וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

העתירה נדחתה, והשריונים של נתניהו ברשימת הליכוד יוצאים לדרך

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 19:29

בית הדין של הליכוד דחה עתירה שהוגשה נגד חמשת השריונים ששמורים ליו"ר ברשימת המפלגה - במקומות 14, 16, 28, 37 ו-43. במקביל, נפתרה סערה משפטית אחרת: העליון אישר את ההסדר של הליכוד עם המועמד דודו לניאדו, שנפסל להתמודדות במחוז ת"א, במסגרתו יועסק כעת בשכר במפלגה

בווידאו: נתניהו מגיב לתוצאות הפריימריז בליכוד/צילום: דוברות הליכוד

בית הדין העליון של הליכוד דחה הערב (רביעי) את העתירה שהוגשה בדרישה לפסול את השריונים השמורים ברשימה ליו"ר המפלגה בנימין נתניהו, ואישר את מבנה הרשימה שכולל חמישה שריונים עד המקום ה-43 ליו"ר.

מתפקדי הליכוד אישרו בתחילת החודש את הצעת השריונים של נתניהו, בהצבעה שהתקיימה במקביל להצבעה בפריימריז לרשימה. 49.3% מהמתפקדים הצביעו בעד ההצעה והיא עברה ברוב קולות. ואולם, פעיל ליכוד בשם עו"ד אביעד ויסולי עתר מיד לאחר מכן לבית הדין העליון של המפלגה בטענה שנדרש רוב של 50% לאישור ההצעה. הערב, בית הדין דחה את העתירה ואישר את השריונים.

מסע"ת | בנימין נתניהו 25 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
יקבל חמישה שריונים. נתניהו/ראובן קסטרו

לנתניהו שמורים כעת שריונים במקום 14, 16, 28, 37 ו-43 ברשימה. במקום ה-14 וה-16 הוא צפוי לשריין את עמיחי שיקלי ועידית סילמן, פליטי מפלגת ימינה, ועדיין לא הוחלט כיצד להשתמש בשאר השריונים. בשבועות האחרונים מופעל על נתניהו לחץ כבד מצד מועמדים ומועמדות בליכוד, שנבחרו למקום לא ריאלי להשתמש בשריונים כדי לקדמם במעלה הרשימה, ובכלל זה של חברות כנסת שטוענות לתת ייצוג נשי ברשימה וכן של חבר הכנסת גדי יברקן, שהפסיד בבחירות על משבצת מחוז העולים שבו התמודד, אך דורש שריון כנציג העדה האתיופית.

מוקדם יותר היום אישר בית המשפט העליון הסדר בין הליכוד ובין דודו לניאדו, המועמד שנפסל להתמודדות במחוז תל אביב, במסגרתו נקבע כי לא יתקיימו בחירות חוזרות על מחוז תל אביב ושלניאדו יוכל להיות מועסק על ידי הליכוד בשכר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דוד לניאדו, מתמודד בפריימריז הליכוד שהורשע בפלילים 09 באוגוסט 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
יוכל להיות מועסק בליכוד בשכר. לניאדו/פלאש 90, אבשלום ששוני

לניאדו ערער בשבוע שעבר לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי לפסול את התמודדותו בפריימריז, ודרש לקיים בחירות חוזרות על משבצת המחוז, המשוריינת במקום ה-38 ברשימת הליכוד. במסגרת הדיון בעתירה באי כוחו של לניאדו ושל הליכוד הגיעו להסכמות, לפיהן פסק הדין שפסל את ההתמודדות של לניאדו יבוטל, אך לא יתקיימו בחירות חוזרות במחוז, וכן כי אין מניעה משפטית להעסקתו בשכר בליכוד. השופטים קיבלו את ההסכמות בין הצדדים ונתנו להן תוקף של פסק דין.

לניאדו, שמקורב לחבר הכנסת דוד ביטן, נחשב למועמד המוביל במחוז, ונתניהו פעל במשך שבועות כדי לפסול אותו מהתמודדות בפריימריז במוסדות השיפוטיים של הליכוד. ערב לפני הפריימריז בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את העתירה שנתניהו הגיש ופסל אותו מהתמודדות. זאת, בשל הסתרת מידע מעברו הפלילי מוועדת הבחירות המרכזית בליכוד. לניאדו הורשע בפריצה לבתים ב-2011, ושבוע לפני הפריימריז פורסם כי הסתיר עבירה נוספת בעברו וכי ב-2010 נשלח למעצר בית בשל תקיפת אישה, מה שהיווה בסוף עילה לפסילתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully