וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

שעות לפני הפריימריז: נפסלה מועמדותו של חבר הליכוד שהורשע בתקיפה ופריצה

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 23:16

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבלת את עתירת יו"ר המפלגה נתניהו, הפך את החלטת בין הדין של הליכוד ופסל את מועמדותו בפריימריז של דודו לניאדו, חבר המפלגה שהושרע בעבר בשורת עבירות. מדובר בהתערבות חריגה של ביהמ"ש בהליכים פנימיים של מוסדות מפלגתיים שיפוטיים

דוד לניאדו, מתמודד בפריימריז הליכוד שהורשע בפלילים 09 באוגוסט 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
הורשע בפריצה ב-2011. דוד לניאדו/פלאש 90, אבשלום ששוני

בית המשפט המחוזי בתל אביב הפך הערב (שלישי) את החלטת בין הדין של הליכוד ופסל את מועמדותו בפריימריז של דודו לניאדו, חבר המפלגה שהושרע בעבר בפריצה ותקיפת אישה. בכך, קיבל בית המשפט את עתירתו בעניין של יו"ר המפלגה וראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

החלטת בית המשפט התקבלה שעות לפני התחלת הפריימריז ופתיחת תחנות האצבעה ברחבי הארץ, שצפויות להיפתח בשעה 09:00 מחר בבוקר. אתמול בית הדין העליון של הליכוד אישר את המועמדות של לניאדו. נתניהו עתר היום למחוזי באמצעות היועמ"ש של הליכוד. מדובר בהתערבות חריגה של בית המשפט בהליכים פנימיים של מוסדות מפלגתיים שיפוטיים.

שופטת בית המשפט המחוזי עינת רביד פסלה את החלטת בית הדין של הליכוד בטענה שההחלטה אינה מנומקת ואינה קוהרנטית. לדבריה, ההחלטה נעדרת מסד משפטי ועובדתי שמנמק מדוע הוחלט להפוך את החלטת ועדת הבחירות בליכוד, שפסלה את לניאדו בעקבות הסתרת חלק מעברו הפלילי .

בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת במצודת זאב בתל אביב 26 ביולי 2022. ראובן קסטרו
לחץ על מקורביו לרוץ כדי להדיח את לניאדו. נתניהו/ראובן קסטרו

לניאדו הורשע בפריצה לבתים ב-2011, אך בשבוע שעבר פורסם כי הסתיר עבירה נוספת בעברו וכי ב-2010 נשלח למעצר בית בשל תקיפת אישה. לכן, ועדת הבחירות פסלה את מועמדותו. בית הדין קיבל את הערעור של לניאדו והפך את ההחלטה, בטענה שיש מניעות משפטית בפסילת מועמדות בשל עבירה שחלה עליה התיישנות.

לניאדו נחשב למקורב לח"כ דוד ביטן, ועד לפסילתו בשבוע שעבר נחשב גם למועמד המוביל במחוז תל אביב, שישובץ במקום ה-38 ברשימה. בשבועות האחרונים יו"ר הליכוד בנימין נתניהו השקיע מאמצים רבים כדי לגרום לו לפרוש ולהשפיע על ההתמודדות במחוז, מחשש שיהיה נאמן לביטן ובשל עברו הפלילי.

בין השאר, נתניהו לחץ על דוברו, יונתן אוריך, להגיש מועמדות למשבצת מחוז תל אביב כדי להביס את לניאדו, אך אוריך הסיר השבוע את מועמדותו. בהמשך, נתניהו לחץ גם על מקורבו, העיתונאי לשעבר בועז ביסמוט, להתמודד במחוז תל אביב מול לניאדו, אך ביסמוט סירב והעדיף להתמודד ברשימה הארצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully