וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ח"כ בן ברק נגד מפלגת ה"ציונות הדתית": אם ייבחרו - קרייניות יהיו עם כיסוי ראש

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 16:00

חבר יש עתיד תקף את סמוטריץ' ובן גביר, וטען בריאיון ברדיו צפון כי אם יהיו חברי ממשלה זכויות נשים בישראל ייפגעו. בציונות הדתית תקפו, ודרשו התנצלות. בן ברק השיב: "בואו נרגיע את הציניות והתייפייפות"

בווידאו: ריאיון של ח"כ רם בן ברק לרדיו קול רגע בו הוא תוקף את נתניהו - "יש לו בעיות נפשיות"/צילום: חיים צח/לע"מ, ראובן קסטרו ויונתן זינדל/פלאש 90

חבר הכנסת רם בן ברק ממפלגת יש עתיד תקף היום (שני) את מפלגת הציונות הדתית ואמר כי הוא חושש מכך ש"עוד מעט הקרייניות בטלוויזיה יהיו עם כיסוי ראש, ונשים לא יוכלו לשרת בצבא, לשם אנחנו הולכים". לדבריו, "אם אתה שואל את סמוטריץ' חוקי ההלכה יתפסו יותר ויותר מקום. כמשדברים על אבי מעוז, מספר 11 אצלו, אתה מבין שלהט"בים יצטרכו להישאר בארון, כי לא יקבלו אותם לעבודה כי הם כמו 'בהמות', אני מוטרד מהעלייה שלהם בסקרים".

בעקבות דבריו בריאיון לרדיו צפון, מפלגת הציונות הדתית פרסמה הודעה שבה דרשה מראש הממשלה יאיר לפיד לגנות את דבריו של בן ברק ולהתנצל על אמירתו. בן ברק פרסם הבהרה בטוויטר, וכתב: "בואו נרגיע את הציניות והתייפייפות - אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ואני מכבד את כל מי שמבחירה מחליט לנהוג כך אחרת זכותו - איש באומנותו יחיה. כוונתי הייתה שבממשלת סמוטריץ בן גביר זה יהיה בכפייה. הניסיונות לרכב על אמירה כזאת או אחרת לצרכי בחירות היא נלוזה".

בשבוע שעבר הציג יו"ר יש עתיד יאיר לפיד את רשימת המפלגה בבחירות, בכנס מפלגתי שנערך בתל אביב. בצמרת הרשימה ובעשירייה הראשונה אין כל שינוי מהבחירות הקודמות: אחרי לפיד ממוקמים השרים אורנה ברביבאי, מאיר כהן, קארין אלהרר, מירב כהן, יואל רזבוזוב, אלעזר שטרן ויו"ר הכנסת, מיקי לוי. אחריהם חברי הכנסת מירב בן ארי, רם בן ברק, סגן השר יואב סגלוביץ ויו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי.

במקום ה-13 ברשימה שובצה חברת הכנסת לשעבר מיכל שיר, שעברה ליש עתיד ממפלגת תקווה חדשה של גדעון סער אחרי האיחוד עם כחול לבן ובני גנץ והקמת המחנה הממלכתי. שיר שובצה במקום גבוה ממה שתוכנן תחילה, בעשירייה השלישית, כדי להגביר את הייצוג הנשי ברשימה. ביש עתיד מתגאים שברשימה יש 47% נשים, שלוש מהן בחמישייה הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully