וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בועז ביסמוט: הנאמנות לנתניהו מוחלטת, אני אשוויץ לנינים שלי שהכרתי אותו

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 16:51

בריאיון באולפן הבחירות של וואלה! המועמד החדש במקום ה-27 בליכוד מתגאה בנאמנות ליו"ר מפלגתו, דוחה את הטענות כי היה פוליטיקאי כבר בהיותו עורך "ישראל היום" ומכחיש כי היה במגעים עם איילת שקד. "ממה שראיתי בפריימריז, לא יהיה לה מקום בליכוד"

בווידאו: בועז ביסמוט מהליכוד בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

העיתונאי לשעבר בועז ביסמוט, המועמד החדש במקום ה-27 ברשימת הליכוד לבחירות 2022, מתגאה בנאמנות ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו וסבור שהתואר "ביביסט" הוא מחמאה. בראיון באולפן הבחירות של וואלה! ביסמוט אמר כי "הנאמנות היא ברורה ומוחלטת - לא כי אנחנו עובדי אלילים או מעריצים את המנהיג, אלא מעריכים אותו כי הוא המדינאי הכי טוב בעולם". לדבריו, "אם מייחסים אותי לנתניהו זה קומפלימנט. אתה רואה אנשים שאומרים לך היום שהם הכירו את בן גוריון, אני מאמין שבעוד 40-30 שנה אם אזכה לראות את הנינים שלי אני אשוויץ שהכרתי את נתניהו".

שבועיים אחרי שהשלים רשמית את המעבר מהתקשורת לפוליטיקה ונבחר בפריימריז בליכוד, ביסמוט דחה את הטענות שהיה פוליטיקאי כבר בהיותו עורך "ישראל היום" ופאנליסט אולפן שישי. "לא עשיתי שום דבר מהפכני. גם ניצן הורוביץ עיתונאי, גם מרב מיכאלי עיתונאית, אפילו ראש הממשלה עיתונאי".

בועז ביסמוט באולפן 
24 לאוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"אם הייתי שקד הייתי עוזב את הממשלה". ביסמוט באולפן הבחירות וואלה!/ראובן קסטרו

בהתייחס לתמיכה המובהקת שהעניק לנתניהו ב"ישראל היום" הוא אמר "אני ערכתי עיתון ימין, ואף פעם לא הסתרתי את זה שאני ליכודניק, שאני מצביע ליכוד. לדבריו, בחמש שנותיו בצמרת העיתון, "היו לפחות שתי כותרות" ביקורתיות נגד נתניהו וממשלתו והוסיף כי "גם השתיים האלה הפתיעו אותי בדיעבד". לדבריו, "מה לעשות, צר לי לאכזב אתכם, הוא היה ראש ממשלה מצוין. מבחינתכם, משה רבנו ירד מהר הסיני עם עשרה דיברות דיברות ועוד דיבר 11: שכולנו אמורים לעשות את אותו עיתון. עיתון אחד מבקר אותו, אני חושב שהוא טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בועז ביסמוט באולפן 
24 לאוגוסט 2022. ראובן קסטרו
ביסמוט באולפן הבחירות של וואלה!/ראובן קסטרו

ביסמוט התחמק משאלות לגבי נסיבות סיום תפקידו בישראל היום ונמנע מלהתייחס לשינוי בקו העריכתי של העיתון שהפך ביקורתי יותר לנתניהו מאז עזיבתו. לדבריו, הוא עדיין "קורא נאמן של העיתון יום יום. יש בו את הכותבים הימניים ביותר - אראל סגל, עירית לינור, אמנון לורד, ואני אוהב את מה שאני קורא".

בהתייחס ליחסיו עם יו"ר "הרוח הציונית", שרת הפנים איילת שקד, הוא הכחיש כי היו מגעים עמה על שיתוף פעולה פוליטי. "אם הייתי איילת שקד הייתי עוזב את הממשלה הזו. היא מכהנת בממשלה שכשלה. בנט - בכלל נעלם זה כמו הסרט חלף עם הרוח". הוא העריך ששקד, ככל הנראה, לא תעבור את אחוז החסימה והסביר כי "מצד אחד ברגע שאת אומרת אני לא מהמחרימים, אבל מצד שני היא ממשיכה לשבת בממשלה שמחרימה". לדבריו, הוא לא ניסה לעשות סולחה בין שקד ובין יו"ר הליכוד נתניהו ואף העריך ששקד תתקשה להתמודד בעתיד בליכוד. "ממה שראיתי בפריימריז, לא יהיה לה מקום בליכוד".

לא רק לתומך מושבע של נתניהו, ביסמוט נחשב כאוהד גדול של נשיא ארהב לשעבר דונלד טראמפ, אבל הוא נזהר מלהעריך את סיכויי הקאמבק הפוליטיים שלו. "יש הבדל. טראמפ הוא אמריקאי ואני ישראלי, נתניהו הוא ראש הממשלה שלי. היה רק נשיא אמריקאי אחד שעשה קאמבק, הנשיא ה-22 וה-24 גרובר קליבלנד, קשה מאוד לעשות את זה בארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully