וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

לפיד לכלי תקשורת בערבית: נתקן את חוק הלאום ונשמור על הסטטוס קוו בהר הבית

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 10:46

רה"מ התראיין ל"הלא" ו"פאנט" ואמר שחוק הלאום במתכונתו הנוכחית הוא "עלבון לאזרחים ישראלים שאינם יהודים". על הר הבית: "יהודים מורשים לעלות לשם, אך לא להתפלל, וזה נמצא תחת השגחה". על נאומו באו"ם: "חשוב לשים על השולחן שראש ממשלת ישראל מאמין בפתרון שתי המדינות"

בווידאו: לפיד לכלי תקשורת בערבית: נתקן את חוק הלאום ונשמור על הסטטוס קוו בהר הבית/אתר פאנט וערוץ האלא

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר אתמול (שלישי) בריאיון לכלי התקשורת בשפה הערבית, אתר "הלא" וערוץ "פאנט", שהתקיים שבועיים לפני הבחירות לכנסת ה-25, כי בכוונתו לתקן את חוק הלאום אם ייבחר לראשות הממשלה.

"התנגדתי לחוק הלאום ואני חושב שצריך לשנות אותו ולהוסיף לו סעיף של שוויון אזרחי. היו על זה שיחות, שיתווסף סעיף בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו", אמר לפיד. "אני רוצה להבהיר את עמדתי - בזמנו התנגדתי לחוק המואזינים בתוקף ומעל בימת הכנסת אמרתי - 'המדינה לא תשפיל את האזרחים שלה'. חוק הלאום כפי שהוא כתוב היום הוא עלבון לאזרחים ישראלים שאינם יהודים ויש לתקן אותו".

נוסף על כך, הבהיר לפיד כי ממשלה בראשותו לא תשנה את הסטטוס קוו בהר הבית. "נדאג לחופש הפולחן של מוסלמים באל-אקצא, שיוכלו לעלות להתפלל. אנחנו מאפשרים עליות יהודים לשם, לא תפילות, הם עולים וזה נמצא תחת השגחה כדי לוודא שלא יופר הסטטוס קוו".

ראש הממשלה יאיר לפיד בהצהרת הסכם עם לבנון
 12 באוקטובר 2022. יונתן זינגר, פלאש 90
"נתקן את חוק הלאום", ראש הממשלה לפיד/פלאש 90, יונתן זינגר

על נאומו באו"ם, בו הבהיר כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות, אמר כי "כל העולם היה צריך לשמוע את זה. חשוב לשים על השולחן שראש ממשלת ישראל מאמין בפתרון שתי מדינות לשני עמים. אני חושב, ותמיד חשבתי, שאנחנו חייבים להיפרד מהפלסטינים".

עוד התייחס לחוק קמיניץ העוסק באכיפה של עבירות בנייה ואמר כי "אנחנו הקפאנו את החוק. לא הייתה אפשרות פוליטית להיכנס לזה לעומק בממשלה הקודמת, שהיה בה גם חלק ימני. ניכנס לזה בצורה עמוקה אחרי הבחירות".

לפיד הגיב גם לדבריו של ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה, לפיהם "הדם הפלסטיני מממן את הבחירות בישראל", ואמר כי מטרתם להוביל להסלמה ו"לחמם את האזור". "אנחנו, בניגוד אליו, מנסים להביא לרגיעה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully