וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

המצטרפים החדשים ואלו שנשארו: לפיד הציג את רשימת יש עתיד בבחירות

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 20:40

בעוד שבעשירייה הראשונה אין כל שינוי, במקום ה-13 נכנסה הח"כית לשעבר מיכל שיר, שעברה למפלגה לאחר הקמת המחנה הממלכתי. ביש עתיד מתגאים בייצוג הנשי הגבוה, 47%, כש-3 מהן בחמישייה הראשונה. לפיד: "הצלחנו בטווח הנוכחי לבלום את הסכם הגרעין"

לפיד הציג את רשימת יש עתיד לכנסת/מערכת וואלה!

יו"ר יש עתיד ראש הממשלה יאיר לפיד הציג הערב (שלישי) את רשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-25, בכנס מפלגתי שנערך בתל אביב. בצמרת הרשימה ובעשירייה הראשונה אין כל שינוי מהבחירות הקודמות: אחרי לפיד ממוקמים השרים אורנה ברביבאי, מאיר כהן, קארין אלהרר, מירב כהן, יואל רזבוזוב, אלעזר שטרן ויו"ר הכנסת, מיקי לוי. אחריהם חברי הכנסת מירב בן ארי, רם בן ברק, סגן השר יואב סגלוביץ ויו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי.

במקום ה-13 ברשימה שובצה חברת הכנסת לשעבר מיכל שיר, שעברה ליש עתיד ממפלגת תקווה חדשה של גדעון סער אחרי האיחוד עם כחול לבן ובני גנץ והקמת המחנה הממלכתי. שיר שובצה במקום גבוה ממה שתוכנן תחילה, בעשירייה השלישית, כדי להגביר את הייצוג הנשי ברשימה. ביש עתיד מתגאים שברשימה יש 47% נשים, שלוש מהן בחמישייה הראשונה.

כנס הצגת רשימת מפלגת יש עתיד לבחירות לכנסת ה25, 13 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
הציג רשימה חדשה-ישנה. לפיד/ראובן קסטרו

בנאום שנשא לפיד בכנס הוא אמר כי "אני אומר את זה בזהירות, הצלחנו, לפחות בטווח הנוכחי, לבלום את הסכם הגרעין עם איראן". בנוסף, הוא הגיב לראשונה להתחייבות של נתניהו לסיעות החרדיות לגבי תקצוב מוסדות ללא לימודי ליבה ואמר: "הנסיון של נתניהו למכור את העתיד של הילדים שלנו בשביל דיל פוליטי הוא אובדן עשתונות וחוסר אחריות. הוא לא ייקח אותנו אחורה, אנחנו נעצור אותו".
מהליכוד נמסר בתגובה ללפיד:

בתגובה לדבריו של לפיד הליכוד מסרה כי "בניגוד לטענות השקריות של לפיד - אין שום פגיעה בלימודי ליבה במגזר החרדי. מי שלומד ליבה ימשיך ללמוד ליבה. הסטטוס קוו נשמר, והחרדים לא קיבלו דבר שלא היו מקבלים מלפיד".

כנס הצגת רשימת מפלגת יש עתיד לבחירות לכנסת ה25, 13 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
כנס הצגת רשימת מפלגת יש עתיד/ראובן קסטרו

ביש עתיד הציגו רשימה עד המקום ה-36, והסקרים הנוכחיים חוזים למפלגה בין 22 ל-26 מנדטים ומקומות ריאליים. רוב חברי הכנסת המכהנים שמרו על מקומותיהם ברשימה מהבחירות הקודמות, מלבד שתיים: נירה שפק וענבר בזק, שהודיעו השבוע כי לא יתמודדו לכנסת הבאה. במקומן שובצו פעילות שטח חדשות מהמפלגה, מטי הרכבי, שמכהנת כיום כראש המועצה האזורית יואב, שובצה במקום ה-18 ועו"ד דבי ביטון משדרות במקום ה-21.

ביש עתיד ציינו הערב שהרשימה שלהם מונה שני אלופים בצה"ל, ברביבאי ושטרן, שני ניצבים במשטרה, לוי וסגלוביץ, וסגן ראש מוסד, בן ברק. עוד מסרו כי תשעה מועמדים מתגוררים בפריפריה, 14, כ-40% מהרשימה, מגדירים את עצמם כמסורתיים או דתיים, ושלושה מועמדים משתייכים לקהילת הלהט"ב. במקום ה-29 ברשימה שובץ גם מועמד מהחברה הערבית, מוחמד אבו אילהיגא ("שוקו"), אך כרגע המיקום לא נחשב לריאלי.

רשימת מפלגת יש עתיד לבחירות לכנסת ה25, 13 בספטמבר 2022. יש עתיד, אתר רשמי
רשימת יש עתיד לכנסת ה-25/אתר רשמי, יש עתיד

רשימת יש עתיד המלאה

1. ראש הממשלה, יאיר לפיד
2. השרה אורנה ברביבאי
3. השר מאיר כהן
4. השרה קארין אלהרר
5. השרה מירב כהן
6. השר יואל רזבוזוב
7. השר המודיעין אלעזר שטרן
8. יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי
9. ח"כ מירב בן ארי
10. ח"כ רם בן ברק
11. סגן השר יואב סגלוביץ
12. ח"כ בועז טופורובסקי
13. מיכל שיר
14. סגן השר עידן רול
15. ח"כ יוראי להב הרצנו
16. ח"כ ולדימיר בליאק
17. ח"כ רון כץ
18. מטי הרכבי
19. ח"כ טניה מזרסקי
20. ח"כ יסמין סאקס פרידמן
21. עו"ד דבי ביטון
22. ח"כ משה (קינלי) טור פז
23. ח"כ סימון דוידסון
24. נאור שירי
25. שלי טל מירון
26. ירון לוי
27. עו"ד עדי עזוז
28. עו"ד עוז חיים
29. מוחמד אבו אילהיגא ("שוקו")
30. מיכל סלבני כבביה
31. רוני פנטנש מלאכי
32. תומר וינר
33. רונית ארנפרוינד
34. שגית גמליאל
35. חנה גול
36. ד"ר לידיה חטואל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully