וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בשל המצב הביטחוני: בעבודה שוקלים לדחות את הפריימריז

עודכן לאחרונה: 7.8.2022 / 15:15

המפלגה תתכנס כדי לדון בהשפעת הלחימה בדרום על הבחירות הפנימיות, שאמורות להתקיים בשלישי. במקביל להצבעה הדיגיטלית, יוצבו קלפיות פיזיות בכמה ערים, מה שעשוי להשפיע על ההחלטה

בווידאו: יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי לאחר זכייתה בפריימריז לראשות המפלגה/מפלגת העבודה

מפלגת העבודה שוקלת לדחות את הפריימריז בעקבות הלחימה בדרום. הפריימריז במפלגה אמורים להתקיים בשלישי באופן דיגיטלי ומאובטח דרך הטלפון הנייד, כך שניתן להשתתף בבחירות מכל מקום בצורה קלה ואפקטיבית. לצד ההצבעה הדיגטלית, יוצבו קלפיות פיזיות בירושלים חיפה תל אביב ובאר שבע, מה שעשוי להשפיע על החלטת הנהלת המפלגה.

לדברי מנכ"ל המפלגה ניר רוזן, "במהלך השבת עקבנו בדריכות אחרי המתרחש בדרום הארץ. מפלגת העבודה מביעה הזדהות מוחלטת עם תושבי הדרום ומחזקת את כוחות הביטחון. הנהלת המפלגה תתכנס בקרוב כדי להחליט האם לקיים את הפריימריז במועדן".

במסגרת הפריימריז, כ-40 אלף בעלי זכות הצבעה שיתפקדו למפלגה עד סוף היום, המועד האחרון לעשות זאת, יוכלו לבחור ב-7-5 מועמדים דרך מערכת הצבעה דיגיטלית. בסך הכול נרשמו 34 מתמודדים על מקום ברשימת המפלגה.

בשבוע שעבר אישרה ועידת המפלגה את תקנון הבחירות. בין סעיפיו נמצא מנגנון ריצ'רץ' בין גברים ונשים, כך שאם במקום השני ייבחר גבר אחריו תמוקם אישה ולהפך, וכך תמשיך הרשימה. עוד נקבע כי מקומות 14-11, שאינם ריאליים, ישוריינו לנציגי המושבים, הקיבוצים, החברה הערבית והחברה הדרוזית, וכן שמי שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירת פשע לא יוכל להתמודד וכך גם מי שכיהן בכנסת בשלוש השנים האחרונות והתפקד למפלגה אחרי פיזור הכנסת.

שרת התחבורה  מרב מיכאלי בתחנה המרכזית באר שבע לרגל כניסתה של מהפכת ״דרך שווה״ לתוקף, 1 באוגוסט 2022. בועז אופנהיים, לשכת העיתונות הממשלתית
שרת התחבורה מרב מיכאלי בתחנה המרכזית באר שבע לרגל כניסתה של מהפכת ״דרך שווה״ לתוקף, 1 באוגוסט 2022/לשכת העיתונות הממשלתית, בועז אופנהיים

יו"ר המפלגה מרב מיכאלי הצליחה לאשר בוועידה את ביטול השריון לתפקיד המזכ"ל, אותו ממלא ערן חרמוני שהתמודד מולה על ראשות המפלגה, אך לא את ביטול התפקיד לחלוטין.

בסקרים האחרונים המפלגה מקבלת 6-4 מנדטים. השמות המופיעים במקומות הריאליים לא צפויים להשתנות משמעותית, אולם עשויות להיות תזוזות בסדר הפנימי ביניהם. ההערכה היא שגלעד קריב, שהוביל את ועדת החוקה, חוק ומשפט, ואפרת רייטן, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, מקומות 4 ו-5 בהתאמה בפריימריז לכנסת ה-24, יסיימו במקומות הראשונים.

יו"ר הסיעה רם שפע וח"כ נעמה לזימי, שהגיעו למקומות 6 ו-9, זוכים גם הם לאהדה בקרב המתפקדים וצפויים לטפס במעלה הרשימה. מנגד, השר לביטחון הפנים עמר בר לב וח"כ אמילי מואטי, שקיבלו את מירב הקולות בפעם הקודמת, עשויים להידחק אחורה, וכך גם שר התפוצות נחמן שי, שהגיע למקום 8 בסיבוב האחרון.

בבחירות יתמודדו גם כמה שמות חדשים, כמו מנכ"ל דרכנו ומייסד דמוקרטTV יאיא פינק, האקטיביסט והעיתונאי תומר אביטל, חברת מועצת העיר תל אביב מאיה נורי ויו"ר ארגון העיתונאים לשעבר יאיר טרצ'יצקי. הם ינסו לפלס את דרכם למקומות ריאליים, אך הסיכויים לכך אינם גבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully