וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

זהבה גלאון נבחרה לראשות מרצ, היו"ר היוצא הורוביץ מחוץ לכנסת

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 19:38

מוסי רז נבחר למקום השני ברשימה, מיכל רוזין אחריו - ויאיר גולן, שהתמודד נגד גלאון על ראשות המפלגה - נבחר למקום החמישי. השרים ממרצ בממשלה הנוכחית ככל הנראה לא יחזרו לכנסת הקרובה, בהם הורוביץ שנבחר למקום ה-7 וזנדברג שלא רצה. "הלילה מרצ קמה לתחייה"

זהבה גלאון ניצחה בבחירות על ראשות מפלגת מרצ/מערכת וואלה

זהבה גלאון ניצחה הערב (שלישי) בקרב על ראשות מפלגת מרצ, בתום הפריימריז של המפלגה, שנערכו לקראת הבחירות לכנסת ה-25. סגן השר יאיר גולן, שהתמודד מולה על הובלת המפלגה, הגיע למקום החמישי ברשימה. יו"ר המפלגה היוצא, שר הבריאות ניצן הורוביץ, הגיע למקום השביעי המסתמן כלא ריאלי. בכך, אף אחד מהשרים ממרצ בממשלה הנוכחית, בהם תמר זנדברג שהחליטה לא לרוץ בבחירות, לא יכהנו ככל הנראה בכנסת הבאה.

למקום השני בפריימריז הגיע מוסי רז. עלי סלאלחה נכנס למקום הרביעי ברשימה לאחר שבמפלגה היה חשש שלא ישובץ נציג מיעוטים. "כל מי שהספידו את מרצ, יש לי חדשות בשבילכם: כמו עוף החול שקם מהעפר לחיים חדשים - הלילה הזה מרצ קמה לתחייה. ומהלילה, מרצ חוזרת לעלות", אמרה גלאון בנאום הניצחון עם קבלת התוצאות של הפריימריז. "וכמו שהמאבקים של השמאל מתעוררים ומתחזקים בעולם - זה מה שקרה הלילה גם בישראל. השמאל חי וקיים. והלילה השמאלנים חזרו למרצ".

תוצאות הפריימריז של מפלגת מרצ. זהבה גלאון נבחרת לראשות המפלגה. 23 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
גלאון וחברי מרצ, הערב/ראובן קסטרו

"אני יכולה לספר לכם שהטלפון הראשון שלי יהיה לראש הממשלה לפיד, ואני הולכת לומר לו שמרצ בראשותי תהיה שחקנית מפתח בממשלה שלו, אנחנו נהיה דופן חזקה לשמאלו", אמרה גלאון. היא פנתה לגולן שהתמודד מולה והודתה לו: "אני רוצה להודות לו ולשים את כל המשקעים בצד".

לאחר היבחרה הערב של גלאון, בירך אותה גולן ואמר: "יש לנו משימה משותפת לקראת הראשון בנובמבר. בהצלחה לכולנו". גלאון השיבה: "תודה יאיר".

בהצבעה הצביעו בסך הכל 81% ממתפקדי המפלגה, הכוללת כ-18 אלף מתפקדים. 39 הקלפיות שברחבי הארץ נפתחו בשעה 14:00 ונסגרו ב-22:00, והמתפקדים יכלו להצביע ליו"ר המפלגה ולארבעה מועמדים.

עוד בוואלה!

מי האויב המושבע שלו בכנסת ובאיזה ריאליטי היה משתתף? יאיר גולן פותח הכול

לכתבה המלאה

תוצאות הפריימריז

1. זהבה גלאון
2. מוסי רז
3. מיכל רוזין
4. עלי סלאלחה
5. יאיר גולן
6. גבי לסקי
7. ניצן הורוביץ

תוצאות הפריימריז של מפלגת מרצ. זהבה גלאון נבחרת לראשות המפלגה. 23 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
גלאון, הערב/ראובן קסטרו

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך את יו"ר המפלגה על ניצחונה וכתב: "מברך את זהבה גלאון יושבת ראש מפלגת מרצ החדשה על ניצחונה בפריימריז. הערכים והניסיון הפוליטי שזהבה מביאה איתה הם בסיס איתן לשיתוף פעולה בממשלה הבאה שנקים. עבודה רבה לפנינו. בהצלחה זהבה!".

"מברך את זהבה גלאון על היבחרה לראשות מרצ", כתב גם יו"ר כחול לבן בני גנץ. "המשימה הראשונה שעומדת בפנינו היא למנוע מנתניהו 61, ולאחר מכן להרכיב ממשלה רחבה, ממלכתית ויציבה שתעבוד למען כלל אזרחי ישראל".

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, בירכה גם היא את גלאון על חזרתה למפלגה ואמרה: "זהבה, אני בטוחה שתובילי את המפלגה למקום בטוח, כגוף עצמאי וחזק וכסמן השמאלי שמרצ תמיד הייתה".

המועמדת לרשות מרצ זהבה גלאון מצביעה בפריימריז. בית ציוני אמריקה, תל אביב 
23 לאוגוסט 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
גלאון מצביעה בפריימריז בתל אביב, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

עוד בטרם נבחרה, גלאון, שהייתה בעבר יו"ר מרצ, נחשבה למועמדת המועדפת על מנגנון המפלגה וחברי הכנסת המכהנים, בעוד גולן, סגן שרת הכלכלה וסגן הרמטכ"ל לשעבר, זכה לתמיכה נרחבת בקיבוצים וגייס מפקד משלו. חלק מהפקודים שרתם הם בדואים מהנגב, שקרוב לאלף מהם נפסלו על ידי המפלגה בטענה למפקד פיקטיבי. "מאז שזהבה חזרה כל הטריקים, הקבלנות, העסקנות והכספים הזרים חזרו למפלגה. הגיע הזמן לנקות את השורות", כתב אתמול בטוויטר גולן. "התשובה לשקרים שלו - מחר בקלפי", השיבה לו גלאון.

המועמד לראשות מרצ יאיר גולן מצביע בפריימריז של המפלגה 
23 באוגוסט 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
הגיע למקום חמישי. גולן, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני
הפריימריז במרצ | ניצן הורבויץ במהלך הצבעתו 23 באוגוסט 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
הגיע למקום לא ריאלי. הורוביץ, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

יו"ר המפלגה היוצא ניצן הורוביץ, שהגיע למקום השביעי ברשימה, לא הגיע לאירוע ההכרזה על הנבחרים. בחירתו למקום השביעי ברשימה מגיע על רקע אי-שביעות רצון מתפקודו בשנה האחרונה בקרב חלק מהמתפקדים וכתם חברת הכנסת הפורשת ג'ידא רינאוי-זועבי שדבק בו.

הפריימריז במרצ | מיכל רוזין במהלך הצבעתה 23 באוגוסט 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
הגיע למקום השלישי. רוזין, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני
הפריימריז במרצ | אורי זכי במהלך הצבעתו 23 באוגוסט 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
התמודד ברשימה. אורי זכי, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

"בוחרי ובוחרות מרצ חוזרים בענק", אמרה גלאון מוקדם יותר היום, לאחר הצבעתה בבית ציוני אמריקה בתל אביב. "אני קוראת לתומכים ולתומכות שעוד לא הצביעו, התפקדתם למרצ בשביל להשפיע, זאת ההזדמנות שלכם ושלכן להצביע עבורי לראשות ולבחור את הרשימה הכי טובה שתממש את הערכים שלכם בממשלה הבאה. זאת ההתחייבות שלי אליכם: אנחנו נהיה בתוך הממשלה ונממש את הערכים שלכם ושלכן".

גולן, שהצביע גם הוא בבית ציוני אמריקה, קרא לבוחריו להצביע לו פעמיים. "פעם אחת ליו"ר כי אני מאמין שאוכל להוביל את מרצ בממשלה הבאה, ולרשימה כי אני מחוייב לדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully