וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

לפיד ונתניהו מתחזקים - אך אין הכרעה בין הגושים; שקד לא עוברת את אחוז החסימה

אם הבחירות היו נערכות היום גוש נתניהו היה מקבל 58 מנדטים, ואילו גוש לפיד 56. בינתיים המחנה הממלכתי והציונות הדתית מקבלות 13 מנדטים כל אחת, והעבודה נחלשת ומאבדת מושב אחד. הרוח הציונית בראשות איילת שקד ויועז הנדל ממשיכה לאבד תמיכה

מסקר מעריב שפורסם הבוקר (שישי) עולה כי אם הבחירות לכנסת ה-25 היו נערכות היום אף גוש לא היה מקבל 61 מנדטים, כשגוש נתניהו מקבל 58 מנדטים, וגוש לפיד עם 56. על פי תוצאות הסקר שנערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, הליכוד מתחזקת במנדט ועומדת על 31 מושבים. יש עתיד גם מתחזקת במנדט, ועומדת על 24.

הציונות הדתית אחרי האיחוד עם עוצמה יהודית, והמחנה הממלכתי, עומדות על 13 מנדטים. המפלגה החמישית בגודלה היא ש"ס בראשות אריה דרעי, שמשיגה 8 מנדטים. לאחר מכן יהדות התורה נחלשת ומקבלת 6 מנדטים, כמו גם הרשימה המשותפת. מרצ וישראל ביתנו מקבלות כל אחת 5 מנדטים, וכך גם העבודה, שנחלשת במושב אחד מהסקר הקודם. רע"ם בראשות מנסור עבאס מקבלת 4 מנדטים.

/

הרוח הציונית בראשות איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה, וזוכה ל-1.9% תמיכה. גם המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה ומפלגת צעירים בוערים לא ייכנסו לכנסת ומקבלות 0.6% תמיכה. ישראל חופשית בראשות אלי אבידר, הבית היהודי ועלה ירוק גם לא עוברות את אחוז החסימה ומקבלות פחות מ-0.3% תמיכה.

ברקע הדיווחים על פיצול אפשרי ביהדות התורה חזרה לשתי המפלגות שמרכיבות אותה - אגודת ישראל ודגל התורה, בסקר נבדק מה יקרה אם המפלגות ירוצו בנפרד. במקרה כזה, הליכוד מתחזקת במנדט ועומדת על 32, ויש עתיד נשארת עם 24 מנדטים. המחנה הממלכתי שומר על כוחו, ומקבל 13 מושבים, אך הציונות הדתית נחלשת ל-12.

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי לאחר זכיתה בפריימריז לראשות המפלגה 18 ביולי 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
מאבדת מנדט. מיכאלי/פלאש 90, אבשלום ששוני

באשר לשתי המפלגות שהתפצלו, דגל התורה בראשות משה גפני מקבלת 5 מנדטים, בעוד אגודת ישראל לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.5% תמיכה. במקרה כזה ש"ס שומרת על כוחה ומקבלת 8 מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת 6 מנדטים, וישראל ביתנו גם מתחזקת ועולה ל-6. מרצ והעבודה מקבלות 5 מנדטים כל אחת, ורע"ם 4 מושבים.

בסקר השתתפו 703 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך בתאריכים 31.8 עד ה 1.9 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully