וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

נתניהו הקדים את הוצאת ספרו - שיתפרסם שבועיים לפני הבחירות

עודכן לאחרונה: 30.9.2022 / 0:20

ספרו הרביעי של ראש הממשלה לשעבר - "סיפור חיי" - יצא לאור כבר באמצע החודש הבא, ב-14 באוקטובר ולא בנובמבר כפי שתוכנן, בישורת האחרונה של מערכת הבחירות. המהדורה האנגלית של הספר תצא ארבעה ימים מאוחר יותר

ביבי ושרה מעיינים בספרו של נתניהו. נתי גולד, אתר רשמי
החל לכתוב את הספר אחרי שעבר לאופוזיציה. נתניהו ורעייתו מעיינים בספר/אתר רשמי, נתי גולד

יו"ר הליכוד וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הקדים את מועד הוצאת ספרו האוטוביוגרפי לאמצע חודש אוקטובר - שבועיים לפני הבחירות. הספר, ששמו "סיפור חיי", ומיועד להתפרסם גם באנגלית וגם בעברית, תוכנן תחילה להיות מושק במהלך חודש נובמבר. ואולם, הוצאת הספרים "ספריית שיבולת", שמוציאה את הספר לאור בעברית, הודיעה היום כי הספר יופץ כבר במהלך חול המועד, ב-14 באוקטובר. זאת, בהמשך להחלטת ההוצאה האמריקנית סיימון ושוסטר להקדים את פרסום המהדורה באנגלית ל-18 באוקטובר. כך, הספר שהיה אמור לצאת רק אחרי הבחירות יצא במהדורה הראשונה לקראת הישורת האחרונה של הקמפיין.

בדיוק לפני שנה נחשף לראשונה בוואלה! שנתניהו כותב אוטוביוגרפיה עם סיפור חייו. זהו ספרו הרביעי, בהמשך לשלושה ספרים שכתב בתחילת דרכו הפוליטית - "מקום תחת השמש", "מלחמה בטרור", ו"הטרור: כיצד יוכל המערב לנצח", והראשון שהוא כותב זה יותר מ-25 שנה, שמתוכם כיהן כ-15 שנים כראש הממשלה.

בשנה שעברה, לאחר חילופי השלטון והמעבר של נתניהו לאופוזיציה, הוא החל לכתוב את הספר - במקור בשפה האנגלית. בהמשך, הוצאת הספרים "שיבולת", המתרגמת ומוציאה לאור ספרי הגות שמרנית, הודיעה כי תוציא גרסה בשפה העברית ופתחה מכירה מוקדמת של הספר לקראת הוצאתו.

לפני כשבועיים הספר של נתניהו קיבל את אישור ועדת השרים למתן היתר לפרסומים שמאשרת ספרים של בכירים שכוללים מידע שהושג בזמן כהונה. חברי הוועדה, שבראשה עומד שר המשפטים גדעון סער, קיבלו מראש את הספר ואישרו אותו לפרסום פה אחד.

בשיבולת אומרים כי לוחות הזמנים החדשים והקדמת הוצאת הספר הובילו להקטנת כמות העותקים הצפויה במהדורה הראשונה של הספר. רותם מ. סלע, מו"ל משותף של ספריית שיבולת, אמר כי "אנו עושים מאמצים אדירים בכדי להעמיד כמות עותקים שתאפשר לנו להותיר את המכירה המוקדמת פתוחה, ולהבטיח שכמה שיותר קוראי העברית יוכלו להשיג את האוטוביוגרפיה הסוחפת ומעוררת ההשראה של נתניהו כבר בחול המועד הקרוב. אני בטוח שהספר יפתיע, ירגש ויעורר השראה בקרב כל מי שיקרא אותו".

לקראת יציאת הספר גם נתניהו הצטרף לקידום המכירות ומסר כי "כתבתי את סיפור חיי כדי שתהיה לנו הזדמנות להיפגש לראשונה בלי מתווכים - רק אני ואתם. כתבתי על נופי ילדותי, על ההשראה והאהבה שקיבלתי מהקן המשפחתי האוהב בו גדלתי עם יוני ועידו. כתבתי על חכמתם ונדיבותם של אבי, בן ציון ואימי צילה, על שנותיי בצבא, על הרגעים בהם כמעט איבדתי את חיי, על מותו של אחי יוני ז"ל שהוביל אותי לחיים ציבוריים, ועל ההחלטות הגדולות, הרגעים הגדולים, הקשיים והשמחות בפוליטיקה הלאומית, ועל שלל הרגעים שמרכיבים את חיי".

בארצות הברית ספרו של נתניהו יצא לאור בהוצאת סיימון ושוסטר, ארבעה ימים אחרי ההשקה בעברית, והוא צפוי לזכות שם לסדר גודל אחר של תפוצת קריאה, וכן חוזים, רווחים ותמלוגים גדולים יותר. כחבר כנסת, נאסר על נתניהו לקבל מתנות ותרומות או לעבוד בשביל הכנסה נוספת - מלבד החרגה של כתיבת ספר.

כתיבת ספרי זיכרונות היא ענף הכנסה מקובל ורווחי בעולם עבור מנהיגים בינלאומיים בסוף כהונתם. המוציאים הגדולים לאור בשוק הספרים האנגלי והאמריקני - כמו ראנדום האוס וסיימון ושוסטר - נוהגים לשלם מקדמות עתירות ממון עם שבע ספרות לנשיאים וראשי ממשלה לשעבר. בני הזוג ברק ומישל אובמה הרוויחו 65 מיליון דולר על שני הספרים שכתבו בסוף כהונתם והנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל, קיבלו סכום של 60 מיליון דולר מהוצאת מקמילן עבור ספרים שפורסמו בשנים האחרונות. נתניהו הוא אמנם לא נשיא ארצות הברית לשעבר, אך בכהונתו הארוכה הפך למותג בינלאומי, במיוחד בקהל השמרני והאוונגליסטי בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully