וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הליכוד עתרה נגד לפיד לוועדת הבחירות בגין שימוש ברשת החברתית של רה"מ לתעמולה

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 15:32

בעתירה, בה כונה לפיד "ראש ממשלת המעבר", כיוונה הליכוד לתמונות של לפיד ממבצע עלות השחר. "מטרת התמונות היא ניסיון של מר לפיד לנכס לעצמו את עוצמתו של צה"ל", נכתב. עתירה נוספת הוגשה נגד גנץ בנסיבות דומות. רה"מ ושר הביטחון השיבו שהפרסומים נעשו לצורך חיוני

מפלגת הליכוד עתרה היום (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית נגד ראש הממשלה יאיר לפיד ומפלגת יש עתיד. זאת, בגין שימוש בחשבונות הרשת החברתית של רה"מ לתעמולת בחירות תוך שימוש בתמונות של קציני צה"ל במתקן צבאי. בעתירה, בה כונה לפיד "ראש ממשלת המעבר", כיוונה הליכוד לתמונות של לפיד ממבצע "עלות השחר".

"מטרת התמונות היא ניסיון של מר לפיד לנכס לעצמו את עוצמתו של צה"ל", נכתב. בנימוקיה, ציינה הליכוד דוגמאות למקרים שבהם נמצא שימוש לא הולם ברשתות החברתיות לטובת תעמולת בחירות - ובהם מקרים שיו"ר הליכוד והאופוזיציה, בנימין נתניהו, התבקש להסיר תכנים.

בתגובה, לפיד מסר באמצעות עורך דינו אבי הלוי כי הפעולה לא מהווה תעמולה אסורה. "יש חשיבות חדשותית אינפורמטיבית בקיומו של הביקור, ובכלל זאת בפרסומו", נכתב בתגובה לעתירה. "בנוסף, ולצד החשיבות האינפורמטיבית לדווח לאזרחי ישראל על פעילות ראש הממשלה בעניין המרכזי העומד על סדר היום, קיימת חשיבות מבצעית הקשורה להרתעת האויב, ולהצגת מסר חד כלפי מבקשי רעת ישראל לפיו בכירי הממשלה אינם חוששים, והם מחויבים אישית לפגוע במי שיאיים על ביטחון אזרחי ישראל".

עתירה דומה הוגשה היום נגד שר הביטחון בני גנץ ומפלגת כחול לבן בגין שימוש בתמונות של חיילים בחשבון הטוויטר שלו לצורך תעמולת בחירות. בעתירה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר נכתב כי גנץ, "כמו כל בעל תפקיד רשמי בממשלה, 'חובש' בתקופת הבחירות במיוחד, שני כובעים. הכובע הרשמי והכובע הפוליטי. לכן כמו עם כפל הכובעים, המונע ממנו למשל לקיים נאום בחירות במשרד שר הביטחון, יש להקפיד על כפל כובעים מובחן בעולם האינטרנט. חשבון פרטי יסווג כחשבון תעמולה, ובו מותרת כל תעמולה שהיא, במגבלות החוק, וחשבון רשמי, בו נאסרת תעמולה, ובו ובאמצעותו רשאי המשיב למלא גם את החובה הציבורית שלו לגרסתו, של מסירת מידע לציבור".

עו"ד ערן מרינברג המייצג את גנץ השיב בשמו כי בזמן המערכה הורה שר הביטחון על הפסקת כל תעמולה מפלגתית. "אחריותו של שר הביטחון לניהול הלחימה ולביטחון אזרחי מדינת ישראל אינה מצטמצמת רק לשדה הקרב, אלא שהיא רחבת היקף ויש בה שיקולים מערכתיים נוספים רבים כגון הסברה לאומית, עידוד וחיזוק האוכלוסייה האזרחית שחלקה נמצא תחת אש, תודעת אויב ועוד שיקולים רבים העומדים בפני שר הביטחון שעה שהוא ממלא את תפקידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully