וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בן גביר יגיע מחר לתיכון בליך, ארגוני שמאל זועמים: "מותר לנהוג באלימות וגזענות?"

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 12:26

מנהלת התיכון קיבלה מאות הודעות מפעילים שקראו לבטל את הגעתו של חבר הכנסת, אך עומדת על דעתה: "בית הספר מחנך לדמוקרטיה ופלורליזם, אנחנו לא בועה ולא יכולים לעצום את העיניים נוכח מה שקורה במדינה". בן גביר לתלמידים: "תוכיחו לשמאל שאתם מבינים בדמוקרטיה טוב מהם"

בווידאו: מסע"ת של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר/צילום: יותם רונן

ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, יקיים היום (שלישי) סיור בבית הספר בליך ברמת גן, כחלק מאירועי קדם-הבחירות, שמתקיימים בתיכון מדי שנה. ארגוני שמאל, בהם "מסתכלים לכיבוש בעיניים", "מחסום ווטש" ומחאת ההורים "כהניזם - לא בבית ספרנו", יצאו נגד הגעתו וקראו לשלוח הודעות למנהלת התיכון בדרישה שתבטל אותה.

קישור לוואטסאפ של מנהלת תיכון בליך שפורסם ברשתות החברתיות מוביל לכתיבת ההודעה "כאשת חינוך שרוצה בטובת תלמידיה - אל תכניסי את בן גביר לבית הספר. מי שהורשע בתמיכה בארגון טרור והסתה לגזענות - לא יכול לדבר עם בני ובנות נוער!". שולחי ההודעות תוהים, "כמנהלת מוערכת, מה המסר שאת רוצה להעביר לתלמידים והתלמידות שלך? שמותר לנהוג באלימות וגזענות? אל תתני יד למכונת ההסתה, מקווה שתשמרי על התלמידים והתלמידות שלך משטיפת המוח המסוכנת והדרדור המוסרי של איתמר בן גביר, ותבטלי את ההרצאה".

תיכון בליך, אחד הגדולים בישראל עם כ-2,300 תלמידים, ידוע באירועי הקדם-בחירות שהוא מקיים, כולל מדגם בין תלמידי בית הספר. בשבועות הקרובים יבקרו בבית הספר נבחרי ציבור ממפלגות שונות, ובשבוע הבא צפוי להגיע יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה.

ח"כ איתמר בן גביר מחאת ההמונים: עצרת מרכזית בכיכר הבימה על שמירת מדינת יהודית ודמוקרטית 07 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
"מנסים לסתום את הפה לציוני יהודי אוהב את חיילי צה"ל". בן גביר/ראובן קסטרו

המנהלת, הילה רומש, עומדת על החלטתה ומאמינה כי הבאת בן גביר לבית הספר הוא צעד פלורליסטי. "אני לא פותחת את הווטסאפים, קיבלתי כבר 600-500, לא רק נגד, גם בעד", העידה. "אני קוראת רק את הכותרות. אני 30 שנה עובדת בתיכון בליך. יש לנו מסורת של תרגיל באזרחות פעילה - בחירות בבליך. אנחנו תמיד מתפרסמים, בין אם המדגם חוזה ובין אם לא. אבל זה פחות חשוב, מה שחשוב זה התהליך".

היא פירטה כי התלמידים מתפקדים לתאים ובוחרים יו"ר, סגן ודובר, יוצרים קשר עם המפלגות הארציות ומגייסים פעילים. "הילדים עוברים תהליך מדהים. בית הספר מחנך לדמוקרטיה ופלורליזם. אנחנו לא בועה ולא יכולים לעצום את העיניים נוכח מה שקורה במדינה. אנחנו מביאים בפני התלמידים את נבחרי הציבור ממגוון הקשת הפוליטית", טענה. "כל מי שנבחר כחוק, אם הוא כביל לבחירות במדינה, אין סיבה לא להביא אותו בפני התלמידים. ככה מכינים אותם לחשיבה ביקורתית.

"גם אם הדעות הן חריגות הם ישאלו שאלות ויביעו את עמדתם", המשיכה מנהלת התיכון. "אני אמרתי אתמול לתלמידי י"ב שצריך להקשיב גם למה שלא מסכימים איתו ולכבד. כהנא יצא מחוץ לחוק, איפה הציבור היה כשאישרו לו לרוץ לכנסת? מה עדיף, שישמעו את העמדות האלה מחוץ לבית ספר? כאן התלמידים יכולים לקבל כלים להעביר ביקורת, הם מקיימים דיון אחרי ששומעים את הפוליטיקאים. מה, צריך לנתק את מערכת החינוך ולהפוך לבועה? זה להיות צבועים. אם תלמידים יוצאים עם הצהרות גזעניות אנחנו מעמידים אותם במקום ומנהלים שיח. אנחנו מתמודדים עם המורכבות ולא בורחים ממנה".

תיכון בליך. אלי שני, מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
"מחנכים לדמוקרטיה ופלורליזם". תיכון בליך/אתר רשמי, אלי שני, מתוך ויקיפדיה

מפלגתו של בן גביר תקפה את המפגינים וטענה כי מטרתם "היא לבצע פרובוקציות ולטרפד את פאנל הבחירות של ח"כ איתמר בן גביר, שהוזמן ע"י הנהלת התיכון שאף פרסם מכתב הבהרה כי בתיכון מחוייבים לפלורליזם וחופש ביטוי, שהם מערכי היסוד של המשטר הדמוקרטי". צעירי עוצמה יהודית יגיעו למקום ויפגינו לאות הזדהות עם ח"כ בן גביר, החל מהשעה 10:00 בבוקר.

בן גביר הצטרף לדברים והטיח, "מדובר בניסיון לסתימת פיות. השיטה החדשה בשמאל זה לברוח מהמציאות, ועכשיו הגישה הפסולה הזו הגיעה לכמה אנשי שמאל שרוצים למנוע ממני להשתתף בפאנל בחירות בתיכון בליך ואומרים, לא ניתן לו להופיע בפני התלמידים". הוא קרא לתלמידי התיכון, "תשתתפו ותוכיחו לשמאל שאתם מבינים בדמוקרטיה טוב מהם". למתנגדיו אמר, "תתמודדו. ההחרמות, הצנזורה, הניסיון שלכם למנוע מהתלמידים לשמוע את האמת, זה לא לעזור לכם. זה בושה וחרפה שבבית ספר רוצים שיגיעו כל מיני אנשי שמאל מטורללים, או תומכי טרור, אבל מנגד מנסים לסתום את הפה לציוני יהודי אוהב את חיילי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully