וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

18 ימים לבחירות: אין הכרעה בין הגושים, שקד מתקרבת לאחוז החסימה

עודכן לאחרונה: 14.10.2022 / 7:46

הבחירות לכנסת ה-25 מתקרבות בצעדי ענק, אך לפי סקר מעריב בחלוקת הגושים בקושי נראה שינוי, כשלגוש נתניהו יש 60 מנדטים לעומת 56 למתנגדיו. למרות ששקד עדיין לא מצליחה לשבור את המחסום, מבדיקת הסקר נמצא כי אם נתניהו יתמוך בה - הגוש בראשותו יקבל 62 מנדטים

כשבועיים וחצי לבחירות לכנסת ה-25, ועדיין אין הכרעה בין הגושים, המתחלקים ל-60 מנדטים לגוש נתניהו, לעומת 56 מנדטים לגוש מתנגדיו - כך לפי סקר שפורסם הבוקר (שישי) במעריב. עוד מצא הסקר כי אם מפלגת הבית היהודי בראשות איילת שקד תצליח לעבור את אחוז החסימה, ואם תחבור לגוש נתניהו, הגוש בראשותו יגיע ל-62 מנדטים, והוא יוכל להרכיב ממשלה.

לפי הסקר, יש שינוי מזערי במפת הגושים, עם עליה של יש עתיד במנדט מ-23 ל-24 מנדטים לעומת ירידה מקבילה של הציונות הדתית-עוצמה יהודית מ-14 ל-13 מנדטים. ביתר חלוקת המנדטים בין המפלגות לא נראה שינוי. כמו כן, נכון להיום מפלגתה של שקד לא עוברת את אחוז החסימה, וככה גם לגבי מפלגות בל"ד והמפלגה הכלכלית.

לעמוד מרכז הסקרים

/

כמו כן, המשתתפים בסקר נשאלו למי יצביעו במידה ונתניהו יביע תמיכה בבית היהודי בראשות איילת שקד, ויקרא להצביע לה. במצב זה נראה שינוי בחלוקת המנדטים בקרב חמש מפלגות, כשהליכוד מקבלים 31 מנדטים; יש עתיד 23 מנדטים; הציונות הדתית 12; המחנה הממלכתי 11 והבית היהודי של שקד עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים.

על פי ניתוח הסקר, קריאתו של נתניהו להצבעה לבית היהודי בראשות איילת שקד מביאה את המפלגה ל-3.4% שהם 4 מנדטים. תוספת המנדט, מ-2.7% השווים לכ-3 מנדטים, באה בעיקר ממתלבטים. החלוקה מחדש של הקולות במצב זה מורידה מנדט אחד לכל ארבעת המפלגות הגדולות. כל גוש מאבד 2 מנדטים וגוש נתניהו עם 58 ועוד הבית היהודי מגיעים ל-62.

הרוח הציונות 29 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
אם תעבור את אחוז החסימה ותחסור לנתניהו, הוא יוכל להרכיב ממשלה. שקד/ראובן קסטרו

כמו כן, בסקר נשאלו המשתתפים האם הם תומכים בהסכם עם לבנון. 42% מהמשיבים תומכים בהסכם עם לבנון, 31% מתנגדים ו-27% חסרי דעה. התמיכה או ההתנגדות תלויה באופן מובהק במחנה הפוליטי של המשיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully