וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ליברמן: "שיטות נתניהו הן בדיוק כמו של גבלס וסטלין"

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 15:18

שר האוצר, המאשים את ראש הממשלה לשעבר בהפעלתו של פעיל מפלגתו לשעבר הטוען שהוא ביקש ממנו לרצוח ניצב, המשיך לתקוף אותו בחריפות: "עלילת דם המאפיינת את שיטות נתניהו". הליכוד: "ביזוי שואה". גנץ: "השוואה בלתי מתקבלת על הדעת"

בווידאו: ליברמן מאשים את נתניהו שהשיטות שלו הן בדיוק כמו השיטות של גבלס וסטאלין/צילום: רוני כנפו

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (ראשון) כי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נוהג בשיטות של "גבלס וסטלין". ליברמן טוען שיו"ר האופוזיציה מפעיל את יוסי כמיסה, פעיל לשעבר בישראל ביתנו, הטוען שליברמן ביקש ממנו לרצוח ניצב במשטרה לפני 20 שנה. "מדובר בעלילת דם שזה מאוד מאפיין את שיטות נתניהו", אמר ליברמן בפתח ישיבת הממשלה, שבשבוע שעבר כינה את נתניהו "חלאת המין האנושי".

עמוד בחירות 2022

בליכוד אמרו בתגובה כי "המסית הלאומי, דון ליברמן, בפאניקה חסרת מעצורים". במפלגה אמרו כי "דבריו השקריים והמקוממים הם ביזוי השואה, אנו דורשים מראשי השמאל לפיד וגנץ לגנות מיד את ההתבטאות המזעזעת הזאת".

ראש הממשלה יאיר לפיד ושרים אחרים גינו את דבריו. "גם כשניצבים מול מכונת רעל והסתה בלתי נגמרת שמכרסמת את החברה הישראלית, את השואה צריך להשאיר מחוץ לשיח. כל התבטאות שמשווה או משתמעת כך רק פוגעת בזכרון השואה ובלכידות החברתית שלנו", אמר לפיד.

"‏מעריך מאוד את שר האוצר ליברמן, אך מוקיע את דבריו וההשוואה הבלתי מתקבלת על הדעת למי שביצעו את הזוועות הקשות ביותר בתולדות האנושות", צייץ יו"ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון בני גנץ. "גם במערכת בחירות קשה מול מי שמבקש לפגוע בממלכתיות ובמערכת המשפט, יש לשים גבולות".

שרת הפנים איילת שקד הוסיפה כי "גם אחרי חמש מערכות בחירות מתישות ומלוכלכות, אסור להשוות אף אדם לגדולי צוררינו. אין לזה מקום בפוליטיקה הישראלית".

נתניהו, ליברמן. יונתן זינדל, פלאש 90
העימות בין השניים מחריף. ליברמן ונתניהו בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

יריביו המרים של ליברמן, ראשי המפלגות החרדיות, תקפו אותו בחריפות על אמירתו. "ליברמן עבר את כל הקווים האדומים", אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי. "להשוות את נתניהו לגבלס ולסטלין זה ביזוי זכר השואה וביזוי קורבנות השואה. בושה וחרפה, כלימה של ממש לפוליטיקאים שלא יגנו בחומרה את ליברמן ויוקיעו אותו על הקללות המזעזעות שלו. יש גבול שאסור לעבור, ליברמן חצה אותו ברגל גסה".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הוסיף כי ""מי שמנסה להפיץ חזיר ברחבי ישראל ומנבל את פיו כנגד ציבורים שונים בחברה הישראלית, לא פלא שהשואה ומרכיביה השונים לא נחשבים בעיניו לאסון שלא משווים אותו לנושאים אחרים. הגיע הזמן שיעזוב אותנו לנפשינו ולא יהיה חלק מהחיים הציבוריים של מדינת ישראל".

בשבוע שעבר הגיש ליברמן תלונה נגד כמיסה בגין לשון הרע. "הדברים שקריים לחלוטין ופורסמו מתוך כוונה לפגוע בליברמן, כשהמערכת הפוליטית בעיצומה של מערכת בחירות", נכתב בתלונה. "ליברמן לא פנה נאשם והציע לו סכום כלשהו כדי לרצוח אדם. מדובר בפרי דמיונו הקודח של הנאשם".

כמו כן, התלונה התייחסה גם לאמירה של כמיסה במהלך ראיון אצל שרון גל ברדיו גלי ישראל, לפיה ניצב בדימוס במשטרת ישראל אישר את טענותיו. "אני בזמן אמת הרמתי טלפון לניצב משה מזרחי, שאישר במו פיו אצל אילה חסון את כל מה שאני אמרתי". בית המשפט קבע בתגובה כי מזרחי מעולם לא אישר בפועל את טענות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully