וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בן גביר: לסמוטריץ' יש בעיה לשלב מתמודד בלי הכיפה מהפריפריה? אז אני לא אהיה שם

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 11:09

יו"ר עוצמה יהודית דחה את הטענה כי "הציונות הדתית" לא מתאחדת עמו בשל מניעים גזעניים, אך אמר כי לסמטוריץ' "היה יותר קל לאחד בינינו" אם היו מועמדים יותר בגוון של הרשימה שלו. במקביל הוא חזר על קריאתו לאיחוד: "אם בצלאל יתעשת וירצה איחוד שוויוני - דלתי פתוחה"

איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, אמר הבוקר (רביעי) בריאיון ל-103 FM כי לא יסכים לאיחוד עם מפלגת "הציונות הדתית" אם יהיה מקום ברשימה למועמד החילוני אלמוג כהן. הוא דחה את הטענה כי יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' מסרב לאיחוד בין המפלגות מטעמים גזעניים, אך אמר כי לסמטוריץ' "היה יותר קל לאחד בינינו" אם היו מועמדים יותר בגוון של הרשימה שלו.

אם הרשימה שלך הייתה קצת יותר בגוונים של הרשימה של סמוטריץ' - היה לו קל יותר לאחד? "כן. אני אומר את האמת, היה לו יותר קל לאחד בנינו. שלא תהיה כאן אי הבנה, הוא לא גזען, אבל אדם הוא תבנית של נוף הולדתו. אתה צריך לשאול אותו אם יש לו בעיה ברשימה שלי. אני כן יודע שכשהוא מציע לי 2 מקומות מתוך 7 הוא בעצם אומר לי 'אני לא באמת רוצה לשלב, רשימה מאוחדת, לא באמת רוצה איחוד'. אני עדיין עם הדלת פתוחה. היה שם מי שטען, לא סמוטריץ', שכהן הוא לא ציונות דתית קלאסית".

בן גביר, סמוטריץ. אתר רשמי, פלאש 90
בן גביר וסמוטריץ'/פלאש 90, אתר רשמי

אם הוא היה אשכנזי לבן? "די. אני אומר דבר מאוד פשוט - זה לא עניין של ספרדי אשכנזי. אלמוג כהן בלי כיפה. אני מתעקש לשלב אנשים שגם בלי כיפה. הוא מניח תפילין, שומר שבת, אוהב את ישראל, הערכים שלו בעיניי נפלאים".

אז מה הבעיה של סמוטריץ'? "אם יש בעיה עם אלמוג כהן וכמותיו, אני לא שם, אם אין בעיה אני הראשון שיגיד 'אני מצטרף'. אני לא מתכוון לוותר על כהן ולא על אנשים בדמותו. הגוש לא יפסיד, הגוש יכול להרוויח. אני מעריך את נתניהו וחושב שהוא טועה בנושא. בעיניי להיות ימני ואוהב ישראל זה לא רק חברון וקדומים, יש מליוני ישראלים יהודים אוהבי ישראל שהם בלי כיפה".

במקביל, בן גביר חזר על קריאתו לאיחוד בין המפלגות ופרסם הסכם מוכן לחתימה. "אם בצלאל יתעשת וירצה איחוד שוויוני - דלתי פתוחה. אין צורך בעוד מו"מ חסר תכלית ואין צורך בעשן לבן. חתמתי הבוקר על הסכם לריצה שוויונית. בצלאל, אני קורא לך לחתום כבר היום, ונוכל לחגוג הערב את האחדות", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully