וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

סקרי המנדטים הראשונים אחרי פירוק הרשימה המשותפת

עודכן לאחרונה: 17.9.2022 / 22:27

מנתוני הסקרים עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, גוש הימין היה מקבל 60 מנדטים, בעוד שגוש המרכז-שמאל לא מצליח להגיע ל-61 גם בתמיכת המפלגות הערביות. רע"ם וחד"ש-תע"ל מקבלות 4 מנדטים כל אחת, ומנגד בל"ד לא עוברת את אחוז החסימה

בווידאו: הגשת הרשימות לכנסת ה-25/צילום: ערוץ הכנסת ומירב כהן

גם אחרי הפירוק של הרשימה המשותפת, על פי נתוני סקרים שפורסמו הערב (שישי) בחדשות 12 ו-13 עולה כי עדיין אין הכרעה בין הגושים בבחירות לכנסת ה-25. עם זאת, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מתקרב עוד יותר להרכבת הממשלה כשהגוש שלו מקבל 60 מנדטים. לעומת זאת, הגוש של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נותר עם 52 מנדטים בלבד

מהצד עומדות המפלגות הערביות חד"ש-תע"ל, בראשות איימן עודה ואחמד טיבי ורע"ם בראשות מנסור עבאס, שכל אחת מהן הייתה מקבלת 4 מנדטים כל אחת. מנגד, בל"ד לא הייתה עוברת את אחוז החסימה, ומקבל 0.9% תמיכה בלבד. גם תמיכה של המפלגות שעוברות את אחוז החסימה לא מסייעות ללפיד, שכן גם עם תמיכתן גוש המרכז-שמאל עומד על 60 מנדטים.

/
/

על פי סקר חדשות 12, אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה מקבלת 33 מנדטים, יש עתיד אחריה עם 23, ואז המחנה הממלכתי והציונות הדתית מתחרות על המקום השלישי כשכל אחת מקבלת 12 מנדטים. עוד עולה מהנתונים כי ש"ס הייתה מקבלת 8 מושבים ויהדות התורה 7.

ישראל ביתנו והעבודה עומדות על 6, ומרצ על 5. מעבר לכך, על פי הנתונים, הבית היהודי אחרי האיחוד עם איילת שקד עדיין לא עובר את אחוז החסימה, ומקבל 1.9% תמיכה. כך גם מפלגת צעירים בוערים, בראשות הדר מוכתר, שמקבלת, 1.2% תמיכה בלבד.

/

על פי סקר חדשות 13, אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה מקבלת 32 מנדטים, יש עתיד מאחוריה עם 23 והציונות הדתית היא המפלגה השלישית בגודלה עם 13 מנדטים. לאחר מכן המחנה הממלכתי עם 12 מושבים, ש"ס עם 8, ויהדות התורה עם 7.

בנוסף, מנתוני הסקר עולה כי ישראל ביתנו הייתה מקבלת 6 מנדטים, העבודה ומרצ 5 כל אחת, וגם במקרה זה חד"ש-תע"ל ורע"ם היו מקבלות 4 מנדטים כל אחת. בל"ד, המפלגה הכלכלית ומפלגת ישראל חופשית לא עוברות את אחוז החסימה. בסקר זה לפיד מתרחק עוד יותר מראשות הממשלה, כשהגוש שלו מקבל 51 מנדטים בלבד ללא המפלגות הערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully