וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

לפיד הזמין את מיכאלי וגלאון לפגישה על איחוד בין העבודה ומרצ

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 16:38

לפיד יציג לשתיים סקרים לפיהם ריצה נפרדת מסכנת את מפלגות השמאל ומעלה את הסיכון שגוש נתניהו יגיע 61. גלאון: "כמובן שאגיע, יש מצב שעם עוגה ושתייה ללא קשית". מיכאלי אמרה בריאיון לאולפן וואלה! שתגיע לפגישה, אך הבהירה: "האיחוד הוא סיכון שאני לא אקח"

בווידאו: השרה מרב מיכאלי בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

ראש הממשלה יאיר לפיד זימן היום (חמישי) את יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מרצ זהבה גלאון לפגישה משולשת במוצאי שבת בביתו בתל אביב בנושא האיחוד בשמאל. לפיד מתכוון להציג לגלאון ומיכאלי סקרי עומק מהן עולה שריצה נפרדת מסכנת את מפלגות השמאל באזור אחוז החסימה ומעלה את הסיכון שגוש נתניהו יגיע 61. כמו כן, לפיד מתכוון להציע פיצויים למפלגות השמאל אם יסכימו להתאחד בדמות שריונים או התחייבות לתפקידים בממשלה הבאה על בסיס כוחן הנוכחי.

יו"ר מרצ גלאון הביעה בשבועות האחרונים נכונות לדון על איחוד עם העבודה. מיכאלי אישרה הגעה לפגישה, אך הבהירה שהיא מתנגדת נחרצות לאיחוד וגורמים בעבודה מעריכים כי הפגישה עם לפיד לא תהיה פרודוקטיבית. "כמובן שאגיע, יש מצב שעם עוגה ושתיה ללא קשית", אמרה גלאון.

ראש הממשלה, יאיר לפיד בטקס סיום קורס חובלים 7 בספטמבר 2022. אתר רשמי, צילום מסך
יציג סקרי עומק שתומכים בעמדתו. לפיד/צילום מסך, אתר רשמי

בריאיון שהעניקה היום מיכאלי בוואלה! היא דחתה על הסף את איחוד מפלגתה עם מרצ. "אין שום הגיון בריצה הזו, בפעם היחידה שניסינו זה נכשל כישלון חרוץ, זה גם הביא הרבה פחות מנדטים וגם הביא את ביבי", הסבירה בריאיון לוואלה. "בפעם הקודמת שרצנו בנפרד הבאנו 13 מנדטים והחלפנו את ביבי, וכך זה יקרה גם הפעם".

"אני אחראית על מפלגת העבודה ועובדת על הגדלתה, זה לא סוד, אני עובדת בשביל זה הרבה מאוד זמן, למרצ יש מקום ומצביעים ואין סיבה שלא תעבור את אחוז החסימה", הוסיפה. "יש ראש גוש ואם הוא חושב שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה - שיטפל בזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זהבה גלאון באולפן וואלה!. ראובן קסטרו
הביעה נכונות. גלאון/ראובן קסטרו
ריאיון שרת התחבורה, מרב מיכאלי 8 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
הביעה התנגדות. מיכאלי/ראובן קסטרו

עם זאת, מיכאלי הבטיחה שתגיע לפגישה משולשת עם ראש הממשלה ויו"ר מרצ. "קיבלתי את הזמנתו של ראש הממשלה וכמובן אגיע בלב פתוח לשיחה בנושא. המטרה המרכזית והעיקרית שלי - למנוע את חזרת הימין הממשלה. הסוגיה שנדון בה היא מה הדרך הכי טובה לעשות את זה", אמרה, "אין כאן וויכוח לא על ג'ובים ולא על מינויים פוליטיים".
 
למרות נכונותה להגיע לפגישה, מיכאלי קבעה כי לא יהיה שינו בעמדותיה. "זה לא עניין של גחמה, זה לא משהו שאני אומרת סתם", הוסיפה. "בדקנו במחקרים, האיחוד הוא סיכון שאני לא אקח". היא אמרה שהיא מאמינה ששתי המפלגות יעברו את אחוז החסימה והזכירה שלפי הסקרים מפלגתה עומדת על חמישה-שישה מנדטים. "יש לנו את המנדט השביעי מהבחירות הקודמות, שנזכיר להם למה הם הצביעו בפעם הקודמת, ויש כמעט חודשיים קמפיין לפנינו".

היא קבעה כי "הרעיון של האיחוד הוא לא נכון, לא נכון למדינת ישראל, לא נכון לגוש המרכז-שמאל ולכן אני מתנגדת לו באופן רציונלי". כשנשאלה מה ההבדל בין מפלגת העבודה ומרצ, תהתה בתשובה מה השוני בין לפיד ושר הביטחון בני גנץ: "אם זה כל כך דחוף, שיתאחדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully