וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

האיחוד בשמאל מתרחק: הפגישה שיזם לפיד עם מיכאלי וגלאון הסתיימה ללא הסכמות

עודכן לאחרונה: 10.9.2022 / 21:27

הפסגה המשולשת הסתיימה כעבור פחות משעה. מיכאלי בכניסה לפסגה: "אנחנו חלוקים על הדרך אבל המטרה ברורה - למנוע את חזרת הימין לשלטון". גלאון אמרה בסופה: "התקיימה פגישה באווירה טובה, העמדות הידועות הוצגו. מרצ מחויבת לאיחוד כדי לחסום את נתניהו ובן גביר"

בווידאו: השרה מרב מיכאלי בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש הערב (שבת) עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מרצ זהבה גלאון בניסיון להביא לאיחוד בשמאל. זאת, שבועיים אחרי שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו זימן למעונו ולבריכת השכן בקיסריה את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ותיווך ביניהם להסכם ריצה משותפת בימין. הפגישה הסתיימה בתוך פחות משעה, ללא הסכמה על איחוד.

הפגישה המשולשת בין לפיד מיכאלי וגלאון התקיימה באווירה טובה. לפיד הציג את הטיעונים בעד איחוד ומיכאלי הציגה סקרים משלה שמהם עולה שאיחוד בין מרצ והעבודה יביא למעבר מנדט של בוחרי מרצ לרשימה המשותפת, ומנדט של בוחרי העבודה למחנה הממלכתי. למרות שלא הוסגו הסכמות, סוכם כי השיחות בנושא יימשכו.

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי אמרה בכניסה לפסגה המשולשת כי מטרתה היא למנוע את חזרתו של נתניהו והימין לשלטון. "אנחנו אולי חלוקות וחלוקים על הדרך אבל המטרה ברורה ואנחנו שותפות ושותפים לה", אמרה. "עמדתי לגבי האיחוד ידועה. באתי כי הוזמנתי ואני שמחה לשמוע בפעם הראשונה מראש הממשלה עצמו את עמדתו ולא דרך התקשורת".

גלאון אמרה בתום הפגישה: "התקיימה פגישה באווירה טובה, העמדות הידועות הוצגו. מרצ מחויבת לאיחוד על מנת לחסום את נתניהו ובן גביר".

מרב מיכאלי מצביעה בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, 18 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"רוצים למנוע את חזרת נתניהו לשלטון", מיכאלי/ראובן קסטרו

יו"ר מרצ גלאון הביעה בשבועות האחרונים נכונות לדון על איחוד עם העבודה. מיכאלי הגעה לפגישה, אך הבהירה בימים האחרונים שהיא מתנגדת נחרצות לאיחוד וגורמים בעבודה מעריכים כי הפגישה עם לפיד לא תהיה פרודוקטיבית.

בריאיון שהעניקה שלשום מיכאלי בוואלה! היא דחתה על הסף את איחוד מפלגתה עם מרצ. "אין שום הגיון בריצה הזו, בפעם היחידה שניסינו זה נכשל כישלון חרוץ, זה גם הביא הרבה פחות מנדטים וגם הביא את ביבי", הסבירה בריאיון לוואלה. "בפעם הקודמת שרצנו בנפרד הבאנו 13 מנדטים והחלפנו את ביבי, וכך זה יקרה גם הפעם".

"אני אחראית על מפלגת העבודה ועובדת על הגדלתה, זה לא סוד, אני עובדת בשביל זה הרבה מאוד זמן, למרצ יש מקום ומצביעים ואין סיבה שלא תעבור את אחוז החסימה", הוסיפה. "יש ראש גוש ואם הוא חושב שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה - שיטפל בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully