וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

יאיר גולן: למרצ יש תדמית של מפלגה תל אביבית סגורה וחמוצה, חייבים לשנות את זה

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 16:52

ח"כ גולן, המתמודד מול זהבה גלאון על ראשות מרצ, תקף אותה בראיון באולפן וואלה! וטען כי היא מנהלת קמפיין שקרי של "השמצות פרועות". על סגנונו הבוטה והתבטאויותיו השנויות במחלוקת אמר: "זה לא טראמפיזם, אני מדבר אמת. למה השמאל צריך תמיד להיות מנומס, עדין ונחמד?"

בווידאו: סגן השר יאיר גולן בריאיון לטל שלו באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

ח"כ יאיר גולן, המתמודד על ראשות מרצ מול זהבה גלאון לקראת הבחירות לכנסת ה-25, אמר היום (ראשון) כי למפלגה יש תדמית "של מפלגת תל אביב סגורה, אקסקלוסיבית וחמוצה". "הזהות שלנו חייבת להיות פתוחה ומסבירת פנים", אמר גולן בראיון באולפן וואלה!.

"מספיק עם החמיצות הזאת, זו תדמית נוראית", המשיך ח"כ גולן. "איך מפלגה שאמורה להיות הכי סוציאליסטית, שמחבקת את השכבות החלשות, בסופו של דבר היא של עשירונים, 8, 9, 10? אין סיבה שנהיה מפלגה שנוטשת את הפריפריה ומתמקדת במרכז. יש לנו ציבור בוחרים ענק בפריפריה, קיבוצים ומושבים. למה אנחנו לא עובדים איתם יותר? למה אנחנו לא נותנים להם יותר מקום? הם רוצים שמאל ציוני".

יאיר גולן, באולפן וואלה 
21 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"אין סיבה שהמפלגה תנטוש את הפריפריה". גולן באולפן וואלה!, היום/ראובן קסטרו

על הסיבות לכשלונות של המפלגה אמר גולן כי הן מגוונות וכי הוא ממוקד בעתיד. "אנחנו חייבים להשתנות בשלושת מימדים של עשייה פוליטית - זהות, מנהיגות ומהות. מנהיגות - המנהיגות חייבת להיות נמרצת שנוגעת בשטח, זמינה ונוכחת. לא היינו שם בשנים האחרונות. זה מה שאני מביא איתי".

"שינוי זה קשה, קשה להשתנות ולהתחדש", הוסיף. "זה לא רק מנהיגות בקצה אלא גם מנהיגות בשטח. איבדנו את השטח במרצ, אין מערך שטח היום. חייבים לקומם את השטח, מנהיגות בשטח, נציגים ברשויות המקומיות - צריך לשאת אותם על הכפיים. ארגוני חברה אזרחיים שבצד שלנו - צריך לשאת על כפיים".

עוד בוואלה!

גלאון: אפשר להיעלב מהאמירות של אבו מאזן, אבל צריך להמשיך לדבר ולהיפגש איתו

לכתבה המלאה
זהבה גלאון באולפן וואלה!. ראובן קסטרו
"אני לא תורם ללכלוך, שזהבה תשאל את עצמה". גלאון באולפן וואלה!/ראובן קסטרו

גולן התייחס גם להתבטאויותיו השנויות במחלוקת במהלך כהונת הכנסת האחרונה. "למה אנחנו אנשי השמאל הציוני תמיד צריכים להיות מנומסים, עדינים, נחמדים ונוחים למשתמש הימני?", התגונן. "טראמפיזם זה תרבות של שקר וכזב. זה לא אני, אני מדבר אמת, והאמת קשה. לחלק מהאנשים קשה לשמוע את האמת".

על אמירתו לפיה יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הוא "מחלה ממארת", אמר גולן כי "זו התייפיפות של עיתונאים ופוליטיקאים שמתנגדים לי. נתניהו עמד על במת הכנסת והטיח בי שאנחנו בוגדים ומשתפי פעולה של החמאס וזה לא יוצא בתקשורת ככה. למה? איך זה יכול להיות?".

על דבריו כלפי מתנחלי המאחז הבלתי-חוקי חומש, אותם כינה "תתי-אדם", הודה גולן כי האמירה קשה והזכיר כי התנצל על דבריו. עם זאת, הוא הדגיש כי יש לתת תשומת לב למהות דבריו. "קבוצת מתנחלים עוברת בכפר בורקא ועושה את הדברים הבאים: מכה חפים מפשע סתם, הורסת רכוש סתם. מי האנשים האלה? איך היינו מכנים אותם? בעבר זה אנשים שעשו בעמנו פוגרומים בכל מיני מקומות בעולם, בעיקר באירופה. איך נכנה אותם? לא תתי-אדם. פורעים שפלים, יותר טוב? האנשים שפורעים בפלסטינים סתם, הם לא ציונות ולא יהדות, אנחנו לא צריכים לרחם עליהם ולא צריכים לדבר אליהם יפה. הם פורעים שפלים ומקומם בבית הכלא. נקודה".

יאיר גולן, באולפן וואלה 
21 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"אני מדבר אמת, והאמת קשה". גולן באולפן וואלה!, היום/ראובן קסטרו

גולן הגיב לדבריה החריפים באולפן וואלה! של זהבה גלאון, המתמודדת מולו על הנהגת מרצ. בראיון אמרה יו"ר המפלגה לשעבר כי מעולם לא היו בחירות כאלה מלוכלכות במרצ, וכי גולן מביא שיטות של איתמר בן גביר למפלגה. "השמצות פרועות", תקף גולן. "אני לא תורם ללכלוך, היא צריכה לשאול את עצמה על זה".

"לצערי היא מנהלת קמפיין שקרי", הוסיף גולן והתייחס לדבריה באולפן וואלה! לפיהם על פי סקרים מרצ בראשותה משיגה 7-6 מנדטים. "אנחנו שוכחים בלהט הקמפיין מהו הקרב האמיתי. המערכה האמיתית היא מול הימין הקיצוני, מול הימין המושחת. ומול הימין הזה צריך להעמיד את השמאל במיטבו. ושמאל במיטבו, זה כנראה לא על ידי הליכה אחורה, אלא קדימה ואני חושב שבתוך תוכה היא יודעת את זה".

על סגנונו אמר גולן כי אולי הוא בוטה, אך לא ניתן לכנות אותו "טראמפיזם". "טראמפיזם זה התבססות על שקרים, על חצאי אמיתות", אמר. "אני מדבר אמת, אני מדבר את מה שעל ליבי - ואני אומר את בצורה הכי ישירה, הגונה ומדויקת. זה מה שצריך כדי להלחם בימין הקיצוני והמושחת. בין זה לבין בן גביריזם או טראמפיזם אין דבר וחצי דבר".

"מתי יזהיר אותנו מערבים שנוהרים לקלפיות?"

המועמדת לראשות מרצ זהבה גלאון, הגיבה לראיון של יאיר גולן בוואלה!, וצייצה: "‏עכשיו הוא קורא לנו חמוצים. מתי השלב שהוא מזהיר מערבים שנוהרים לקלפיות?". לאחר מכן, מחקה גלאון את הציוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully