וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

לפיד תדרך את נתניהו על הגרעין האיראני; יו"ר האופוזיציה: "יצאתי מודאג"

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 19:43

חרף קרב העקיצות ובקשת לשכת נתניהו שלא תצולם תמונה של השניים בפגישה, לשכת רה"מ הפיצה תמונה: "חשוב להעביר מסר של אחדות במאבק מול איראן". לפיד מסר כי "בנושאי ביטחון לאומי אין אופוזיציה וקואליציה"; נתניהו: "לא רואה עמדה תקיפה ופומבית נגד הסכם הגרעין"

נתניהו בתום פגישתו עם לפיד על הגרעין האיראני: "יצאתי מודאג עוד יותר"/מערכת וואלה

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיע היום (שני) ללשכתו של ראש הממשלה יאיר לפיד, לצורך עדכון ביטחוני על הסכם הגרעין האיראני - הפגישה הרשמית השנייה בין השניים מאז הקמת ממשלת בנט-לפיד. הפגישה הסתיימה אחרי קרוב לשעה, ולאחריה נתניהו תקף את מדיניות לפיד: "אני יוצא יותר מודאג ממה שנכנסתי", אמר, "אנחנו נתמוך בכל עמדה תקיפה פומבית נגד הסכם הגרעין, אך כיום אני לא רואה עמדה כזו".

נתניהו קרא לממשלת לפיד "להיפגש עם עשרות סנטורים וחברי קונגרס, להתראיין, להפציר בביידן לא לחתום על ההסכם". הוא התחייב, "ב-1 בנובמבר נקים כאן הנהגה חזקה ותקיפה שתבטיח שלא יהיה לאיראן נשק גרעיני". בתגובה, מפלגת יש עתיד תקפה את נתניהו ומסרה כי "בנוסף לנזק האדיר שגרם במהלך כהונתו, ממשיך יו"ר האופוזיציה לחבל ולסכן את ביטחון אזרחי ישראל. בזמן שנתניהו ימשיך להפיק ולביים סרטונים מנותקים, ממשלת ישראל בראשות לפיד תעשה הכל במטרה לשמור על האינטרס הלאומי-ביטחוני".

טרם הפגישה לפיד מסר, "בנושאים של בטחון לאומי אין בישראל אופוזיציה וקואליציה. ישראל חזקה ותפעל יחד כדי לשמור על האינטרסים הבטחוניים שלה מפני אלה שמנסים לפגוע בנו". בתום הפגישה גורמים בלשכת רה"מ אמרו כי הייתה פגישה "עניינית, ראש הממשלה עידכן את נתניהו בהרבה דברים שקרו בשנה וחצי האחרונות ונתניהו לא יודע אותם". לפיד הצהיר שהוא "לא מוכן להיכנס להתכתשות הזאת כי זה פוגע בביטחון ישראל" והוסיף, "יש חשיבות רבה לעמדה ישראלית מאוחדת אל מול הניסיון של האיראנים להשיג נשק גרעיני. אני קורא ליו"ר האופוזיציה ולכולם לא לתת לשיקולים פוליטיים לפגוע בבטחון הלאומי שלנו".

פגישת לפיד ונתניהו 29 באוגוסט 2022. עמוס בן גרשום/ לע"מ, אתר רשמי
לפיד ונתניהו, היום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/ לע"מ

שר הביטחון בני גנץ כתב, "נושאי הביטחון הלאומיים של מדינת ישראל צריכים להישמר מעל הוויכוח הפוליטי של תקופת בחירות. ניסיון הפריצה של איראן לפצצה גרעינית לא מבחין בין ממשלה כזו או אחרת". הוא קרא, "מול האיום האיראני - עלינו להישאר מאוחדים וממוקדים במטרה.‏בשעות כאלו, עיניהם של אזרחי ישראל נשואות להנהגה כולה - והאחריות שלנו היא לפעול ביחד, בממלכתיות, ולשמור על ביטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה".

אתמול החל קרב עקיצות בין השניים בטוויטר, במהלכו נתניהו תקף את לפיד ושר הביטחון בני גנץ וטען שהם "נרדמו בשמירה ואפשרו לאיראן להגיע להסכם שמסכן את עתידנו". בתגובה, רה"מ ציין כי הזמין את קודמו בתפקיד לפגישה כדי "שלפחות יהיה לו מושג על מה הוא מדבר בסרטים שהוא עושה".

לאחר מכן, בלשכת ראש האופוזיציה פנו ללשכת רה"מ בבקשה שלא תצולם תמונה של השניים בפגישה, אך בלשכת רה"מ סירבו להתחייב שלא תהיה תמונה. בלשכת נתניהו טוענים כי לפיד מנסה לעשות רווח פוליטי מהפגישה על ידי צילומה. לבסוף, לשכת רה"מ הפיצה תמונה. לפי גורמים בלשכה, "לפרסום התמונה יש חשיבות מדינית כדי להעביר מסר של אחדות במאבק מול איראן".

בחירות 2022 בוואלה!

עוד בוואלה!

ברקע המו"מ עם איראן: לפיד ייפגש עם נתניהו לפגישת עדכון על הסכם הגרעין

לכתבה המלאה
הצהרת נתניהו לאחר פגישתו עם רוה"מ לפיד 29 באוגוסט 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"יצאתי מודאג". נתניהו/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

זו הפגישה השניה של לפיד ונתניהו בחודש האחרון, אחרי יותר משנה שבהן לא התקיימו פגישות עדכון ביטחוניות המחויבות לפי החוק בין ראש הממשלה וראש האופוזיציה. גם בפגישתם הקודמת של השניים, במהלך מבצע עלות השחר בתחילת החודש, הייתה מחלוקת ויזואלית. צלמי לע"מ תיעדו את פגישת העדכון הביטחונית אך כל אחת מהלשכות הפיצה תמונות אחרת לתקשורת בניסיון להדגיש נרטיב אחר. הפעם לשכת נתניהו ביקשה להימנע מהתמונה אך בלשכת רה"מ סירבו לבקשתו.

הפגישה נערכת לקראת החתימה על הסכם הגרעין המתגבש בין איראן וארצות הברית. בשבוע הבא, ראש המוסד דדי ברנע ייצא לוושינגטון לשיחות בנושא הסכם הגרעין עם איראן.

גורם מדיני בכיר אמר כי במהלך הביקור צפוי ברנע להופיע בפני ועדת המודיעין של הסנאט ובית הנבחרים האמריקני ולהביע את עמדתו נגד החזרה האמריקנית להסכם הגרעין. "אנחנו עושים מאמץ מתואם כדי לוודא שהאמריקנים והאירופים מבינים את הסכנות הכרוכות בהסכם", אמר לפיד בתדרוך לכתבים. "הדירקטיבה המדינית שלנו, מהיום הראשון, היא להיאבק נגד ההסכם בכל הכוח, אבל בלי לפגוע ביחסים האסטרטגיים עם ארצות הברית, ובלי לפגוע בקשב שלהם לטיעונים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully