשעמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully