וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

סדקים ברשימה המשותפת. אבו שחאדה: "עובדים ברצינות על בניית שותפות פוליטית חדשה"

עודכן לאחרונה: 20.8.2022 / 21:00

לאחר שיו"ר בל"ד הצהיר בפייסבוק שיש לערוך בדק בית לפרויקט הרשימה המשותפת, הוא אמר לוואלה! כי היציאה מהמשבר מחייבת פרוגרמה פוליטית ברורה. לדבריו, אם לא תהיה הסכמה על דרך משותפת, בל"ד עשויה לגבש רשימה עם גורמים עצמאיים ערבים ויהודים "על בסיס מדינת כל אזרחיה"

השקת קמפיין הרשימה המשותפת, ת"א, 23 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
סמי אבו שחאדה בקמפיין הבחירות של הרשימה המשותפת, 23 בפברואר 2021/ראובן קסטרו

יו"ר בל"ד סאמי אבו שחאדה הצהיר היום (שבת) בפייסבוק שצריך לעשות בדק בית לפרויקט הרשימה המשותפת. לדבריו, זה מה שעשו בבל"ד לאחר תוצאות הבחירות האחרונות. לפי תפיסתו, למשותפת אסור להמליץ על אף אחד מהמועמדים שיעמדו בראש הגושים הגדולים לראשות הממשלה.

פרט לזה, אמר אבו שחאדה, אל לסיעות המרכיבות את הרשימה המשותפת לראות את השאלה אם בנימין נתניהו יכול לכהן בראשות הממשלה כעניין מכריע. אבו שחאדה גם רמז, כמו כן, שיש צורך בזרם פוליטי שלישי בחברה הערבית.

נציגי חד"ש לכנסת לאחר הבחירות לרשימה במועצת חד"ש, 13 באוגוסט 2022. דוברות חד"ש, אתר רשמי
"כדי להתקדם ביחד, עלינו לעשות בדק בית". נציגי סיעת חד"ש לאחר היבחרם במועצה, 13 באוגוסט 2022/אתר רשמי, דוברות חד"ש

"כל דבר צריך להיות נכון לעיתו"

לעמוד בחירות 2022 של וואלה!

לשאלת וואלה! אם משמעות הדברים היא שהמפלגה המשותפת בדרך לפירוק אמר אבו שאחדה: "מפלגות פוליטיות לא יכולות להתעלם מפוליטיקה, וכל דבר צריך שיהיה נכון לעיתו". הוא הוסיף: "אני אומר לשותפים שלנו שכדי שנוכל להתקדם ביחד, עלינו לעשות בדק בית ולהבין למה הציבור ברובו לא מעוניין להשתתף בבחירות. לדעתנו בבל"ד, היציאה מהמשבר הקיים מחייבת בהירות ופרוגרמה פוליטית וברורה לציבור. כמו כן, אם לא נסכים על דרך משותפת, בל"ד עובדת ברצינות על בניית שותפות פוליטית חדשה עם זרמים ואנשים עצמאיים בחברה הערבית והיהודית, המבוססת על עקרון 'מדינת כל אזרחיה'".

בתוך כך הכחיש העיתונאי גדעון לוי את השמועות שלפיהן קיים מגעים עם אנשי בל"ד על הצטרפות לרשימה. "מדובר בביצה שלא נולדה. נפגשנו לקפה", אמר לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully