וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

סקר: אפקט החיבור של סמוטריץ' ובן גביר מעניק להם 12 מנדטים

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 16:48

על פי סקר 103FM, מפלגת "הציונות הדתית" המאוחדת היא הרביעית בגודלה. יש עתיד היא המפלגה השנייה בגודלה, וזוכה ל-23 מנדטים. עוד נמצא כי קרוב לשני שלישים מהציבור, 64 אחוזים, תומכים ב"חוק הגירוש" של בן גביר שיאפשר לגרש מהארץ כל מי שפועל נגד המדינה וחיילי צה"ל

בווידאו: בצלאל סמוטריץ' בפנייה לאיתמר בן גביר/ערוץ כנסת
בן גביר, סמוטריץ. אתר רשמי, פלאש 90
בן גביר וסמוטריץ/פלאש 90, אתר רשמי

סקר 103FM שמתפרסם הבוקר (שני) מעניק 12 מנדטים למפלגה המאוחדת של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר בבחירות לכנסת ה-25. עם זאת, הדבר לא מעניק לנתניהו רוב להקמת קואליציה.

על פי הסקר, שערך מנחם לזר, מנהל מכון הסקרים פאנלס פוליטיקס, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, היה זוכה נתניהו ל־32 מנדטים בכנסת, אך כאמור לא יכול להקים ממשלה. יחד עם 12 המנדטים של הציונות הדתית ועוצמה יהודית, 8 המושבים של ש"ס ו־7 המנדטים של יהדות התורה, מגיע גוש נתניהו ל־59 מנדטים.

/

מהעבר השני נמצא ראש הממשלה יאיר לפיד, שמפלגתו, יש עתיד, מתחזקת ל־23 מנדטים. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט שומר על 13 מנדטים. בהמשך - ישראל ביתנו, העבודה ומרצ - כל אחת מהן עם 5 מושבים לפי הסקר שלנו. יחד עם רע"ם שמגיעה ל־4 מנדטים, מגיע הגוש ל־55 מנדטים.

בתווך, בין הגושים, נמצאת הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים. איילת שקד ויועז הנדל לא מצליחים לחצות בסקר את אחוז החסימה, ולהם 3% תמיכה בלבד.

יאיר לפיד במהלך ישיבת יש עתיד 25 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
יש עתיד - המפלגה השנייה בגודלה. לפיד/ראובן קסטרו

כמו כן, הסקר בחן כמה איחודים נוספים העומדים על הפרק, ולפי התוצאות ניכר כי אלה לא תורמים למפלגות. כך, לדוגמה, איחוד בין העבודה למרצ מעניק להן 9 מנדטים (במקום 10 כ־2 מפלגות נפרדות), בשל מעבר חלק מהקולות של מצביעי העבודה ליש עתיד. איחוד של רע"ם ואלי אבידר, שטען כי הוא עשוי להוסיף למפלגה 2 מנדטים, לא מתגלה בסקר כיעיל ומותיר את הרשימה הערבית על 4 מנדטים.

תרחיש נוסף שנבדק הוא איחוד של המחנה הממלכתי עם יש עתיד, וריצה משותפת של יאיר לפיד ובני גנץ, במתכונת כחול לבן הגדולה של בחירות 2020-2019. כאן, לפי הסקר, זוכה המפלגה ל־33 מנדטים והופכת לגדולה ביותר, אולם מדובר במספר מנדטים נמוך ב־3 מזה שהיו מגיעים אליו כמפלגות נפרדות. זאת ועוד: בתרחיש הזה, בשל מעבר חלק מקולות מצביעי המחנה הממלכתי, מצליחה מפלגת הרוח הציונית לחצות את אחוז החסימה, להיכנס לכנסת עם 4 מנדטים, ולהעניק לנתניהו גוש של 63 מנדטים.

שקד, הנדל. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
לא עוברים את אחוז החסימה. שקד והנדל/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

ח"כ איתמר בן גביר הודיע שלאחר הבחירות לכנסת, הוא יקדם הצעת חוק חדשה: "חוק הגירוש", אשר תאפשר לגרש מהארץ כל מי שפועל נגד המדינה וחיילי צה"ל. סקר 103fm גילה כי קרוב לשני שלישים מהציבור, 64%, תומכים בחוק זה. הנתון בקרב מצביעי גוש נתניהו עומד על 80%, ואולם גם בקרב מצביעי גוש לפיד, קרוב למחציתם (47%) תומכים מאוד או נוטים לתמוך בהצעת החוק שתקדם עוצמה יהודית.

נתון התמיכה בהצעת החוק גבוה במיוחד, וזאת בעת שגם בכירים בליכוד הביעו התנגדות לחקיקה זו וציינו כי היא לא עומדת בהלימה אחת עם קווי היסוד של ממשלה בראשות נתניהו, אם זו תוקם אחרי הבחירות.

חיבור כל הנתונים בסקר מעיד יותר מכול, על המומנטום של ח"כ איתמר בן גביר, שמצליח להגיע לנתון דו־ספרתי, להתמיד במגמת התחזקות בסקרים, ולהניח על סדר היום הציבורי חקיקה שזוכה לתמיכה רחבה, אף שזו מגיעה ממפלגה הנחשבת בקצה הימני של המפה הפוליטית. מעט יותר מחודשיים נותרו ליום הבחירות, והקמפיינים עוד לא הותנעו. התקופה הקרובה תגלה האם המומנטום הזה יישמר כל הדרך עד לקלפיות, והאם הוא יסייע לימין בראשות בנימין נתניהו לשוב לשלטון.

סקר 103fm נערך, כאמור, על ידי מנחם לזר, מנהל מכון פאנלס פוליטיקס. בסקר השתתפו 518 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר, שנערך אמש (א') בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד, בשיטות סטטיסטיות מקובלות - וטעות הדגימה המרבית היא 4.1 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully