וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

יש עתיד דורשת מהליכוד להסיר סרטון שמחקה ומגחיך סרטון שלה על הישגי הממשלה

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 15:55

במפלגה עתרו לוועדת הבחירות בדרישה שתורה על הסרת הסרטון מהרשתות החברתיות, שלטענתה מהווה הפרה של זכויות יוצרים ותעמולה אסורה: "סרטון תעמולה כוזב ומטעה במכוון". מהליכוד לא נמסרה תגובה

מפלגת "יש עתיד" עתרה היום (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית נגד הליכוד בדרישה למחוק סרטון תעמולה של הליכוד שמחקה סרטון אחר של יש עתיד, שבו היא פירטה את הישגי הממשלה היוצאת. ביש עתיד טוענים כי מדובר ב"סרטון תעמולה כוזב ומטעה במכוון" והפרה של זכויות יוצרים.

עמוד בחירות 2022 בוואלה!

יש עתיד העלתה אתמול סרטון תעמולה ברשתות החברתיות בו פירטה את הישגי המפלגה בקואליציה בשנה החולפת. "רק שנה אחת בשלטון, ותראו מה הספקנו, מוכנים? תחזיקו חזק" הוא משפט הפתיחה של הסרטון, שלאחריו פורטו ההישגים. כמה שעות לאחר מכן, בטוויטר של הליכוד הגיבו בסרטון משל עצמם, שנפתח באותו משפט פתיחה כמו הסרטון המקורי, אך לאחריו שובצו קטעים מדיווחים בתקשורת על יוקר המחיה וקטעי ארכיון של ראש הממשלה יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן מתבטאים בנושא.

ביש עתיד העבירו את שני הסרטונים לעיון ועדת הבחירות המרכזית וטוענים כי הסרטון של הליכוד הוא סרטון מטעה, שעושה שימוש באותו סאונד וויזואליה של הסרטון המקורי, כולל הלוגו של יש עתיד, נפתח בדיוק כפי שנפתח הסרטון המקורי, ומהווה פגיעה בזכויות יוצרים וכן תעמולה אסורה.

הסרטון של יש עתיד

הסרטון של הליכוד

ביש עתיד דורשים שוועדת הבחירות המרכזית תורה לליכוד להסיר את הסרטון מכל הרשתות החברתיות. בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד עודד גזית, נכתב כי "השוואה בין הסרטונים מלמדת כי הסרטון המטעה נחזה, בפן הצורני, להיות פרסום מטעם העותרת ולכן הוא עלול להטעות את הבוחר הסביר, ולהפריע, באופן בלתי הוגן לתעמולת הבחירות של העותרת".

עוד נכתב כי "מעבר לניסיון לייצר הטעיה באמצעים צורניים, המשיבה מפרה - ברגל בוטה, בלי להתבייש - את זכויות היוצרים של העותרת. ויודגש, אין מדובר בהשאלה של מוטיב, דימוי, חלקיק שנייה (כפי שנעשה בתעמולת המשיבה בעבר במקרים בהם העותרת לא הגישה עתירה) - אלא בהעתקה שלמה, של ביטוי ייחודי, הכולל מספר אלמנטים השזורים זה בזה באופן המזוהה עם העותרת, ומתקיים ביצירה שיש לעותרת את מלוא זכות היוצרים בה".

מהליכוד לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully