וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

יו"ר ועדת הבחירות פסל את מועמדותו של שיקלי בליכוד

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 21:26

השופט יצחק עמית, הסביר כי שיקלי לא התפטר בסמוך להכרזה עליו כפורש, והמשיך לפעול נגד סיעתו. מנגד, מועמדותה של עידית סילמן אושרה. הליכוד על הפסילה: "פגיעה חמורה בדמוקרטיה - נערער לעליון". שיקלי: "השופט הוא פוליטיקאי בגלימה"

בווידאו: דיון סוער בכנסת על הבקשה להכריז על ח"כ שיקלי כפורש/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, קיבל הערב (רביעי) את עתירת מרצ ופסל את מועמדותו של עמיחי שיקלי ברשימת הליכוד. מנגד, הוועדה אישרה את מועמדותה של עידית סילמן במפלגה. מטעם הליכוד נמסר: "ההחלטה האבסורדית הזאת היא פגיעה חמורה בדמוקרטיה - נערער לעליון".

בנימוקיו הסביר השופט כי שיקלי לא התפטר ממפלגת ימינה, והמשיך לפעול נגד סיעתו, עד שהוכרז כפורש. לעומת שיקלי, סילמן התפטרה סמוך למועד הפרישה שלה מימינה ולא הוכרזה כפורשת על ידי ועדת הכנסת, ולכן השופט קבע שתוכל להתמודד בליכוד.

עמיחי שיקלי
 12 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
המשיך לפעול נגד סיעתו מבלי להתפטר. שיקלי/ראובן קסטרו
עידית סילמן, 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
תוכל להתמודד ברשימת הליכוד. סילמן/ראובן קסטרו

"שיקלי התמהמה מאוד בהגשת הערעור, ובמשך כל התקופה שאחרי ההכרזה עליו כפורש המשיך לפעול נגד סיעתו בהצבעות מהותיות", הסביר השופט עמית. "לכך יש לצרף גם את כל התקופה מאז הקמת הממשלה ועד ההכרזה עליו כפורש".

בתגובה לפסילתו אמר שיקלי בריאיון בערוץ 14: "השופט יכול להחליט לכאן או לכאן, לא משנה לי. מוכן לשלם את המחיר והעיקר שדבקתי בדרך ושמרתי על העקרונות שלי. השופט עמית הוא פוליטיקאי בגלימה וההחלטה שלו היא שערורייתית".

יו"ר ועדת הבחירות סבר כי יש לו סמכות להכריז על סילמן כפורשת, ואולם הגיע למסקנה כי אין לראות בסילמן כפורשת. זאת, בין היתר, בגלל שסיעת ימינה לא ביקשה בשום שלב להכריז עליה כפורשת, ובשל מיעוט הפעולות שסילמן נקטה נגד סיעתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully