וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

איזנקוט: "האנשים שרוצים להתיישב בכל מקום מובילים לאסון"

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 11:08

הרמטכ"ל לשעבר שמתמודד לכנסת ברשימת המחנה הממלכתי אמר בכנס בצפון כי "אנשים שלא מבינים מובילים לקו הפוך של ביטול ההתנתקות, והובלה למדינה דו לאומית. זה המצע של בן גביר, סמוטריץ' וחלקים בליכוד"

בווידאו: גדי איזנקוט תקוף את התומכים בביטול ההתנתקות/ישראל היום

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שמתמודד בבחירות לכנסת ה-25 ברשימת "המחנה הממלכתי", אמר כי "האנשים שמובילים את הקו של להתיישב בכל מקום, ליצור מצב בלתי הפיך, לבטל את חוק ההתנתקות ולהחזיר את ההתיישבות - אלו אנשים שמובילים לאסון". זו האמירה המדינית הראשונה של איזנקוט מאז כניסתו לפוליטיקה - והיא מנוגדת לעמדתם של חלק מחברי "המחנה הממלכתי" כמו גדעון סער וזאב אלקין שתומכים בהתיישבות ומתנגדים להתנתקות.

"אנשים שלא מבינים מובילים לקו הפוך של ביטול ההתנתקות, והובלה למדינה דו לאומית", אמר איזנקוט בהקלטה כנס בצפון שפורסמה לראשונה ב"ישראל היום". "זה המצע של בן גביר, סמוטריץ' וחלקים בליכוד. בגלל קוניוקטורה פוליטית אני יודע טוב מאוד מה הם חושבים כי ישבתי איתם בדיונים. אבל המציאות הפוליטית דוחקת אותם לעמדות שהם בניגוד לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל".

גדי איזנקוט בהכרזה על כניסתו לחיים הפוליטיים לצד בני גנץ וגדעון סער 14 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
איזנקוט בכנס המחנה הממלכתי, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה: "משוגעים תרדו מהגג - לא נחזור לרצועת עזה! אף אחד לא יטיף מוסר למחנה הממלכתי על תרומתו לביטחון ישראל, לביטחון האזרחים ועל תמיכתו בהתיישבות שמבוצעת לפי חוק, בוודאי לא גורמים קיצוניים ומסיתים, שפועלים בניגוד לחוק תוך פגיעה במפעל ההתיישבות עצמו. רא"ל במיל' איזנקוט לא דיבר על פינוי ישובים באיו"ש אלא נגד חזרת ישראל לרצועת עזה, נושא שנמצא בלב הקונצנזוס, ומי שרוצה לחזור לעזה יוביל את מדינת ישראל למדינה לא יהודית ולא דמוקרטית. רק בני גנץ יכול להוביל לממשלה יציבה ורחבה שתפעל גם בתחום המדיני והביטחוני למען ביטחון האזרחים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"זה שמאל"

מפלגת "הרוח הציונית" מסרה בתגובה לדברים כי "צריך להסיר את הכובע בפני איזנקוט שבניגוד לאחיזת העיניים הקולקטיבית של המחנה הממלכתי, שם את כל האמת על השולחן. תמיכה בפינוי יישובים איננה ימין, אלא שמאל. זה הוויכוח בינינו לבין המחנה הממלכתי. הרוח הציונית היא הבית של אנשי הימין הערכי שרוצים יישום של מדיניות ימין בממשלה הבאה".

יו"ר מפלגת "הציונות הדתית" אמר בתגובה: "אם זה הולך כמו שמאל ומריח כמו שמאל ומגעגע כמו שמאל - אז זה שמאל (גם אם גנץ ואיזנקוט עטפו את השמאל שלהם בכמה עלי תאנה ימניים ודתיים כדי לגנוב את ליבם של אנשי ימין ולהעביר קולות מהימין לשמאל) וגם את זה צריך לזכור: מתן כהנא שוריין ברשימתו של גנץ על ידי איזנקוט. בקרוב בטח נשמע ממנו על הצורך ב'ויתורים כואבים למען השלום' ועל זה ש'שלום עושים עם אוייבים', ועל הצורך לשלב את המשותפת בממשלה כדי לקדם דו קיום עם ערביי ישראל. ככה זה כשאין ערכים אלא רק כיסא".

מראש מועצה אזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע הנבחר שלמה נאמן נמסר: "ההתיישבות היא הגשמת החזון הציוני. עצוב שרמטכ"ל לשעבר ובכיר במפלגה שמתיימרת להוביל את המחנה הממלכתי בישראל, מכנה את ההתיישבות בארץ מולדת במונח אסון. הציונות התחילה מהתיישבות והיא תמשיך בהתיישבות. האמירות הללו לא מרתיעות אותנו, נמשיך לפתח וליישב את יהודה, שומרון, בקעת הירדן וכל חבלי הארץ שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully