וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

"הפיראטים", אלי אבידר ובן גביר: היום הראשון להגשת הרשימות לכנסת ה-25

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 18:48

ההליך יימשך יומיים, ויסתיים לכל המאוחר מחר בחצות הלילה. עד אתמול נטלו נציגים של 55 רשימות טופסי הרשמה לבחירות, אולם היום נרשמו רק 13. חברי מפלגתה של הדר מוכתר רשמו רגע מביך כאשר רגע לפני ההרשמה גילו שמספר 1 ברשימה טרם השיב אם הוא מעוניין להכנס

בווידאו: הגשת הרשימות לכנסת ה-25/צילום: ערוץ הכנסת ומירב כהן

הליך הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית של הכנסת החל היום (רביעי), זאת לקראת הבחירות שייערכו ב-1 בנובמבר. ההרשמה נפתחה בשעות הצהריים ונסגרה בשעה 17:00, והיא צפויה להמשך מחר עד חצות הלילה.

עד כה נטלו נציגים של 55 רשימות טופסי הרשמה לבחירות ממשרדי ועדת הבחירות המרכזית, אולם לא ברור כמה מהן אכן יתמודדו בבחירות הקרובות. במהלך היום הגישו את רשימותיהן מפלגות הציונות דתית, ישראל ביתנו, המחנה הממלכתי, ישראל חופשית, המפלגה הכלכלית ועוד - בסך הכל 13 מפלגות.

בווידאו: מירב כהן מדווחת מהכנסת על היום הראשון של הגשת הרשימות לכנסת ה-25/צילום: ערוץ הכנסת ומירב כהן
הגשת הרשימות בכנסת 14 בספטמבר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
אלי אבידר בוועדת הבחירות המרכזית בכנסת. היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

הראשונה להגיש את רשימתה בפני יו"ר הוועדה, השופט יצחק עמית, הייתה "ישראל חופשית דמוקרטית" בראשות אלי אבידר. אירוע חריג התרחש זמן קצר לאחר מכן ברשימת "צעירים בוערים" בראשות הדר מוכתר. חברי הרשימה, שהגיעו למשכן כבר אתמול, רשמו רגע מביך כאשר גילו שמספר 1 ברשימתה של מוכתר טרם השיב אם הוא מעוניין להכנס. היא וחבריה המתינו לאישורו בשיחות טלפון ממשכן הכנסת.

לאחר מכן, נרשמה עוד תקרית במעורבותה של מוכתר, כשמשמר הכנסת הרחיק אותה אחרי שהתפרצה לדברים של שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה כשהגישה את הרשימה מטעם המחנה הממלכתי. השרה התקשרה למנכ"ל הכנסת שיחזירו את מוכתר חזרה, שאיפשר לה לחזור על אף המהומה שיצרה.

לצד המפלגות הגדולות, בין 55 הרשימות שנטלו טפסים ניתן למצוא את "עלה ירוק", "יש כיוון", מפלגת "איחוד בני הברית", מפלגת "כוח אזרחי", "נתי"ב - נחיה תמיד בכבוד", "כוח להשפיע", "אני ואתה - מפלגת העם הישראלית", "אומץ לעם", "קמ"ה - קידום מעמד הפרט", "ותיקי ישראל" ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully