וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

גנץ מגיב לעקיצות לאחר התבטאות אבו מאזן: "אל תטיפו לי על פגישות שמונעות מלחמה"

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 17:19

שר הביטחון, שנפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית כמה פעמים בביתו הפרטי, ספג עקיצות מפוליטיקאים. "אבו מאזן מכחיש שואה - אסור להזמין אותו לראש העין", כתבה איילת שקד לאחר ההתבטאות המקוממת כי "ישראל ביצעה 50 שואות". גנץ הגיב: "אמשיך את ההתנהלות מול הפלסטינים"

בווידאו: אבו מאזן על אדמת גרמניה - "ישראל ביצעה בפלסטינים 50 שואות"/צילום: רויטרס

אמירתו המקוממת של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי ישראל ביצעה "50 שואות לעם הפלסטיני" ממשיכה לעורר הדים, והביאה לחילופי מהלומות גם במערכת הפוליטית הישראלית. שר הביטחון בני גנץ, שנפגש בשנה האחרונה כמה פעמים בביתו הפרטי עם אבו מאזן, ספג עקיצות על יחסיו ליו"ר הרשות ועל כך שהכניסו למעונו בראש העין. גנץ פרסם תגובה שבה האשים את מבקריו בכך שהם "לא מתאימים לאחוז בהגה השלטון".

"אבו מאזן נלחם בחיילי צה"ל בהאג, ומכחיש שואה בגרמניה. אסור לתת לו לגיטימציה ובטח שלא להזמינו לראש העין", כתבה שרת הפנים איילת שקד. "כראש ממשלה לא הסכמתי לפגוש את אבו מאזן, או לקדם כל משא ומתן מדיני איתו, גם מול לחצים מבית ומחוץ", צייץ ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט. "'פרטנר' שמכחיש שואה, רודף את חיילנו בהאג ומשלם משכורות לטרוריסטים - הוא לא פרטנר".

גנץ כתב בתגובה: "מי שלא שולח חיילים לקרב, ומי שאין לו אחריות לחיי אזרחי ישראל ולחיילי צה"ל - טוב יעשה אם לא יטיף על פגישות שמנעו ומונעות את המלחמה הבאה ומביאות ליציבות בשטח ולחופש פעולה מדיני".

עוד הוא כתב כי "בזכות התיאום הביטחוני שמתבצע בדרגי השטח, ועל ידי ראשי מערכות הביטחון ועל ידי - יש אזרחים וחיילים רבים שחייהם ניצלו. מי שרוצה לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהמציאות הביטחונית והמדינית המורכבת - לא מתאים לאחוז בהגה השלטון ולהוביל את מדינת ישראל".

"אני מתכוון להמשיך ולנהג באופן אחראי את ההתנהלות האזורית ובפרט מול הפלסטינים, למען ביטחון ישראל וללא שיקולים פוליטיים".

עם זאת, בתגובת "המחנה הממלכתי", המפלגה שבראשה עומד גנץ, נמסר: "אמירתו של אבו מאזן היא אנטישמית ואנו קוראים לו לחזור בו מדבריו. מי שלא שולח חיילים לקרבות שלא יתן עצות איך למנוע מלחמות. שר הביטחון מחויב לביטחון ישראל וימשיך לעשות כל שנידרש על מנת להבטיח את ביטחון האזרחים".

עוד בוואלה!

אבו מאזן על אדמת גרמניה: "ישראל ביצעה בפלסטינים 50 שואות"

לכתבה המלאה

אבו מאזן אמר את הדברים אתמול במהלך מסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, במהלכה נשאל אם הוא מעוניין להתנצל על טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן ב-1972 שבוצע על ידי מחבלים פלסטינים. בתגובה, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי ישראל ביצעה 50 מעשי טבח נגד פלסטינים, ולאחר מכן הוסיף כי ישראל ביצעה "50 שואות" נגד הפלסטינים.

לאחר הסערה שפרצה בעקבות דבריו, יו"ר הרשות הפלסטינית הבהיר ואמר כי "השואה היא הפשע הנתעב ביותר בהיסטוריה". לפי הודעת לשכתו של אבו מאזן, הוא "לא התכוון להכחיש את הייחודיות של השואה" וכי הוא מגנה אותה בכל תוקף. עוד נמסר כי יו"ר הרשות התכוון בדבריו ל"פשעים ולמעשי טבח שביצעו כוחות ישראליים נגד הפלסטינים מאז הנכבה. הפשעים האלו לא נעצרו עוד היום".

מסע"ת | קנצלר גרמניה, שולץ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן 17 באוגוסט 2022. רויטרס
אבו מאזן ושולץ, אתמול/רויטרס

ראש הממשלה יאיר לפיד צייץ כי ‏אמירתו של אבו מאזן "אינה רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. שישה מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו".

שר המשפטים גדעון סער הגדיר את ‏דבריו של אבו מאזן כ"חרפה". "הם חלק מתעמולה פלסטינית ממסדית המבוססת על עלילות דם כוזבות, עם 50 גוונים של אנטישמיות, שמטרתן דה-לגיטימציה לישראל. בחירתו של אבו מאזן לומר את דבריו המתועבים על אדמת גרמניה רק מעידה על השפל אליו בחר להגיע", תקף.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר בתגובה להתבטאות: "לפיד וגנץ - תפסיקו להתחנף למכחיש השואה אבו מאזן. אותנו בליכוד אתם מחרימים, ואליו אתם מתחנפים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully