וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ח"כ רוטמן על הרמטכ"ל המיועד הרצי הלוי: "כל בעל תפקיד יכול להיות מפוטר"

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 12:17

חבר הציונות הדתית אמר כי ממשלה עתידית תוכל לבטל את מינוי הרמטכ"ל, שבו תדון היום הוועדה למינויי בכירים. "האם יש סיבה לעשות את זה? האם זה חכם לעשות את זה? צריך לדון בכל מקרה לגופו", אמר בריאיון ל"שבע תשע" ב-103. הוא גם תמך בביטול עבירת המרמה והפרת אמונים

ח"כ שמחה רוטמן במהלך נאומו בישיבת ועדת הבחריות בכנסת 29 בספטמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ רוטמן במהלך דיון של ועדת הבחירות, בחודש שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) לא פסל היום (שלישי) את האפשרות שממשלה עתידית שבה הוא יהיה חבר תחליף את הרמטכ"ל המיועד הרצי הלוי. המינוי של הלוי יידון היום בוועדת מינויי הבכירים, כשגוש המפלגות התומכות ביו"ר הליכוד בנימין נתניהו מתנגד לו.

"אני חושב שכל מינוי שממשלה עושה, באשר הוא, אפשר לבטל אותו", אמר בריאיון ל"שבע תשע" ב-103 בתשובה לשאלה אם צריך לבטל את המינוי של הלוי ואם ממשלה עתידית יכולה לעשות זאת. "אף אחד ממי שמכהן בתפקיד שבסמכות הממשלה למנות או לפטר לא צריך לקבל תעודת חסינות אוטומטית. כל בעל תפקיד יכול להיות מפוטר על ידי הממשלה, זה חלק מהמשמעות של ממשלה וחילופי שלטון".

לדבריו, "חוק הפרשנות אומר שהסמכות למנות היא גם הסמכות לא למנות והסמכות גם לפטר. זה בדרך כלל, אלא אם כן, יש פרוצדורה מיוחדת בחוק. אין פה משהו מיוחד. האם יש סיבה לעשות את זה? האם זה חכם לעשות את זה? זה צריך לדון בכל מקרה לגופו".

רוטמן אף הביע תמיכה בהצעה של יו"ר מפלגתו, ח"כ בצלאל סמוטריץ', לבטל את עבירת המרמה והפרת אמונים - שעליה, בין היתר, עומד לדין נתניהו. "זו עבירה שברבות ממדינות העולם בכלל לא קיימת", טען.

לדבריו, לא מדובר בחקיקה פרסונלית לטובת נתניהו. "אני רוצה להזכיר שמשפט נתניהו מתנהל גם על עבירת שוחד. את עבירת השוחד איננו מבקשים לבטל בכלל. אם הייתי מחוקק חוק שאומר 'בנימין נתניהו משוחרר מהמשפט', זו הייתה חקיקה פרסונלית".

הרמטכ"ל במיל גדי איזנקוט הגיב לדבריו של רוטמן בעמוד הפייסבוק שלו ואמר כי אלו "אמירות מסוכנות וחסרות אחריות שאסור לדמוקרטיה להשלים איתן". עוד קרא לכל הגורמים הפוליטיים לגלות אחריות ולהשאיר את צה"ל מחוץ לכל מחלוקת פוליטית. "יציבות ועוצמת צה"ל באים לפני כל שיקול פוליטי", אמר. "לצה"ל נבחר רמטכ"ל מעולה, אלוף הרצי הלוי הוא קצין מוכשר ואיכותי ומינוי ראוי ביותר. אני בטוח שיוביל את צה"ל להישגים רבים".

להצביע לליכוד. למרות זאת, השניים נפגשו מספר פעמים לאחרונה ואף תועדו בלחיצת יד בכניסה למליאת הכנסת לפני מספר חודשים וראש האופוזיציה הזכיר מספר פעמים את כוונתו להקים ממשלה עם בן גביר וסמוטריץ' אם ישיג 61 מנדטים לאחר הבחירות הקרובות.

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה לדברי רוטמן כי: "סמוטריץ' ורוטמן הם יחידת החיסול של נתניהו שמטרתה לפרק את מערכת המשפט ולהחריב את הדמקורטיה. עכשיו הם רוצים לפרק גם את צבא הגנה לישראל. רק גנץ ימנע את סיוט נובמבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully