וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ברקת: "חושב שנתניהו יחליף את היועמ"שית אחרי הבחירות"

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 12:00

חבר הכנסת הבכיר מהליכוד אמר בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ברדיו 103 כי נתניהו צפוי לפטר את גלי בהרב מיארה. "הוא ירצה מישהו שתפיסת עולמו ימנית". לדבריו, הוא תומך במהלך: "תובע ושופט לא מחליפים תוך כדי קדנציה אבל יועץ משפטי? חד משמעית כן"

בווידאו: לפיד תוקף את נתניהו שהביקורת שלו על מערכת המשפט נובעת מסיבות אישיות/צילום: קונטקט

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) אמר היום (ראשון) כי לדעתו, יו"ר מפלגתו בנימין נתניהו יחליף את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אם ייבחר לתפקיד ראש הממשלה. "אני חושב שהוא יעשה את זה כיוון שהוא ירצה מישהו שתפיסת עולמו כתפיסה של הימין", אמר ברקת בריאיון בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ברדיו 103.

ברקת הוסיף כי הוא עצמו תומך בהחלפתה. "צריך לעשות הפרדה בתפקידים. לא מחליפים תובע או שופטים במהלך הקדנציה שלהם, אבל ייעוץ משפטי? חד משמעית כן". לדברי ברקת, יש לפצל את תפקיד היועמ"ש. "צריכה להיות הפרדה ברורה בין פרקליטות התובע לבין הייעוץ המשפטי. זה חשוב כיוון שצריך לטפל במערכת אכיפת החוק. האמון שיש לנו כעם ישראל במערכת אכיפת החוק הוא נמוך וצריך מערכת אכיפת חוק חזקה שמאמינים בה".

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה לדברי ניר ברקת כי הם "מוכיחים כי לנתניהו מטרה אחת - ריסוק מערכת המשפט".

ראש הממשלה במהלך פגישתו עם ניר ברקת בו מכריז ברקת על הצטרפותו לליכוד, משרד רוה?מ 25 במרץ 2018. אורן בן חקון, מערכת וואלה! NEWS
"פרקליטות התובע היא לא משרת אמון". נתניהו וברקת/מערכת וואלה! NEWS, אורן בן חקון

דבריו של ברקת מגיעים בהמשך לוועידת המשפט שהתקיימה בשבוע שעבר במהלכה אמרה בהרב מיארה כי היא "פתוחה לביקורת, אך לא באתי לשאת חן בעיני אף אחד. באתי למלא את תפקידי בצורה עצמאית, מקצועית ועניינית". היא הוסיפה כי "ביקורת היא לגיטימית אך יש לשלול השתלחות אישית בפרקליטים בשופטים, והיא עלולה לרפות את ידיהם ולפגוע במשילות".

ראש הממשלה יאיר לפיד תקף בוועידה את ראש האופוזיציה ואמר כי הוא "מנסה להרוס את מערכת המשפט מסיבות אישיות". לפיד כינה את שיטת הפעולה של נתניהו ואנשיו "תכנית עבודה" לריסוק מערכת המשפט. "אין לי בעיה עם ביקורת, ואני שותף לחלק גדול על הביקורת על האקטיביזם השיפוטי. אבל אל תטעו - זה לא מה שקורה עכשיו. יש כאן ביקורת אישית ולא מטרה לתקן", אמר לפיד. הוא הוסיף כי ממשלתו תסכים לרפורמות, "כשנדע שהן לא נועדו לאפשר לחמוק מהדין".

לפיד הזכיר את המתקפות השונות של אנשי נתניהו על גופי האכיפה: "כשראש הממשלה אומר בבית המשפט שהמשטרה, הפרקליטות והתקשורת מנסים לבצע הפיכה שלטונית, מה העם אמור להבין מזה? מה העם אמור להבין כשדודי אמסלם, מועמד לשר משפטים, ואל תחשבו לרגע שהמועמדות הזו לא רצינית, אומר שנשיאת בית המשפט העליון היא שיכורה?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס השנתי ה-19 של ארגון היועמ״שים, אוניברסיטת תל אביב, 5 ביולי 2022. ראובן קסטרו
תוחלף? בהרב מיארה/ראובן קסטרו

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות טענה בדבריה כי המתקפות על מערכת המשפט "מתעצמות בתקופת הבחירות והופכות קרדום לחפור בו לשם השגת רווח פוליטי". היא קראה להותיר את הרשות השופטת מחוץ למשחק הפוליטי. "אין שופטים של ימין ושל שמאל".

שר המשפטים גדעון סער תקף גם הוא את נתניהו וטען כי "מה שמסכן את המשך העשייה והתיקון - היא סכנה גלויה וברורה להרס כל מה שנבנה פה ב-74 שנות קיום המדינה. מול ההישגים האלה שהושגו בעמל רב - יש ניסיון לרסק את השיטה. לא מדובר בהתבטאויות של חבר כנסת כזה או אחר שצריך להשתיקו כעת כדי לא להפריע בבחירות. התכנית הגלויה של גוש נתניהו תהפוך את ברית שופטי בית המשפט העליון לסעיף בהסכמים הקואליציוניים. פוליטיזציה טוטלית של בחירת השופטים. שליטה של ראש הממשלה ברשות השופטת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully