וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

השחקנית עינת וייצמן ברשימת בל"ד: "ישראל נשלטת ע"י אלימות ואפרטהייד"

עודכן לאחרונה: 16.9.2022 / 18:52

לאחר פירוק הרשימה המשותפת, וייצמן הודיעה על כי תוצב במקום השישי במפלגה הערבית. בפוסט בפייסבוק, שבו הודיעה על ההצטרפות היא תקפה את רע"ם. "בל"ד זה הבית של אלו שלא יהיו שותפים זוטרים של מפלגות של גנרלים וגזענים"

בווידאו: הגשת הרשימות לכנסת ה-25/צילום: ערוץ הכנסת ומירב כהן

השחקנית עינת וייצמן תרוץ ברשימת בל"ד בבחירות לכנסת ה-25, ותוצב במקום השישי. "נראה לי שתמיד הייתי בפוליטיקה", כתבה היום (שישי) בפוסט בפייסבוק. "אחרי שנים שבהן הייתי פעילה רק במימד האמנותי, החלטתי לרוץ ולהיות פעילה במקום שבו ההחלטות מתקבלות".

"בל"ד היא הבית של הדמוקרטים. בל"ד היא הבית של אילו שמאמינים בשיוויון. בל"ד זה הבית של אלו שלא יהיו שותפים זוטרים של מפלגות של גנרלים וגזענים", הוסיפה השחקנית. "בל"ד היא הדרך היחידה שנותרה במדינה הזאת שנשלטת על ידי אלימות ואפרטהייד. בל"ד היא המפלגה היחידה שמציעה שינוי אמיתי, יסודי, של שיטת המשטר ומהות האזרחות - מדינת כל אזרחיה".

עינת וייצמן. ראובן קסטרו
"גורמים במשותפת בחרו שלא לעמוד בהסכמים ולפלג את השותפות". וייצמן/ראובן קסטרו

וייצמן התייחסה גם לפירוק הרשימה המשותפת והביעה צער על המהלך. "אמנם אני מצטערת על הפילוג ושגורמים במשותפת בחרו שלא לעמוד בהסכמים ולפלג את השותפות, אבל נוצרה פה הזדמנות פז לייצג את הבוחרים בצורה יותר מדויקת", כתבה. "אנחנו רצים לבד כדי לייצג את הקול הדמוקרטי האמיתי. המצביעות והמצביעים היהודים הם אלו שיכולים וצריכים להעביר אותנו מעל לאחוז החסימה".

אמש התפרקה הרשימה המשותפת רגע לפני סגירת הרשימות. זאת, לאחר שבל"ד, אחת משלוש הסיעות המרכיבה את הרשימה, הודיעה על פרישה והתפצלות מחד"ש ותע"ל. חילוקי הדעות היו סביב המקום השישי ברשימה, והשאלה אם תהיה רוטציה עליו.

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר כי הפיצול "מצער מאוד. מאוד רצינו לשמור על המשותפת". יו"ר הרשימה, איימן עודה אמר: "אכן רצינו שותפות כמו בעבר אבל אין ספק שהרשימה הכי מעניינת היא חד"ש-תע"ל בגלל שגוש הימין עומד על 58 וגוש השינוי על 55 ואנחנו על 6 מנדטים מכריעים את הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully