וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בנט עוקץ את שקד: "מי שאומר שהקמת הממשלה הייתה טעות - בפוסט טראומה"

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 20:04

רה"מ לשעבר הגיב לטענות, ביניהן של שותפתו לשעבר, כי הקמת ממשלת השינוי הייתה טעות והדגיש שוב כי הוא סבור שהמהלך נכון: "אני לא שופט - כאילו החלטה פוליטית היא עילה להתעללות נפשית בלתי פוסקת". שקד: "הממשלה הקודמת הייתה אילוץ שנוצר מחרמות, ולכן התפרקה"

בנט אחרי ששקד הודתה ב"טעויות": "מי שאומר שהקמת הממשלה הייתה טעות - בפוסט טראומה"/ניב אהרונסון

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט שב והדגיש היום (רביעי) כי הוא סבור שההחלטה להקים ממשלה תחתיו הייתה טובה, וטען כי מי שחושב אחרת נמצא ב"פוסט טראומה". בכך, הוא עקץ את שותפתו לשעבר, שרת הפנים איילת שקד אחרי שהודתה ב"טעויות" שעשתה. "נדמה לי, ואני אומר זאת בצער, שחלק מאלו שאומרים כעת שזו הייתה טעות, פשוט נמצאים בפוסט טראומה", אמר בנט בחנוכת בית "פנימה" בלוד.

שקד מסר בתגובה לדברי בנט כי "הממשלה הקודמת הייתה אילוץ שנוצר מחרמות, ולכן התפרקה. הגיע זמן לשים סוף לחרמות. הבית היהודי בראשותי תביא להקמת ממשלת ימין. חזרתי הביתה. חזרתי לימין". גורמים בבית היהודי הוסיפו: "מי שבטראומה הוא הציבור הימני, שהפעם יקבל מפלגה שמבטיחה ממשלת ימין ומביאה לממשלת ימין".

נפתלי בנט בטקס חניכת בית תנועת פנימה, לוד, 14 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"אנשים מתונים מכל צד מורתעים". בנט/ראובן קסטרו

"הם מורתעים, רמוסים וכתושים. אני לא שופט אותם ואני לא כועס", המשיך ראש הממשלה לשעבר. אני ראיתי בעיני וחוויתי על בשרי את המכונה שמחצה אותם. יום אחרי יום. אחד אחרי השני. את המכבש. חשיבה מעוותת כאילו החלטה פוליטית כזאת או אחרת היא עילה להתעללות נפשית בלתי פוסקת".

"בחרתי בחלופה הקשה. בחרתי לקחת אחריות ולהקים ממשלה בישראל. ומאותו הרגע - שערי גיהנום נפתחו עליי, על משפחתי ועל חברי סיעתי. מתקפה בלתי פוסקת של רעל, של שקרים, שנה של שנאת אחים", אמר בנט. "האמת היא שהמכונות בשני הצדדים מתמקדות בזמן האחרון פחות בתקיפה אחד של השני, ויותר בפגיעה ובהשתקת הקולות המתונים פנימה, בתוך המחנה שלהם. מתעללים במי ששובר שורה. כל עיתונאי, כל צייצן, כל איש ציבור זוטר שחורג מהקו של המחנה חוטף קיתונות של ארס והתקפות אישיות על העבר הפרטי שלו. ואז מה קורה? אנשים מתונים מכל צד מורתעים".

עוד בוואלה!

שקד אחרי הפרידה מהנדל: "לא ישנתי כבר כמה לילות - הכנסתי את הראש עמוק בפוליטיקה"

לכתבה המלאה
הרוח הציונות 29 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"מי שאומר שהקמת הממשלה הייתה טעות - בפוסט טראומה". שקד/ראובן קסטרו

לדברי בנט, את הממשלה הבאה יש להקים באופן דומה להרכבת הממשלה האחורנה, אך במתכונת מעט שונה. "המפלגות המרכזיות בישראל צריכות להיות בסיס הממשלה, ואז לצרף גם את הקטנות משני הצדדים", הסביר. "ממשלה שמניחה באופן זמני לסוגיות עם רגישות אידיאולוגית, ומתמקדת בהצמחת הכלכלה, טיפול בפקקים וביוקר המחייה, הענקת ביטחון ובריאות. כשאתה שונא את המחנה השני יותר משאתה אוהב את המדינה, אתה מגיע לחורבן".

מוקדם יותר השבוע התפרקה השותפות הפוליטית של השרה איילת שקד והשר יועז הנדל במפלגת הרוח הציונית ."עשיתי טעויות, קיבלתי החלטות שהתבררו כמוטעות. אני חוזרת לימין, המקום בו הלב שלי נמצא", כתבה שקד בפייסבוק אחרי פירוק המפלגה. לדבריה, סיעת "דרך ארץ" ממנה נפרדה "עדיין שבויה במחנה 'רק לא ביבי', ובשיח השנאה והחרמות", שהיא מנסה לעצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully