וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

גפני בתגובה ראשונה על מתווה החינוך החרדי: חוטפים ביקורת בגלל תמיכתנו בימין

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 20:21

אחרי שהושגו הסכמו לפיהן יהדות התורה לא תתפצל, תוך התחייבות של נתניהו לתמוך במוסדות ללא לימודי ליבה, יו"ר דגל התורה הודף את ההאשמות. "צביעות שאינה יודעת גבולות". מוקדם יותר - שרת החינוך שאשא ביטון ובנט תקפו בחריפות את ההסכם

בווידאו: יו"ר יהדות התורה, משה גפני מגיב לדבריו של אריה דרעי/מערכת וואלה!

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, הגיב הערב לביקורת על ההסכמות לגבי החינוך החרדי, שגובשו בהסכם בין סיעתו לבין אגודת ישראל, בתמיכת בנימין נתניהו. לדבריו, סיעת יהדות התורה סופגת ביקורת משום שהיא בחרה לתמוך בנתניהו, ולא במועמד השמאל.

גפני הגיב לדבריה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שמסרה היום בהודעה: "יזמנו מתווה מוסכם ללימודי ליבה שייתן כלים וידע להשתלבות מיטבית בחיי החברה והכלכלה לבני הציבור החרדי, מבלי להתערב באורחות חייהם. אבל נתניהו מוכן למכור את עתידם של הילדים האלה ואת עתיד המדינה בשביל האינטרס הפוליטי שלו. אסור לאפשר לו לחזור".

על דבריה השיב גפני: "משרד החינוך של יפעת שאשא-ביטון מרעיב את המורים והמורות, ואת ילדי החינוך החרדי, והיא מזילה דמעות תנין על בנימין נתניהו. צביעותה לא יודעת גבולות".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. 31 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"מזילה דמעות תנין". שרת החינוך יפעת שאשא ביטון/ראובן קסטרו

גפני אמר כי "הגננת החרדית, המקבלת חצי שכר מהמקבילה שלה בגנים הממלכתיים, המורה החרדית המלמדת את מלוא לימודי הליבה, מקבלת חצי שכר מהמקבילה שלה בחינוך הממלכתי. מורה מתחילה בחינוך הממלכתי מקבלת 10,000 שקל והחרדית 5,500 שקל".

לדבריו, החוק הקיים מחייב לתקצב את מורי החינוך העצמאי ב100%, את מורי הזרם המוכר שאינו רשמי ב-75%, ואת מוסדות הפטור ב55%. "משרד החינוך שחק תקציבים אלו, והיום בתי הספר המוכרים שאינם רשמיים מקבלים פחות מ50%, ומוסדות הפטור פחות מ-20%, בניגוד לחוק ולתקנות שאושרו לפני הרבה מאד שנים".

גפני התבטא בחריפות כלפי ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, וכינה אותו נוכל "שלימד את עם ישראל ואת ילדי ישראל את ליבת השקרים, ובתקופתו כשר החינוך החלה השחיקה במשכורות עובדי ההוראה החרדיים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הצהרת הפרישה של נפתלי בנט 29 ביוני 2022. --, פלאש 90
"לימד את עם ישראל ואת ילדי ישראל את ליבת השקרים". נפתלי בנט/פלאש 90, --

הוא התייחס לחברי הכנסת מיש עתיד, אלעזר שטרן ומשה טור-פז, שלדבריו "האמת והעובדות לא חשובות להם, ובכל הזדמנות שהם יכולים לפגוע בציבור החרדי ובנתניהו הם לא יחמיצו אותו, ולא יבדקו מהיכן עובדי ההוראה החרדיים חיים. והאם החוק והתקנות לא חלים עליהם". לדבריו, לא היינו זוכים להתבשם מניחוחות שקריהם אם לא היינו פוליטית תומכים בנתניהו, אלא במועמד השמאל החילוני".

גפני הוסיף: "אנחנו רגילים לכך, אבל הפעם לא עוד! הכלבים ינבחו והשיירה בעזרת השם תעבור. המורה, המורה והגננת החרדיים יקבלו את המגיע להם בחוק, לא נהיה בקואליציה שתרעיב את עובדי ההוראה החרדיים".

ליברמן במהלך ישיבת הממשלה 4 בספטמבר 2022. צילום מסך, אתר רשמי
מסטארט אפ ניישן ללופט געשעפטן. אביגדור ליברמן/אתר רשמי, צילום מסך

גם שר האוצר אביגדור ליברמן תקף את ההסכם ביהדות התורה. ליברמן אמר: "אם נתניהו התחייב על מה שהוא התחייב, ובדרך כלל יהדות הצורה וש"ס יודעים לנעול את ההסכמים שלהם עם כל מיני פתקים בכיסים, המהלך של נתניהו יהפוך את ישראל מסטראט-אפ ניישן ללופט-געשעפטן. (מדינת אוויר, ב.א.)
כל מי שמצביע לנתניהו מצביע למדינת החושך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully