וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

אחרי צירוף איזנקוט: גנץ וסער מתחזקים מעט בסקרים, מפת הגושים לא משתנה

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 23:03

מסקרי הערוצים עולה כי החיבור של הרמטכ"ל לשעבר למפלגתם של גנץ וסער לא תורמת לשינוי תמונת הגושים. מתחזקת במנדטים, בעוד שהליכוד יורד. לאף אחד מהגושים אין 61, בשלושת הסקרים שקד והנדל לא עוברים את אחוז החסימה

מפלגת "המחנה הממלכתי" בהנהגת שר הביטחון בני גנץ מתחזקת ועולה ב-2-1 מנדטים לאחר צירופו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט - כך עולה משלושה סקרים שפורסמו הערב (ראשון) בערוצי הטלוויזיה. עם זאת, צירפו של איזנקוט לא משנה את תמונת הגושים, כלאף אחד מהם אין 61 מנדטים, בעוד שמפלגתה של איילת שקד, "הרוח הציונית", לא עוברת את אחוז החסימה באף אחד מהסקרים.

לפי הסקר של חדשות 12, הליכוד מקבלת 34 מנדטים, יש עתיד יורדת במנדט אחד מהסקר הקודם ל-23 מנדטים, המחנה הממלכתי עם עליה של שני מנדטים ל-14, הציונות הדתית 10 מנדטים, ש"ס 8 מנדטים, יהדות התורה 7 והרשימה המשותפת 6. העבודה וישראל ביתנו עם 5 מנדטים כל אחת, ומרצ ורע"ם זוכות ב-4 מנדטים בלבד. הרוח הציונית בהנהגת שקד ויועז הנדל, שלא התחייבה שלא לשבת עם נתניהו או עם לפיד, מקבלת רק 1.2%, מתחת לאחוז החסימה.

מבחינת חלוקה לגושים, גוש נתניהו עם 59 מנדטים, מרחק של 2 מנדטים מהרוב הדרוש להקמת קואליציה, וגוש לפיד עם 55.

גדי איזנקוט בהכרזה על כניסתו לחיים הפוליטיים לצד בני גנץ וגדעון סער 14 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
מחזק את גנץ, לא מחליש את גוש נתניהו. איזנקוט, הערב/ראובן קסטרו

בסקר שפורסם בערוץ 13, גוש נתניהו מתחזק במנדט לעומת הסקר הקודם ועולה ל-60. לפי הסקר, הליכוד זוכה ב-34 מנדטים, יש עתיד עולה במנדט ל-23 מנדטים, המחנה הממלכתי עוקפת עם 12 מנדטים את הציונות הדתית שזוכה ל-11 מנדטים. ש"ס עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7, הרשימה המשותפת והעבודה עם 6, רע"ם עם 5, ומרצ וישראל ביתנו עם 4. הרוח הציונית של שקד והנדל, המפלגה הכלכלית של ירון זליכה, וישראל חופשית של אלי אבידר לא עוברות את אחוז החסימה.

איילת שקד יו"ר ימינה ויועז הנדל יו"ר דרך ארץ בהצהרה על ריצה משותפת במפלגת רוח ציונית , 27 ביולי 2022. ראובן קסטרו
לפי הסקרים - הם לא יהיו לשון המאזניים. שקד והנדל/ראובן קסטרו

בסקר שפורסם בכאן קיבלה מפלגת הליכוד 35 מנדטים, עלייה של 2 מנדטים בהשוואה לסקר הקודם, בעוד שיש עתיד נחלשה במנדט וקיבלה 22 מנדטים. גם בסקר זה, לגוש נתניהו יש רק 59 מנדטים, 2 פחות מה-61 הנכספים. המחנה הממלכתי של גנץ, סער ואיזנקוט מתחזקת ל-14 והציונות הדתית יורדת ב-2 מנדטים ל-9. ש"ס נותרת עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7, הרשימה המשותפת עם 6, ישראל ביתנו, העבודה ורע"ם עם 5, ומרצ נותרת עם 4 מנדטים. הרוח הציונית לא עוברת את אחוז החסימה, עם 1.6% מקולות הנשאלים.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2022

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully