וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

יש עתיד דוחה את ההאשמות: "לא מעורבים בפיצול המשותפת"

עודכן לאחרונה: 18.9.2022 / 12:39

אחרי הפיצול הדרמטי של המפלגות הערביות, במפלגתו של לפיד משיבים להאשמות כי הם אחראים למהלך שהפריד את חד"ש ותע"ל ממפלגת בל"ד שתרוץ בנפרד. "אין לנו מושג מי מפיץ את השטות הזו", מסרו ביש עתיד. השר מאיר כהן: הקיצוניות של בל"ד היא הסיבה שהמשותפת לא חלק מהממשלה

לפיד הציג את רשימת יש עתיד לכנסת/מערכת וואלה!

במפלגת יש עתיד דחו היום (שבת) את הטענות כי יו"ר המפלגה יאיר לפיד אחראי לפיצול הדרמטי ברשימה המשותפת. "יש עתיד וראש הממשלה לפיד לא היו מעורבים בהתפצלות הרשימה המשותפת ואין לנו מושג מי מפיץ את השטות הזו או למה", מסרו במפלגה.

עם זאת, שר הרווחה מאיר כהן אמר כי פיצול הרשימות חד"ש ותע"ל מבל"ד הוא מהלך חיובי. "טוב שבל"ד וסאמי אבו שחאדה יישארו מחוץ לכנסת", אמר באירוע שבתרבות בבאר שבע. לדבריו, אחת הסיבות לכך שהרשימה המשותפת לא הייתה חלק מהממשלה אלו ההתבטאויות הקיצוניות של חברי בל"ד. "לא מצטער על זה שהם עזבו, ההתבטאויות של אבו שחאדה מתחת לכל ביקורת, הם מנסים לקעקע אותנו, ולקרוא לנו גזענים ולצה"ל צבא כיבוש".

כנס הצגת רשימת מפלגת יש עתיד לבחירות לכנסת ה25, 13 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"מפיצים שטויות". לפיד/ראובן קסטרו
/
/
/

עם סגירת הרשימות ומסירתן לוועדת הבחירות המרכזית ביום חמישי, בל"ד הודיעה על פרישה והתפצלות משתי המפלגות האחרות המרכיבות את הרשימה המשותפת. בעקבות זאת, טענו גורמים שונים, כי לפיד פעל מאחורי הקלעים לגרום לפיצול, זאת במטרה שחד"ש ותע"ל ימליצו עליו לראשות הממשלה. היום דחו ביש עתיד את אותן טענות.

יו"ר בלד סמי אבו שחאדה בכנסת, 15 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
התפצלו. יו"ר בל"ד אבו שחאדה/ראובן קסטרו

חילוקי הדעות בין המפלגות היו סביב המקום השישי ברשימה, והשאלה האם תהיה רוטציה עליו או לא. אחמד טיבי אמר כי הפיצול "מצער מאוד. מאוד רצינו לשמור על המשותפת". יו"ר הרשימה, איימן עודה אמר: "אכן רצינו שותפות כמו בעבר אבל אין ספק שהרשימה הכי מעניינת היא חד"ש-תע"ל בגלל שגוש הימין עומד על 58 וגוש השינוי על 55 ואנחנו על 6 מנדטים מכריעים את הבחירות".

"נעשה את הכל על מנת להעלות את אחוז החסימה בחברה הערבית ואנחנו נעשה הכל על מנת להעמיד את כולם על רגל אחת עד שיכבדו את הזכויות שלנו", הוסיף עודה.

ח"כ אבו שחאדה מבל"ד הגיב על הפיצול ואמר לחברי הוועדה: "אנחנו מתכוונים להגיש את הרשימה של בל"ד שיצרה אלטרנטיבה דמוקרטית מבין כל הרשימות שיצאו. בל"ד נמצאת עשרות שנים ותרמה לרעיון הדמוקרטי ופיתוח הרעיון של מדינת כל אזרחיה ופתרון הסכסוך, שבעינינו נמשך יותר מדי זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully