וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

אלי אבידר הכריז על מפלגה חדשה: "הגיע הזמן לחוזה חדש עם הציבור, נקי מנוכלויות בפוליטיקה"

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 18:10

שמה של מפלגתו של חבר הכנסת שעזב את ישראל ביתנו יהיה "ישראל חופשית". במצעה ניתן למצוא בין השאר את קידום חוקי הנאשם ושינוי שיטת הממשל. הרשימה הסופית תיחשף בסמוך למועד הגשת הרשימות. ובינתיים - תנועה הפועלת בשם זהה מאיימת בתביעה: "ישראל חופשית יש רק אחת"

ח"כ אלי אבידר הכריז היום (שלישי) על מפלגתו החדשה שתרוץ בבחירות הקרובות ותיקרא "ישראל חופשית". הרשימה הסופית של המפלגה תיחשף בסמוך למועד הגשת הרשימות. במצע המפלגה ניתן למצוא בין השאר את קידום חוקי הנאשם, שינוי שיטת הממשל, חוזה חדש עם האזרח, טוהר מידות ומלחמה על זכות כל אזרח להתקיים בכבוד ולחיות על פי דרכו.

אבידר תקף את חברי הכנסת מהקואליציה שהקשו על ימיה של הממשלה: "כל המתקרנפים שסירבו להעביר את חוק נאשם בפלילים, גרמו להפלת ממשלת השינוי והמשיכו את מדיניות רמיסת זכויות האזרח של ממשלות נתניהו. הם ישלמו על זה בקלפי. זהו מחדל שגורם לקבוצה עצומה בקרב בוחרינו לאובדן אמון".

השר אלי אבידר מתפטר מהממשלה 22 בפברואר 2022. יונתן זנדל, פלאש 90
"חוזה חדש - נקי מהנוכלים של הפוליטיקה". אלי אבידר/פלאש 90, יונתן זנדל

על פי אבידר, "ישראל חופשית" "תהווה בית פוליטי חדש לאזרחים ואזרחיות טובים וערכיים שרואים את נבחרי הציבור שלהם מפריחים מדי ערב סיסמאות קמפיין במסכים וברגע האמת עושים בדיוק את ההפך. הגיע הזמן לחוזה חדש עם הציבור. נקי מנוכלויות ומנוכלים בפוליטיקה".

אבידר נבחר לראשונה לכנסת ב-2019 מטעם ישראל ביתנו אך בשנה שעברה, ברקע סכסוך על חלוקת התיקים של המפלגה בממשלת בנט-לפיד, הוא התנתק מישראל ביתנו והחל לפעול עצמאית בכנסת וכן להיערך להקמת מפלגה משל עצמו, בתמיכת מנהיגים ופעילים במחאות הציבוריות של השנים האחרונות נגד נתניהו בבלפור, כיכר גורן בפתח תקווה, ובמחאת הגשרים.

ובינתיים - תנועה בשם "ישראל חופשית" מאיימת לתבוע את אבידר

בתוך כך, עם הפרסום על מפלגתו החדשה של אבידר, תנועה נוספת בשם "ישראל חופשית" הפועלת בתחומי דת ומדינה, מאיימת לפעול משפטית נגד ח"כ אלי אבידר, שגם הוא קרא למפלגה שלו "ישראל חופשית".

מנכ"ל התנועה אמר כי "ישראל חופשית היא עמותה רשומה שפועלת בזירה הציבורית מאז שנת 2009 וגאה לקחת אחריות על שינויים מרחיקי לכת בתחום הדת והמדינה. בשנים האחרונות ניהלנו מאבקים ציבוריים שנכנסו לפנתיאון הישראלי, עמדנו מאחורי האנשים השקופים שנפגעים מהבלעדיות הרבנית, מנענו אירועים בהפרדה מגדרית וחיתנו באמצעות מרכז הטקסים שלנו מאות אלפי זוגות"

לדבריו, "עם כל הכבוד לח"כ אבידר ולטרנד פוליטי חולף, ישראל חופשית יש רק אחת. נפעל בכל דרך חוקית כדי למנוע ממנו להשתמש בשם העמותה לצרכים פוליטיים. אנחנו מאחלים למר אבידר הצלחה בדרכו החדשה, אולם מתעקשים שזו לא תהיה על גבנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully