וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

אפקט איזנקוט: גנץ מתחזק, העבודה נחלשת ולפיד שומר על כוחו

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 9:11

74 ימים לבחירות ועדיין אין הכרעה בין הגושים. גוש נתניהו נשאר עם 59 מנדטים, לעומת גוש לפיד שעומד על 55. אחרי פיצול הציונות הדתית, עוצמה יהודית של בן גביר מקבלת 7 מנדטים ומפלגתו של סמוטריץ' עומדת על 5 בלבד | כל נתוני הסקר

איזנקוט בנאום בכורה: "החלטתי לעשות מעשה, גנץ הראוי ביותר"/צילום: קונטקט

עוד 74 ימים נותרו לבחירות, אך על פי סקר מעריב אין עדיין הכרעה בין הגושים הקיימים. גוש נתניהו עדיין לא מגיע למספר המיוחל של 61 מנדטים, אך גם גוש יריביו לא מתקרב למספר הנחשק. על פי הסקר שערך מנחם לזר, מנהל מכון פנאלס פוליטיקס, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט "שווה" למחנה הממלכתי בראשות בני גנץ וגדעון סער שני מנדטים.

עוד עולה מנתוני הסקר כי פיצול רשימת הציונות הדתית מיטיב עם עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר, שמקבל 7 מנדטים. לעומת זאת, הציונות הדתית מקבלת 5 בלבד, לאחר שלפני הפיצול המפלגה קיבלה 10 מנדטים. הפיצול מחליש את הליכוד וש"ס, שחלק ממצביעיהן עוברים לתמוך בעוצמה יהודית. על אף שמדובר בהישג אישי עבור בן גביר, במונחים גושיים אין כאן בשורה, משום שהמנדטים מגיעים על חשבון הליכוד וש"ס, בעוד שהציונות הדתית עלולה להתקרב מדי לקו האדום.

/

גוש נתניהו נשאר על 59 מנדטים, ומפלגת הרוח הציונית בראשות איילת שקד, שעשויה לעשות עבורו את ההבדל, לא עוברת את אחוז החסימה. גוש לפיד, כולל המחנה הממלכתי, בעל יומרות משלו להרכיב את הממשלה הבאה, מתחזק ל-55 בזכות מרצ שעוברת את אחוז החסימה כשבתווך הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים.

על פי הנתונים, לו הבחירות לכנסת ה-25 היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ב-32 מנדטים. הליכוד מאבדת מנדט אחד לטובת עוצמה יהודית. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ממשיך ליהנות מפירות מבצע "עלות השחר" ומפלגתו מגיעה זה השבוע השני ברציפות ל-25 מנדטים. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ נהנית מהצטרפותו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שהוצב במקום השלישי ברשימה, ומטפסת ל-12 מנדטים, שניים יותר מבסקר הקודם.

עוד בוואלה!

ליברמן מאשים: נתניהו עומד מאחורי הקמת מפלגה שמנסה לגנוב קולות מישראל ביתנו

לכתבה המלאה
סקר מנדטים. אתר רשמי, עיבוד תמונה
תמונת הגושים. סקר בחירות, 18 באוגוסט 2022/עיבוד תמונה, אתר רשמי

ש"ס, שקיבלה בסקר הקודם 9 מנדטים, מאבדת מנדט אחד לטובת עוצמה יהודית ויורדת ל-8. יהדות התורה, בראשות משה גפני, נותרת עם 7. הרשימה המשותפת, שאחת ממרכיבותיה בל"ד מאיימת לרוץ לבד, נותרת סטטית עם 6 מנדטים, כך גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן שקיבלה 5 מנדטים.

בגזרת מפלגות השמאל נראה כי פג הרושם של הפריימריז במפלגת העבודה, בראשות מרב מיכאלי, והיא מאבדת 2 מנדטים לעומת הסקר הקודם ונאלצת להסתפק הפעם ב-5 בלבד. חלקם עוברים ליש עתיד, וחלקם עוברים למרצ שמציגה סימני התאוששות. בסקר הנוכחי, מרצ, שתקיים בשבוע הבא פריימריז, מקבלת 4 מנדטים, לאחר שבשבוע שעבר לא עברה את אחוז החסימה. כמות דומה של מנדטים מקבלת רע"ם בראשות מנסור עבאס, והיא עומדת כעת על 4.

הבשורות הרעות מגיעות הפעם למפלגת הרוח הציונית בראשות איילת שקד שיורדת מתחת לאחוז החסימה עם 2.6% בלבד. עוד מתחת לקו האדום גם המפלגה הכלכלית בראשות פרופסור ירון זליכה (0.6%), ישראל חופשית בראשות אלי אבידר (0.2%), הבית היהודי בראשות יוסי ברודני (0.0%) ועלה ירוק - אוסרת אל איסלמיה (0.2%).

בסקר השתתפו 737 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully