וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הליכוד פסלה התמודדות של מועמד שתקף אישה ופרץ לבתים

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 18:15

דוד לניאדו, שהיה המתמודד המוביל בפריימריז של המפלגה במחוז תל אביב, נפסל עקב הסתרת מידע על עברו הפלילי, בו הורשע בפריצה לבתים ב-2011 ונשלח למעצר בית בשל תקיפת אישה. לניאדו נחשב למקורב לח"כ ביטן, ויו"ר הליכוד נתניהו השקיע מאמצים כדי להביא לפרישתו

בווידאו: נתניהו מציג תכנית לפתרון המשבר הכלכלי/צילום: דוברות הליכוד

ועדת הבחירות של הליכוד פסלה היום (חמישי) את ההתמודדות של דודו לניאדו, שהיה המתמודד המוביל בפריימריז על מחוז תל אביב לקראת הבחירות הקרובות. זאת, בעקבות הסתרת מידע על עברו הפלילי. לניאדו הורשע בפריצה לבתים ב-2011, ואתמול פורסם בחדשות 12 כי שנה קודם לכן נשלח למעצר בית בשל תקיפת אישה. בעקבות הפרסום ועדת הבחירות החליטה לדון מחדש בעתירה של המועמד דור חרל"פ, שבשבועות האחרונים ניסה לפסול את המועמדות של לניאדו, קיבלה את העתירה והודיעה על פסילתו.

יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט מנחם נאמן, שפסל את המועמדות, אמר כי "כשהובאה בפנינו העובדה שמר לניאדו הורשע במעשים פליליים נוספים, נראה היה כי עליי לסמוך על רצון רוב חברי ועדת הבחירות, ולהורות על פסילת מועמדותו של מר לניאדו - וכך אני מורה".

לניאדו נחשב למקורב לח"כ הליכוד דוד ביטן, ובשבועות האחרונים יו"ר הליכוד בנימין נתניהו השקיע מאמצים כדי שיפרוש מההתמודדות. בין השאר, נתניהו לחץ על דוברו, יונתן אוריך, להגיש מועמדות למשבצת מחוז תל אביב כדי להביס את לניאדו אך אוריך הסיר השבוע את מועמדותו. בהמשך, נתניהו לחץ גם על מקורבו, העיתונאי לשעבר בועז ביסמוט, להתמודד במחוז תל אביב מול לניאדו, אך ביסמוט סירב והעדיף להתמודד ברשימה הארצית.

דוד לניאדו. אלי דסה, מעריב
היה המועמד המוביל בפריימריז על מחוז תל אביב. לניאדו/מעריב, אלי דסה

המשבצת השמורה למחוז תל אביב ברשימת הליכוד ממוקמת במקום ה-38. בכוונת לניאדו לערער על הפסילה אולם נותר לו פחות משבוע עד הפריימריז.

דור חרל"פ, מגיש העתירה נגד לניאדו ומתמודד במחוז תל אביב, מסר בתגובה: "הליכוד בראשות נתניהו היא תנועה שחייבת להוביל את מדינת ישראל קדימה. אנחנו חייבים להציג לציבור בבחירות בנובמבר רשימה טובה ומצוינת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully