וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

שאשא ביטון במסר להורים: "עם רצון טוב של האוצר - בתוך שעות המשבר מאחורינו"

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 12:24

יומיים ל-1 בספטמבר ועל רקע האיומים מצד הסתדרות המורים בשביתה - שרת החינוך אומרת בריאיון באולפן של וואלה! כי ניתן לסגור את הסכם השכר "בתוך שעות". היא אמרה כי הצעת האוצר למשכורת של 9,000 שקלים למורים מתחילים היא "מספר יפה", וציננה את הלהבות מול שר האוצר

בווידאו: שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בריאיון לטל שלו ואורי סלע באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה היום (שלישי) בריאיון לאולפן וואלה כי היא אופטימית בנוגע לפתיחת הלימודים ב-1 בספטמבר. זאת, על רקע האיומים מצד הסתדרות המורים שלא לפתוח את בתי הספר והמשא והמתן העיקש שמנהל ארגון העובדים עם משרד האוצר בראשות השר אביגדור ליברמן. "אני עוד זהירה, אבל אופטימית", אמרה.

"מאתמול אני אומרת שאפשר בתוך שעות לסגור את הסכם השכר", הבהירה השרה. "המשא והמתן מתקדם בימים האחרונים בצורה שלא דומה ללפני כן. אני אומרת לכם באופן חד-משמעי - אין סיבה שלא ייחתם עוד היום הסכם שכר".

עם זאת, שאשא ביטון סייגה. "אני יכולה להתחייב רק למה שהוא בשליטתי. אני יכולה להבטיח שאנחנו עושים את הכל כדי שזה יקרה. יש שני צדדים, את האוצר, יש את המנכ"לית של משרד החינוך שמגשרת בין הצדדים. עם רצון טוב, אם האוצר באמת רוצה הסכם, בתוך שעות זה מאחורינו".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון 30 לאוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"צריך לראות איך המודל כולו מתנהל ושומר על תהליך הפיתוח". שאשא ביטון באולפן וואלה, היום/ראובן קסטרו
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון 30 לאוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"אני מבינה את ההורים". שאשא ביטון באולפן וואלה, היום/ראובן קסטרו

"אני רוצה לומר שאני מבינה את ההורים, זה לא הוגן כלפיהם, הם נמצאים בחוסר ודאות, במתח, גם הילדים", המשיכה. "היינו שם גם בשנה שעברה. עשיתי הכל שהשנה תפתח. מחודש ינואר עשו משא ומתן. לא מגיע להורים ולילדים להיות במקום הזה. אני רוצה שההורים ידעו שאנחנו נלחמים לא רק על 1 בספטמבר, אלא על עתיד מערכת החינוך ועתיד הילדים שלנו. אני מסתכלת על חודשים קדימה, אם יהיו מורות בכיתה, אם ילדי החינוך המיוחד יוכלו להשתלב".

השרה ציינה כי "הפערים בין הצדדים לא גדולים בכלל", ולדבריה - "לא היה ויכוח על מהות. טבלת השכר היא באמת סלע המחלוקת העיקרי, מאוד מתקדמים שם. בנושא החופשים, נתנו מתווה טוב גם להורים וגם למערכת. על המורים המתחילים כולם הסכימו. הדגש יהיה על החדשים - כדי שנביא כוח חדש. אבל אסור לוותר על 60% מהמורים שהם חלק מהמערכת, לא יכולים לוותר עליהם. גם המורה החדש שיקבל 9,000 שקלים, זה מספר שהוא יפה, השאלה מה קורה איתו בעוד כמה שנים. אנחנו מסכימים על פשרה של 9,500. צריך לראות איך המודל כולו מתנהל ושומר על תהליך הפיתוח. אני חושבת שנוכל להגיע להסכם טוב".

"אני לא מנהלת את משא ומתן באולפנים", הבהירה, "אבל כמו שאמרתי - אחנו נמצאים בטבלת השכר, היא סלע המחלוקת. הכי חשוב זה למצוא איך אפשר לשמר כוח חינוך שצובר ניסיון, יש לזה ערך גדול, זו המטרה שלנו".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון 30 לאוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"צווי המניעה - תום לב לא היה שם". שאשא ביטון באולפן וואלה, היום/ראובן קסטרו
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון 30 לאוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"לכולם אכפת מהילדים". שאשא ביטון באולפן וואלה, היום/ראובן קסטרו

סוגיית צווי המניעה

השרה תקפה את יוזמת צווי המניעה שקידם השר ליברמן. "קודם כל העניין של צווי המניעה - תום לב לא היה שם. מ-15 באוגוסט מנוהל שיח על צווי מניעה, אז לא בטוח שרצו להגיע להסכם. אני לא מוכנה לדב על צווי מניעה עד שלא ימצו את כל האפשרויות. הסיפרו הוא לא האחד בספטמבר הקרוב הוא מה קורה אחר כך".

"אני לא חושבת שיש פה התעקשות של שר האוצר ליברמן", חידדה. "הסיפור הוא יותר בלב של הפקידות. לכולם אכפת מהילדים. רק משרד החינוך קובע, כי הוא מכיר את הדברים בשטח. מקובל לגמרי להתייעל - ומצוינות אנחנו הראשונים לקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully