וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

12.6 מיליארד לרווחה ולבריאות: מה ניתן היה לעשות בעלות 5 מערכות הבחירות

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 18:22

ישראל הלכה לקלפיות 5 פעמים בשלוש השנים האחרונות, וארגון לתת בדק כיצד היה ניתן להשקיע את הסכום שהן עלו למשק: עזרה ל-265 אלף משפחות החיות באי-ביטחון תזונתי, העלאת קצבאות לקשישים ולניצולי שואה - והרחבת סל הבריאות

מרכז לוגיסטיקה של ועדת הבחירות המרכזית בשוהם 20 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
הבחירות עלו למשק סכום אדיר. מרכז לוגיסטיקה של ועדת הבחירות המרכזית/ראובן קסטרו

ארגון לתת בדק מה ניתן היה לעשות בעלות חמש מערכות הבחירות האחרונות - 12.6 מיליארד שקל - על מנת לשפר את החיים בישראל. לפי הבדיקה, בעלות הבחירות היה ניתן לדאוג באופן מלא ל-265 אלף משפחות שחיות באי-ביטחון תזונתי במשך שלוש שנים רצופות, או לסייע להן בכמחצית הסכום במשך שש שנים.

בנוסף לכך, בעלות הבחירות היה ניתן להגדיל את הסיוע בשכר הדירה לכמחצית מסכום שכר הדירה הממוצע (2,026) ל-178 אלף המשפחות הזכאיות לכך, במשך כמעט שלוש שנים.

כמו כן, בסכום זה אפשר היה לקדם את העלאת הקצבאות לקשישים הנזקקים קצת מעט מעל גובה קו העוני, ולאפשר להם לחיות מקצבה גבוהה יותר במשך שבע שנים וחצי לפחות. ניתן גם היה להבטיח הגדלה של הקצבה השנתית לניצולי שואה, בסכום זה - 2,500 שקל בשנה לאורך כ-43 שנים, ולאפשר לזכאים להנות מהקצבה המוגדלת כבר מ-1979.

זאת ועוד, ב-24 השנים האחרונות הוקצה להרחבת סל התרופות והטכנולוגיות סכום המהווה 63.5% בלבד מעלות חמש מערכות הבחירות.

עו"ד ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת: "ברור לכול כי המיליארדים שבוזבזו על חמש מערכות בחירות בשלוש השנים האחרונות יכלו לשרת מטרות ראויות יותר ולהקל על מצוקתן של אוכלוסיות מוחלשות. המסר שלנו למקבלי ההחלטות הוא, שאם נמצאו מיליארדים כדי לממן בחירות לח"כים ולמפלגות, אף אחד לא יכול להגיד שאין כסף לטיפול בעוני או באי ביטחון תזונתי, זה הכול שאלה של סדרי עדיפויות".

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2022

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully