וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

איזנקוט בנאום בכורה: "החלטתי לעשות מעשה, גנץ הראוי ביותר"

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 21:15

לאחר ההודעה על הצטרפותו של הרמטכ"ל לשעבר, קיימה המפלגה המאוחדת בעלת השם "המחנה הממלכתי" מסיבת עיתונאים בה אמר איזנקוט כי "אין לנו את הזכות להקים ממשלה לא מתפקדת, נפעל למען הכלל 'דבר מעט ועשה הרבה'". על נתניהו: "איש ציבור לא יכול להתמודד עם כתבי אישום"

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט אמר הערב (ראשון) כי החליט "לעשות מעשה ולא לשבת מהצד", בהתייחס להצטרפותו לרשימה המאוחדת של שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער, שתיקרא "המחנה הממלכתי". איזנקוט הוסיף במסיבת עיתונאים שקיימו מנהיגי המפלגה בכפר המכביה כי גנץ הוא האדם "הראוי והממלכתי ביותר" להוביל את המחנה לניצחון.

בפתח דבריו התייחס איזנקוט למשבר הפוליטי המתמשך ואמר כי הוא "פוער קרע עמוק בלב החברה". הוא הוסיף כי "עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשלב את כלל הכוחות הפוליטיים הפועלים בישראל. אין לנו את הזכות להקים ממשלה לא מתפקדת". כשנשאל על כתבי האישום של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר הרמטכ"ל לשעבר: "בעיניי איש ציבור לא יכול להתמודד לתפקיד ציבורי עם כתבי אישום. זה לא בנורמות של מדינה דמוקרטית שומרת חוק".

גדי איזנקוט בהכרזה על כניסתו לחיים הפוליטיים לצד בני גנץ וגדעון סער 14 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
סער, גנץ ואיזנקוט, הערב/ראובן קסטרו

לדברי איזנקוט, "עלינו לפעול לפתרון בעיות יסוד מרכזיות, מיוקר המחיה ועד למשילות והמצב בכבישים". הוא הוסיף כי "מדינת הלאום חייבת להבטיח שוויון לכל אזרחיה ללא הבדל דת גזע ומין. אנו נדרשים למנוע את האיומים של איראן ושלוחיה, ולקדם מדיניות פעילה כדי למנוע את ההתקדמות המסוכנת של מדינה דו-לאומית. זו סכנה אמיתית למפעל הציוני. אנו צריכים לחתור לשלום מתוך עוצמה והיו הסכמים כאלה בשנים האחרונות, צריך להמשיך את זה. אני מאמין במנהיגות צנועה ועניינית ששמה את אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות".

גדי איזנקוט בהכרזה על כניסתו לחיים הפוליטיים לצד בני גנץ וגדעון סער 14 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"מדינה דו-לאומית - סכנה אמיתית". איזנקוט, הערב/ראובן קסטרו

קודם לכן אמר יו"ר הרשימה גנץ כי בחר ללכת יחד עם איזנקוט "אחרי שיח ארוך של תוכן, מטרות וכוונות. ביחד נפעל להוציא את העגלה הפוליטית מהבוץ, אבל לא פחות חשוב לנווט אותה הלאה אל היעדים הלאומיים שלה. המכנה המשותף הוא המחנה הממלכתי, אנחנו בוחרים להתאחד יחד תחת האמונה במדינת ישראל יהודית ודמוקרטית, לצמצם את הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים, לחסום היתכנות להפיכתנו למדינה דו-לאומית, לשמור על שלטון החוק ולהילחם על המשילות, יוקר המחיה והפערים בחינוך. כדי לדאוג לכל אזרחי ישראל, בכל מקום ותחת כל אמונה".

גדי איזנקוט בהכרזה על כניסתו לחיים הפוליטיים לצד בני גנץ וגדעון סער 14 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
גנץ, סער ואיזנקוט, הערב/ראובן קסטרו

איזנקוט הודיע הבוקר שיתמודד בבחירות הקרובות לכנסת יחד עם גנץ סער תחת רשימה שתיקרא "המחנה הממלכתי". בהודעה שמסר נכתב כי שר הביטחון ויו"ר כחול לבן גנץ יוביל את הרשימה, במקום השני יוצב שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה סער, ובמקום השלישי איזנקוט. גם סגן השר מתן כהנא מימינה יוצב במקום התשיעי. "גדי, ברוך הבא!", צייץ גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully