וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

גפני: צירוף מתן כהנא למפלגתו של גנץ - טעות חמורה

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 10:50

כהנא מהווה עבור המפלגות החרדיות "סדין אדום" בשל הרפורמות שהעביר במשרד לשירותי דת בכהונתו כשר. עם ההודעה על הצטרפותו ל"מחנה הממלכתי" תקפו אותו גם בכירים בש"ס, שאמרו כי המהלך "מראה את פרצופו האמיתי של גנץ". שקד: "השמאל הממלכתי הוא בשורה לכל מצביעי השמאל"

בווידאו: מתן כהנא -משה גפני/ערוץ כנסת

המפלגות החרדיות הגיבו היום (ראשון) בחריפות להצטרפות ח"כ מתן כהנא לרשימת "המחנה הממלכתי" בהובלת שר הביטחון בני גנץ. יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר בשיחה עם מקורביו כי גנץ והשר גדעון סער "עשו טעות חמורה" בצירוף כהנא לרשימתם, בנוסף לרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט.

כהנא מהווה עבור המפלגות החרדיות "סדין אדום" בשל הרפורמות שהעביר במשרד לשירותי דת בכהונתו כשר. בכירים בש"ס אמרו בתגובה לכניסתו לרשימת גנץ וסער כי "אין שמחה כהתרת הספקות. עכשיו ידעו כל המחנה שלנו, גם אלו שפקפקו ופזלו לגנץ, שהם לא יכולים להיות שותפים שלנו. הדרך ברורה אנחנו צריכים שגוש הימין יביא 61 וירכיב את הממשלה הבאה. אלו שפזלו לגנץ וסער, רואים הבוקר את פרצופם האמיתי של שניהם".

יו״ר ימינה ושרת הפנים, איילת שקד וסגן שר הדתות, ח״כ מתן כהנא במהלך פגישתם בלשכתה 3 ביולי 2022. דוברות ימינה, באדיבות המצולמים
"נדאג שלא יוכל לקדם את חזונו המשותף עם גנץ להקמת מדינה פלסטינית". שקד וכהנא/באדיבות המצולמים, דוברות ימינה

לצד זאת, יו"ר הרוח הציונות איילת שקד עקצה את כהנא, שותפה למפלגת ימינה, על הצעד. "מאחלת בהצלחה לחברי מתן כהנא בדרכו החדשה ולגדי אייזנקוט על הצטרפותו לפוליטיקה. אין ספק שמחנה השמאל הממלכתי הוא בשורה לכל מצביעי השמאל. ‏נדאג שבכל ממשלה שתקום, הם לא יוכלו לקדם את חזונם המשותף עם גנץ להקמת מדינה פלסטינית. ‏הדברים התבהרו ולאנשי הימין הממלכתי יש בית אחד - הרוח הציונית".

הבוקר הודיע הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט שיתמודד בבחירות הקרובות לכנסת יחד עם השרים בני גנץ וגדעון סער תחת רשימת "המחנה הממלכתי". בהודעה שמסר נכתב כי שר הביטחון ויו"ר כחול לבן גנץ יוביל את הרשימה, במקום השני יוצב שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה סער, ובמקום השלישי איזנקוט - שצירף לרשימה גם את כהנא במקום התשיעי.

מלבד המקום השמור לו ולכהנא, בעשירייה השנייה, שאינה ריאלית על פי הסקרים הנוכחיים, איזנקוט יוכל לשבץ שני מועמדים במקומות ה-16 וה-19. מועמדת אפשרית לשיבוץ היא הפעילה החברתית ומנכ"לית תנועת "אחריי" לשעבר ענבר גיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully