וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

נדחתה עתירת יש עתיד להכריז על ערוץ 14 "גוף פעיל בבחירות"

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 12:59

יו"ר ועדת הבחירות השופט עמית קבע כי המפלגה לא הוכיחה כי הערוץ נוקט ב"פעילות בחירות" וחייב אותה לשלם הוצאות משפט של 20 אלף שקלים. "המחוקק ראה לנגד עיניו את הזכות לחופש הביטוי הפוליטי"

בווידאו: אראל סג"ל בהפגנת עובדי ערוץ 14 מול משרד האוצר, תל אביב, 11 באוקטובר 2022/ללא

יו"ר ועדת הבחירות לכנסת ה-25, שופט העליון יצחק עמית, דחה היום (חמישי) את עתירת מפלגת יש עתיד להכריז על ערוץ 14 "גוף פעיל בבחירות". זאת, לאחר שקבע כי המפלגה לא הוכיחה שהערוץ נקט ב"פעילות בחירות". יש עתיד תשלם 20 אלף שקלים הוצאות משפט, חצי מהם לערוץ 14 וחצי לליכוד.

"לגופי התקשורת מעמד חשוב בכל הנוגע למימוש חופש הביטוי הפוליטי, במיוחד בתקופת בחירות", כתב השופט. "עם זאת, ההליך הדמוקרטי נפגע אם גופים בעלי הון מטים את הדיון כך שקולם יגבר על כל הקולות האחרים ב'שוק הדעות' תוך פגיעה בשוויון ההזדמנויות בבחירות".

ראש הממשלה יאיר לפיד הצהרת הסכם עם לבנון 12 באוקטובר 2022. צילומסך, אתר רשמי
עתירת יש עתיד נדחתה. ראש הממשלה לפיד/אתר רשמי, צילומסך

"במקרה דנן, איני נדרש לקבוע אם פעילותו של ערוץ 14 נלכדת בקוטב המגנטי של 'תעמולת בחירות', וזאת לנוכח ההגדרה של 'פעילות בחירות'", הבהיר עמית. "דומה כי המחוקק ראה לנגד עיניו את הזכות לחופש הביטוי הפוליטי, ובהתאם הגדיר באופן מצמצם מהי אותה 'פעילות בחירות'. כפי שנראה במקרה זה, יש עתיד לא הראתה כי פעילות ערוץ 14 שעליה הצביעה, נכנסת לגדרה של הגדרה מצמצמת זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully