וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ח"כ אקוניס: היועמ"שית צריכה להסביר למה הקבינט לא כונס לפני המבצע, זה חמור ומסוכן

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 14:29

בריאיון לאולפן הבחירות של וואלה אמר חבר הכנסת מהליכוד כי הדבר "צריך להיבדק בצורה יסודית", התייחס לפריימריז במפלגתו ואמר כי "ההרכב ישקף במידה רבה אם אנחנו מתבססים מעל 61" - ואמר כי הוא לא עוסק בהתמודדות על ראשות העיר תל אביב: "הנושא איננו רלוונטי"

בווידאו: ח"כ אופיר אקוניס בריאיון לטל שלו באולפן וואלה!/צילום: סטילס: ראובן קסטרו

ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) תקף היום (שלישי) בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, על האישור שנתנה לראש הממשלה יאיר לפיד לפתוח במבצע "עלות השחר" ברצועת עזה מבלי להביא אותו לאישור הקבינט. "הדבר הזה לא תקין ולא חוקי וצריך להיבדק בצורה יסודית", אקוניס אמר באולפן הבחירות של וואלה!. לדבריו, "היועצת המשפטית לממשלה צריכה לפרסם היום או לכל המאוחר עד סוף השבוע את נימוקיה מדוע לא הכריחה את הממשלה לכנס את הקבינט לפני המבצע. החוק קובע שצריך להיות כינוס של הקבינט. זה דבר שהוא חמור מאוד, ותקדים מאוד מסוכן". הוא הוסיף: "מה היה קורה אם הדבר היה הפוך (ונתניהו היה בשלטון, ט"ש)? מה היה אם הקבינט המדיני בטחוני לא היה מתכנס? ומה היה אומר מנדלבליט? והיום היועמ"שית לא אומרת דבר על זה".

אקוניס התחמק מלברך את ראש הממשלה לפיד ושר הביטחון בני גנץ על הצלחת המבצע. "תושבי הדרום הם הגיבורים הגדולים שנמצאו תחת איום הטילים, ויש לי תשבוחות גדולות כלפי המודיעין המדויק של ישראל", אמר. הוא זקף את הצלחת המבצע לפעילות של ממשלות נתניהו. "המבצע הזה לא היה מצליח לולא ההצלחה של המבצע הקודם. החמאס מורתעים מאז שומר החומות, זו הסיבה להצלחה". לעומת זאת, הוא שיבח את ההתנהלות הממלכתית של האופוזיציה שגיבתה את הפעילות. "אנחנו נתנו גיבוי לממשלה. היה להם הרבה יותר קל לנהל את המבצע כי אנחנו לא התנהלו כמו שהם התנהלו פעם".

אופיר אקוניס, ראיון לאולפן וואלה!. ראובן קסטרו
אקוניס באולפן הבחירות של וואלה, היום/ראובן קסטרו

יממה לפריימריז בליכוד, אקוניס התייחס למאבק שמוביל יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, במועמד דודו לניאדו, המתמודד במחוז תל אביב, בשל עברו הפלילי. "נתניהו רוצה את רשימת הליכוד איכותית, רשימה שתדבר לציבור הרחב באופן המיטבי ביותר", הוא אמר. "במידה רבה, הרכב הרשימה שייקבע מחר בפריימריז ישפיע גם על תוצאות הבחירות. ככל שהרשימה תהיה איכותית יותר, נאמנה יותר לדרך הליכוד, עם עמדות ברורות - ככה נזכה בתנופה לקראת הבחירות הכלליות". הוא הוסיף כי "ההרכב שייקבע מחר ישקף במידה רבה אם אנחנו מתבססים מעל 61 ועולה ממנו, כי יש את הפוטנציאל, או שאנחנו עלולים לסגת לאחור מתחת ל-60 המנדטים. בעיניי אין דבר יותר חשוב מזה, כי זה הדבר החשוב. בכל הכבוד לפריימריז ויש כבוד, בסוף בין התאריכים ה-1 בנובמבר, הוא הרבה יותר חשוב".

בהתייחס לתוכניותיו להתמודד בעתיד על ראשות עיריית תל אביב, אקוניס אמר כי "הנושא איננו רלוונטי". לדבריו, "החלום שלי הוא לשרת את עם ישראל ואת ארץ ישראל במקום שאני הכי טוב בו. אני חושב שאני עושה את זה בצורה מיטבית בממשלה ובכנסת". הוא הוסיף כי "אם מדברים אודותיי - זה מחמיא. אני באופן אישי לא עוסק בזה ואני מתחייב בפנייך שאני לא עוסק בזה, אלא רק בהבטחת הבחירה שלי מחר במקום גבוה לכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully