וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

אחרי הפרידה מהנדל: שקד והבית היהודי יודיעו על איחוד

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 7:19

שלושה ימים לסגירת הרשימות, חברת הכנסת ומקום ראשון ברשימת הבית היהודי יכנסו מסיבת עיתונאית ויודיעו על איחוד הרשימות. זאת, לאחר שהשרה הודיעה על פירוק רשימת הרוח הציונית, בעקבות חילוקי דעות על ישיבה בממשלה תחת נתניהו

בווידאו: השרה איילת שקד בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

שרת הפנים איילת שקד ויוסי ברודני, מקום ראשון ברשימת הבית היהודי, יודיעו בימים הקרובים על ריצה ברשימה משותפת בבחירות לכנסת ה-25. זאת, לאחר פירוק רשימת הרוח הציונית עם שר התקשורת יועז הנדל אתמול, ארבעה ימים לפני סגירת הרשימות.

ההחלטה על פירוק השותפות התקבלה בעקבות חילוקי דעות בין השניים על איחוד עם הבית היהודי, מיקומים ברשימה וצירוף דמויות חדשות, וכן סקרים לא מחמיאים שהציבו את המפלגה מתחת לאחוז החסימה.

הרוח הציונות 29 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
הובילה לאיחוד חדש בימין. שקד/ראובן קסטרו

כמו כן, עיקר הוויכוח בין שקד להנדל ולצבי האוזר עסק בשאלה אם להשלים ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו 61 מנדטים לטובת הקמת ממשלת ימין צרה אם לא תוקם ממשלת אחדות. בעוד ששקד תמכה, הנדל והאוזר התנגדו, גם במחיר של בחירות נוספות. שקד והנדל מתכוונים להמשיך להתמודד בבחירות הקרובות, בשתי מפלגות שונות ולפי סביבתם אין בכוונתם לפרוש.

שקד יחד עם ברודני ינסו לגייס את סגן ראש מח"ש היוצא משה סעדה ואת בת גלים שער, אשת חינוך ואמו של גיל-עד, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בקיץ 2014. שקד תיפגש במהלך היממה הקרובה עם סגן השר אביר קארה, שפרש ממפלגתה לפני ימים אחדים, ועם חבר הכנסת ניר אורבך מימינה, במטרה לבחון את השתלבותם ברשימתה.

שקד תנסה לגייס מועמדים נוספים, ובמקביל תצהיר על תמיכתה בהקמת ממשלת ימין צרה בראשות בנימין נתניהו כדי למנוע בחירות, לטענתה רק אם לא תתאפשר הקמת ממשלת אחדות. בסביבתה של שקד אומרים כי אפשרות של פרישה "אינה על הפרק" וזו לא נדונה."עשיתי טעויות, קיבלתי החלטות שהתבררו כמוטעות. אני חוזרת לימין, המקום בו הלב שלי נמצא", כתבה שקד הבוקר בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully