וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בן גביר הגיע לתיכון בליך והתקבל בתשואות. בחוץ הפגינו: "גזענות - לא בבית ספרנו"

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 15:08

תומכים ומפגיני נגד קיבלו את פניו של חבר הכנסת ויו"ר עוצמה יהודית בבית הספר. תלמידים קראו "שיישרף לכם הכפר", כשמהצד השני של הכביש מפגיני שמאל קראו: "לא להסתה ולפילוג"

בווידאו: ח"כ בן גביר הגיע לביה"ס בליך והרוחות סוערות/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: ניב אהרונסון

חבר הכנסת איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, הגיע היום (שלישי) לסיור בתיכון בליך שברמת גן, כחלק מאירועי קדם-הבחירות שמתקיימים בבית הספר מדי שנה. הגעתו של בן גביר עוררה סערה, והוא התקבל לקול קריאות תמיכה ומחאה של תלמידים שהתאספו בחצר.

מפגיני ארגוני השמאל ופעילי בן גביר עמדו משני צדי הכביש, במרחק כמה מטרים. בצד שמתנגד להגעתו של בן גביר אחזו שלטים עם הכיתוב "גזענות, לא בבית ספרנו" ו"לא להסתה ולפילוג". בצד השני קראו "שישרף לכן הכפר" ואמרו "לא אכפת לכם מחופש הביטוי, אתם אפסים, אתם לא תנהלו לנו את המדינה". עשרות תלמידים עמדו בסביבת השער וצוות המורים ניסה להרחיק אותם מהגדר.

בהמשך בן גביר עלה לנאום בפני התלמידים. "אני שומע את הקולות בחוץ, אותם קולות שמבחינתם כשאיימן עודה יבוא, והוא תומך בפגיעה בחיילי צה"ל, זה חופש הביטוי. זה מותר", אמר. "כשיאיר גולן משמיץ את החיילים, כשהורוביץ אומר שצריך לשפוט את החיילים בהאג זה בסדר. לי רוצים לסתום את הפה. אני רוצה להגיד ישר כוח למנהלת שלכם. היא מוכיחה שהיא באמת דוגלת בחופש הביטוי".

הפגנה מחוץ לביקורו של איתמר בן גביר בתיכון בליך, רמת גן, 6 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
תומכי בן גביר בבליך, היום/ראובן קסטרו
ביקורו של איתמר בן גביר בתיכון בליך, רמת גן, 6 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
בן גביר בבליך, היום/ראובן קסטרו

עוד אמר חבר הכנסת כי "אין לי בעיה עם ערבים כערבים, אני לא דוגל במוות לערבים או לגרש את כל הערבים. מי שנאמן ורוצה לחיות כאן בשלום - אהלן וסהלן. יש לי בעיה עם מי שזורק בקבוקי תבערה ופוגע בחיילי צה"ל. עם אלה שנמצאים בכנסת ויוצאים נגד המדינה שלנו. אני עושה מסע להצלת מדינת ישראל. נשים מפחדות להסתובב בבאר שבע, מציקים להן כי הן יהודיות. בדימונה לוקחים פרוטקשן".

טרם הגיע לבית הספר מסר בן גביר כי הוא "מתמלא גאווה בתלמידי תיכון בליך שעומדים זקוף מול השמאל המטורלל וכעת עושה את דרכי למקום. אשוחח עם תלמידי בית הספר על דמוקרטיה, על ציונות, על אהבת הארץ והמדינה. הצווחות של השמאל הסהרורי לא ירתיעו אותנו, בעזרת השם, ננצח, נקים ממשלת ימין מלא מלא ונחזיר את השפיות למדינה".

המפגינים השיבו: "תלמידי התיכון המצטיין הארצי, אתם לא מתביישים? הייתם חותמים על חוקי נירנברג אם את המילים גרמני וארי הייתה מחליפה המילה יהודי, ואת המילה יהודי הייתה מחליפה המילה ערבי. המון מוסת".

הפגנה מחוץ לביקורו של איתמר בן גביר בתיכון בליך, רמת גן, 6 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
תומכי בן גביר בבליך, היום/ראובן קסטרו

ארגון תג מאיר מסר בתגובה להזמנתו של בן גביר לתיכון: "האם הנהלת בליך היתה מכניסה לבית ספרה פעיל פלסטיני בכיר שהיה נוכח בחתונת שנאה שבמהלכה דקרו הנוכחים תמונת תינוק יהודי שנרצח בפעולת טרור פלסטינית ושרו שירי נקמה כנגד יהודים וצולם מחייך מול התמונות והקולות? אם לא, מדוע את בן גביר כן?".

תיכון בליך, אחד הגדולים בישראל עם כ-2,300 תלמידים, ידוע באירועי הקדם-בחירות שהוא מקיים, כולל מדגם בין תלמידי בית הספר. בשבועות הקרובים יבקרו בבית הספר נבחרי ציבור ממפלגות שונות, ובשבוע הבא צפוי להגיע יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה.

יובל מנדלסון במהלך סיור ח"כ איתמר בן גביר בתיכון בליך, 6 בספטמבר 2022. ., צילום מסך
יובל מנדלסון בתיכון בליך, היום/צילום מסך, .
הפגנה מחוץ לביקורו של איתמר בן גביר בתיכון בליך, רמת גן, 6 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
מתנגדי בן גביר בתיכון בליך, היום/ראובן קסטרו

מנהלת בית הספר, הילה רומש, עמדה אתמול על החלטתה ואמרה כי היא מאמינה כי הבאת בן גביר לבית הספר הוא צעד פלורליסטי. "אני לא פותחת את הווטסאפים, קיבלתי כבר 600-500, לא רק נגד, גם בעד", העידה. "אני קוראת רק את הכותרות. אני 30 שנה עובדת בתיכון בליך. יש לנו מסורת של תרגיל באזרחות פעילה - בחירות בבליך. אנחנו תמיד מתפרסמים, בין אם המדגם חוזה ובין אם לא. אבל זה פחות חשוב, מה שחשוב זה התהליך".

היא פירטה כי התלמידים מתפקדים לתאים ובוחרים יו"ר, סגן ודובר, יוצרים קשר עם המפלגות הארציות ומגייסים פעילים. "הילדים עוברים תהליך מדהים. בית הספר מחנך לדמוקרטיה ופלורליזם. אנחנו לא בועה ולא יכולים לעצום את העיניים נוכח מה שקורה במדינה. אנחנו מביאים בפני התלמידים את נבחרי הציבור ממגוון הקשת הפוליטית", טענה. "כל מי שנבחר כחוק, אם הוא כביל לבחירות במדינה, אין סיבה לא להביא אותו בפני התלמידים. ככה מכינים אותם לחשיבה ביקורתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully