וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בגלל "גורמי חוץ": יממה אחרי המינוי, קלוגהפט מוותר על תפקיד היועץ של נתניהו בבחירות

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 12:25

היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט התכוון בדבריו ככל הנראה ליאיר נתניהו - שלאחר הודעת המינוי הפומבית שהוציא הליכוד - דרש מבכירים בלשכת נתניהו לבטל את המינוי באופן מיידי. "תודה, מוותר על התפקיד", כתב. "נמסר לי שיש התנגדות מגורמי חוץ. אני לא אכנס למלחמות"

משה קלוגהפט  03/02/2013. ראובן קסטרו
חוזר לנתניהו. קלוגהפט/ראובן קסטרו

היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט הודיע היום (שלישי) שלא ישמש לבסוף כיועץ בקמפיין הבחירות של ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו. זאת, יממה בלבד לאחר שמונה לתפקיד. "תודה, מוותר על התפקיד", כתב בסטורי שפרסם באינסטגרם. "מודה לנתניהו על ההצבעה לחזור ולעבוד איתו. חצי יום אחרי ההודעה שהוציא הליכוד, נמסר לי שיש התנגדות מגורמי חוץ והמינוי יתעכב. אני לא אכנס למלחמות ואני מוותר על התפקיד עוד לפני שהתחלתי".

קלוגהפט ככל הנראה מתכוון ליאיר נתניהו שלאחר הודעת המינוי הפומבית שהוציאה המפלגה - דרש מבכירים בלשכת נתניהו לבטל את המינוי באופן מיידי. "חוזר ללקוחות בארץ ובעולם ולפרשנות, אמשיך להיות חבר של כולם, מימין ומשמאל, וגאה בכך", המשיך קלוגהפט. "אולי הזדקנתי ונהייתי עיוור צבעים, אבל אנחנו פה יחד. מקסימום יצא מזה שיר".

קלוגהפט נפגש במוצאי שבת לשיחה ידידותית עם יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, פגישה אקראית של השניים במהלך הופעה של הזמר אביב גפן בגני יהושע בתל אביב. גורמים המעורים בפרטים מייחסים לפגישה הזאת - וכן לעבודת העבר של קלוגהפט עם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט והשרה איילת שקד - "תרומה משמעותית" להתנגדות של הבן נתניהו לעבודתו בקמפיין.

יאיר נתניהו בבית משפט השלום בתל אביב בדיון בתביעת הדיבה שהגישה נגדו תנועת "קריים מיניסטר". 24.04.2022.. ראובן קסטרו
הסיבה לביטול? יאיר נתניהו/ראובן קסטרו
בנימין נתניהו, מצודת זאב, 24 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
נתניהו/ראובן קסטרו

קלוגהפט ייעץ ב-2021 לבנט והוא נחשב למקורב לו בעשור האחרון ואחד הקמפיינרים הבולטים במערכת הפוליטית. הוא עבד בעבר עם הבית היהודי, "אם תרצו", ב-2020 שימש כיועץ לנתניהו.

היועץ האסטרטגי פרץ לתודעה בסיסמה של בנט "משהו חדש מתחיל" ב-2013, וב-2015 היתה "מפסיקים להתנצל". כמו כן עבד עם חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית בהתמודדות על ראשות מפלגת העבודה, שם הגה את "סרטון הצעקות" בו מרגלית צעק "קיבינימט".

ב-2018 ייעץ בחשאי ליו"ר מרצ תמר זנדברג בקמפיין הפריימריז לראשות מרצ, מה שחולל סערה וביקורת פנימית במפלגתה. במקביל לעבודותיו בארץ, בשנים האחרונות קלוגהפט עסק גם בייעוץ בחו"ל, במדינות מזרח אירופה. בין השאר, ייעץ בעבר בקמפיינים ברומניה, בבחירות לנשיאות גאורגיה וקוסובו, לקנצלר אוסטריה ולראשות ממשלת יוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully